Domain név - Domain Name az online marketing szakszótárban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Domain név

Domain név


Mi az a domain név?

Minden webhelynek van egy saját, egyedi címe, amit IP címnek nevezünk. Ez a cím egy pontokkal elválasztott számsorozat, és a számítógépek illetve más készülékek ilyen IP címek segítségével kapcsolódnak azokhoz a szerverekhez, amelyeken a webhelyadatok tárolva vannak.

 

A számítógépek persze könnyedén értelmezik ezeket a számokat, de egy felhasználó szempontjából nem túl praktikusak, hiszen nehéz lenne megjegyezni, hogy melyik melyik webhelyhez is tartozik.

 

A domain név (vagyis tartománynév) egy könnyedén megjegyezhető webcím egy webhely számára, amely mögött egy IP cím rejtőzik. Amikor beírsz a böngésződbe egy domain nevet, akkor azt egy úgynevezett DNS (Domain Name System, magyarul „tartománynév-rendszer”) megvizsgálja, majd „lefordítja” a névhez tartozó IP címre, és elkezdi betölteni a webhelyet.

 

Ez egy domain név:

Google.com

 

Ez pedig a hozzá tartozó IP cím:

172.217.10.14

 

Mindezt leginkább egy digitális telefon névjegyzékéhez hasonlíthatnánk – ahelyett, hogy meg kellene jegyezned több száz telefonszámot, elég, ha megadod annak a személynek a nevét, akit fel szeretnél hívni, és a telefonod tudni fogja, hogy melyik szám tartozik hozzá. Ebben az esetben az ismerősöd neve a „domain név”, a telefonszáma pedig az „IP cím”.

 

Ha bemásolod a fenti címet böngésződ címsorába, akkor a Google.com fog megjelenni.

 

Egy domain név felépítése

A domain nevek két úgynevezett „szintből” állnak: ezek a legfelső szintű tartomány (legfelső szintű domain) illetve a második szintű tartomány (második szintű domain), amiket egy pont választ el egymástól. Nézzünk egy példát:

matebalazs.hu

 

  • matebalazs: A ponttól balra helyezkedik el a második szintű domain. Ez általában a tulajdonos (esetünkben Máté Balázs), egy cég, egy blog, vagy egy webáruház neve, de lehet szinte bármi.
  • hu: A ponttól jobbra látható a legfelső szintű domain (amit TLD-ként is szokás rövidíteni). Ez lehet hu, com, org, net, de, és számos egyéb is.

 

Fontos megjegyezni, hogy habár a domain név az URL részét képezi, a kettőt nem szabad összekeverni egymással:

 

Ez egy domain név:

matebalazs.hu

 

Ez pedig egy URL (benne a domain névvel):

https://www.matebalazs.hu/domain-nev.html

Hatékony honlapüzemeltetés

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 90

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
111 549
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Partner hivatkozás eltérítése

Egy olyan módszer, amelynek célja a partner közvetítői...

Vásárlói jelzés

Mi is az a vásárlói jelzés? A vásárlói...

Ad Extensions

Az Ad Extensions egy szöveges reklámon belül elhelyezett plusz információ. Ilyenek például...

Találati oldal

Más néven keresőmotor találati oldal.

Email CPM

Mi is az Email CPM?   Az email marketingben a email CPM (cost per thousand) arra utal, hogy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.