Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Mi az a chatbot és hogyan használd marketing kommunikációdban? Chatbot webáruháznak, étteremnek, hotelnek? Az online marketing tanácsadó válaszol!

Marketing Professzorok

Online Marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Mik azok a chatbotok, és miért kellene neked is használnod őket?

2017.07.31.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi az a chatbot és hogyan használd marketing kommunikációdban? Chatbot webáruháznak, étteremnek, hotelnek? Az online marketing tanácsadó válaszol!

Mi az a chatbot és hogyan használd marketing kommunikációdban? Chatbot webáruháznak, étteremnek, hotelnek? Az online marketing tanácsadó válaszol! 


Eleinte az üzenő alkalmazásoknak nem igazán volt más funkciójuk – üzengethettünk velük egymásnak, és kész. A technológiai előretörés, különösen a mesterséges intelligencia fejlődése azonban új lehetőségeket nyit meg a különböző márkák számára, akik minden áron bizonyítani szeretnék saját technológiájuk fejlettségét. Ez a verseny hamarosan az úgynevezett „chatbotok” elterjedéséhez vezet majd.

 

A népszerű Kik mobil chatalkalmazás 2016 áprilisában indította be Bot Shop szolgáltatását, és számos más nagyobb cég és márka is azon dolgozik, hogy minél előbb versenybe szállhasson a „botok” csatájában. Nézzük át először a nemzetközi tapasztalatokat, majd vizsgáljuk meg, te hogyan használhatod a chatbot marketinget saját kommunikációdban! 

 

De mik is azok a Chatbotok?

A chatbotok olyan számítógépes programok, amik „beszélgetést” folytatnak a felhasználókkal, ezzel két ember közötti kommunikáció érzetét keltve, a mesterséges intelligencia keretein belül. Ezek a programok teljesen megváltoztatják a felhasználó és az internetes szolgáltatások közötti kapcsolatot a sajátos „beszélgető” technológiájukkal.

 

A Kik eredetileg 16 botot indított el a szolgáltatás bevezetésekor, de megígérték, hogy idővel mások is fejleszthetnek saját botokat a platformra (bizonyos szabálykereteken belül).

 

A chatbotok előtt a felhasználó fel kellett keresnie preferált időjárás oldalát, rá kellett keresnie a helyre ahol tartózkodik (vagy ahová utazni készül) és így megkapta az arra a helyre vonatkozó előrejelzést. A Kik időjárás-botjának csak elég elküldeni a „jelenlegi időjárás” vagy a „3 napos előrejelzés” üzeneteket, és máris megkapjuk válaszként a kért információkat.

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 

 

Milyen okos ez a bot?

Az időjárás-bot okos – képes megjegyezni az irányítószámot – de nem túl okos. Ha azt kérdezi tőle az ember, hogy „Milyen meleg van?” akkor egyszerűen kilistázza az általa ismert kérdéseket, amiket feltehetnek neki.

 

Az időjárás-bot továbbá egy előre programozott passzív-agresszív „személyiséggel” is rendelkezik – ha az ember kikapcsolja az automatikus reggeli előrejelzést, akkor a bot a következőt válaszolja: „Zavarnak a reggelente küldött szuperhasznos információim? Hát jó! Akkor szólj, ha hiányozni kezdek ; -)”.

 

A Kik VIne-botja egyszerűen annyit kérdez, hogy milyen Vine-okat szeretnél látni, majd küld egy véletlenszerű videót, amit a válaszod alapján jónak lát.

 

Az H&M bot először megkéri, hogy mesélj neki az öltözködési preferenciáidról bizonyos előre megszabott kérdésekre válaszolva, majd a válaszok alapján elkezdi felsorolni a javasolt termékeket. Persze a vásárlást, fizetést és a szállítási opciók kiválasztását még mindig a felhasználónak kell megoldania.

 

Mi másra képesek?

Az utóbbi időben egyre több bot kezdte el helyettesíteni a különböző alkalmazásokat. Például a Facebook Messengeren elég csak egy bizonyos üzenetet küldeni az Uber-nek, és nem is szükséges megnyitni az Uber saját alkalmazását.

 

A san franciscoi Assist egy olyan botot hozott létre, ami több szolgáltatást is magába foglal, mint például taxirendelés, házhozszállítás, baseball-jegyek vásárlása, fodrász-időpont foglalása vagy akár virágküldés is egy megadott címre. Mindezt egyetlen bot intézi. Az összes szolgáltatás saját alkalmazásai helyett elég csak egy üzenetet küldeni az Assist botjának valamelyik üzenőalkalmazáson (Messenger, Kik, Telegram, Slack) és leírni neki, hogy mit szeretnél.

 

Hol a hibalehetőség?

A chatbotok jelenlegi korlátozottságaira jó példa a Tay nevet viselő mesterséges intelligencia, amit a Microsoft üzemelt be a Twitteren. Tay abból a célból jött létre, hogy a Twitter felhasználói megtaníthassák neki, hogyan kell „millenárisként” beszélni.

 

A felhasználók egy kissé elvetették a sulykot, ugyanis Tay rövid időn belül Adolf Hitler egyik legfőbb támogatójává vált.

 

Tay kiváló példa arra, hogy a mesterséges intelligenciákat bármiről meg lehet győzni, függetlenül az adott tény jellegétől és valóságalapjától. Szerencsére az ilyen problémák megoldásán is folyamatosan dolgoznak a szoftvermérnökök, például ha a Kik botja meglátja a „Hitler” szót, akkor felhívja a felhasználó figyelmét arra, hogy szeretnék ezt a szolgáltatást gyerekbarát módon üzemeltetni.

 

Hogyan használhatod Te, itt, Magyarországon a chatbotokat marketing kommunikációdban?

Sok online marketing ügynökség már eredményesen használja a chatbotokat marketing célokra. Mi webáruházakba, választást segítő, ügyfélelégedettség növelő funkcióként, vagy étterem esetén rendezvényhelyszín választás elősegítésére használjuk. Minden adott helyzetben ki lehet találni, hogyan alkalmazható ez a modern technológia a Te marketing kommunikációdban. Lehet, hogy a chatbotok előtt még hosszú út áll, és még nem hozzák azt a hasznot, amit sokan várnak tőlük, de ha most elkezded használni, tapasztalatokat gyűjtesz, akkor az elsők között lehetsz, akinél ez a technológia nagy ugrást eredményez! Természetesen a chatbot is csak akkor jó marketing eszköz, ha marketing audit nyomán, online marketing stratégiába helyezve működteted! 
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Online marketing
A közösségi média veszélyei – Mit tehetnek a szülők gyermekeik védelme érdekében

A közösségi média veszélyei – Mit tehetnek a szülők gyermekeik védelme érdekében

2018-11-12

A közösségi média jó dolog. Sok előnye van gyermekeinkre nézve is. Azonban rengeteg hátránya és veszélye is, melytől neked kell megóvnod őket. Mutatjuk, mit tegyél azért, hogy gyermeked biztonságban legyen az interneten is.

Karácsonyi marketing az utolsó pillanatban? Nem lehetetlen, hogy még csodát teszel? De vajon mit tudsz még tenni, most, amikor már mindenki az áruházakat böngészi? Mutatjuk!

Mentsd meg karácsonyi marketingedet ezekkel az utolsó pillanatban bevethető trükkökkel!

2018-11-03

Karácsonyi marketing az utolsó pillanatban? Nem lehetetlen már csodát tenni? Vajon mit tudsz még tenni, most, amikor már mindenki az áruházakat böngészi? Mutatjuk!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!