notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Marketingautomatizálás - 2019 legfontosabb marketingautomatizáció trendjei

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 2019 legfontosabb marketingautomatizálás-trendjei kisvállalkozásoknak

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

2019 legfontosabb marketingautomatizálás-trendjei kisvállalkozásoknak


2019/04/01
Czifra Zsófia, online marketing tanácsadó

Az elmúlt évek trendjeit elnézve kétségtelen, hogy 2019-ben azok a marketingcsapatok teljesíthetnek majd a legjobban, amelyek technológiai úton közelítik meg a marketing kérdését. Ezt állítja legalább is a Content Marketing Institute tavaly októberi jelentése, amely a tartalommarketing teljesítményét fejtegeti. Persze fontos megjegyezni, hogy ezek a jól teljesítő marketingesek nem arra használják a technológiát, hogy teljesen átadják munkájuk terhét a digitális rendszereknek, hanem arra, hogy mélyebb betekintést nyerjenek tartalmaik teljesítményébe és közönségeik viselkedésébe. Tehát nem lecserélni szeretnék magukat – és természetesen mi sem -, hanem bővíteni kívánják szaktudásukat.
 

Marketingautomatizációs trendek 2019

Ez lesz a siker kulcsa azok számára, akik marketingautomatizálásra adják a fejüket 2019-ben. A CMI jelentése szerint ez az automatizálás lesz az, ami elválasztja egymástól a legsikeresebb és lecsúszó marketingeseket, és így a sikeres és kevésbé sikeres cégeket és vállalkozásokat – a kérdés csak az, hogy te melyik oldalra szeretnél kerülni. Cikkünkben 2019 legfontosabb marketingautomatizálással kapcsolatos trendjeit soroljuk fel, és természetesen saját tapasztalatinkat is megosztjuk – ha szeretnéd az első perctől kezdve hatékonyan végezni ezt az összetett, de hatékony marketingmódszert, akkor mindenképpen vess rájuk egy pillantást!

 

1. A közönség szegmentálása minden csatornán

A megfelelő közönségszegmentálással még a legprofibb marketingesek közül is csak néhányan foglalkoznak megfelelően. Vannak persze, akik felosztják email listájukat bizonyos szempontok alapján, de ennél többre tényleg csak kevesen hajlandók, és átfogó stratégiájuk minden egyéb részéből hiányzik a szegmentáció. Az email kampányok sikere alapján a marketing más területein is érdemes lenne bevezetni ezt a szokást, hiszen nem feltétlenül kell hozzá teljesen új kampányokat készíteni. Első körben felhasználhatod egy meglévő kampányod tartalmait és designját, és elkészítheted annak több, személyre szabott verzióját is. Ezek már az automatizálás céljával készülnek majd el, és olyan személyre szabott üzeneteket tesznek lehetővé, amelyek lehetetlenek lennének megfelelő szegmentálás nélkül.

 

Ha email marketingedben már használsz szegmentálást, akkor nincs más dolgod, mint kiterjeszteni azt marketingstratégiád többi részére is.

 

2. Hirdesd örökzöld tartalmaidat

Pihengetünk?

A marketingesek bánatára a fizetett hirdetések ára egyre nő, míg a lehetséges ügyfelek figyelmét egyre nehezebb megkaparintani. Sajnos ennek ellenére egyre inkább szükség van ilyen hirdetésekbe fektetni, különösen a közösségi médián, ahol az organikus elérések aránya rengeteget zuhant az elmúlt évek során.

 

Szerencsére a közösségi hirdetések és a webináriumok párosítása megoldást jelenthet erre a problémára. A webináriumok mindig is népszerű leadfogók voltak, de hatásukat nem fejthették ki hosszú távon – amint az online előadás befejeződött, egyszerűen képtelen volt új érdeklődőket bevonzani.

 

A már emlegetett megoldás lényege, hogy ezeket a webináriumokat a Facebook hirdetésekkel kell kiemelni, hogy befejezésük után is képesek legyenek új érdeklődőket bevonzani. Azzal, hogy kampányaidban egy egész órás előadást kínálsz, nem pedig egy egyszerű 10 pontból álló útmutatót, sokkal kedvezőbb megtérülésekre számíthatsz közösségi hirdetéseid terén.

 

3. Influencer marketing, értelmesen

Mint minden marketing-ágazat, az influencer marketing is folyamatosan változik, azonban sajnos a legtöbben még mindig nem tapintottak rá a lényegére (erről részletesen ITT írtunk).

 

A probléma az, hogy a nem megfelelően futatott influencer kampányok ugyanolyan fizetett hirdetéseknek érződnek a célközönség számára, mint azok a reklámok, amiket ezek a személyesebb promóciók hivatottak leváltani.

 

Ahelyett tehát, hogy az influencerek profiljait egy egyszerű hirdetési platformként kezelnéd, törekedj kreatív, hosszútávú együttműködésre influencer partnereiddel, hiszen ezek sokkal hatékonyabbak és hitelesebbek lehetnek, mint az egyszerű, szponzorált alkalmi bejegyzések.

 

4. A marketing- és az értékesítési osztály násza

Az automatizálás többek között ledöntheti azokat a falakat is, amelyek mindeddig elkülönítették marketingcsapatodat szervezeted többi osztályától. Manapság egyre több cégnél igyekeznek szorosabbá kötni az együttműködést például a marketingesek és az értékesítési osztály között. Mivel a marketing és az értékesítés általában egy cég frontját képviselik (hiszen az ő dolguk a márka hangjának megalkotása, és az ügyfélkapcsolatok kezelése), e két osztály közösen egy nagyon értékes szövetségese lehet az ügyfélsiker csapatoknak.

 

Ott vannak például azok a kampányok, amelyek célja az ügyfélaktivitás fellendítése – ezek a projektek tökéletesek a marketingautomatizálással foglalkozó szakemberek számára, hiszen közösen dolgozhatnak rajtuk az ügyfélsikerért felelős munkatársakkal, átadva nekik az ügyfelek viselkedéséről szerzett tudásukat.

 

5. A chatbotok okosabb felhasználása

Ha a marketingautomatizálásról van szó, akkor nem maradhatnak ki a chatbotok sem. 2019 reggelén még mindig van idő újragondolni a jelenleg alkalmazott chatbot marketing technikákat. A marketingeseknek jelenleg két főbb álláspontjuk van a chatbotokat illetően: az egyik tábor szerint csupán átmeneti, trendi fellángolásról van szó, míg a többiek úgy érzik, chatbotoké a jövő.

 

Nos, mindkét verzió eléggé extrém, és a valóság valahol fél úton lehet a két nézet között. A különböző chat alkalmazásokban működő robotok és más chat-automatizálási megoldások már jó ideje foglalkoztatják a marketingeseket, és sokaknak elegendő idejük volt rá, hogy megállapítsák, pontosan mit is várhatnak el a technológiától jelenlegi formájában.

 

Az igazság az, hogy a chatbotok még messze állnak attól, hogy teljesen lecseréljék a jelenlegi marketingcsatornákat, de jó kiegészítő eszközök lehetnek azok mellé. Ezt az elképzelést erősíti az is, amit a fogyasztók várnak el a chatbotoktól – nem az ügyfélszolgálat helyettesítését. Tegyük fel, hogy egy már említett webinárium leadfogó kampányt futtatsz, csak éppen emailen keresztül. Ilyenkor beállíthatod, hogy a chatbotok emlékeztessék a feliratkozókat, hogy az előadás nemsokára kezdetét veszi. A fő csatorna az email, de a chatbotok remekül kiegészítik azt.

 

A chatbotok erejét több ügyfelünknél is tapasztaljuk, egy kis kreativitással remekül megtalálható a célcsoportnak megfelelő virtuális személy, akivel a felhasználók üzeneteket válthatnak. A Városliget Café & Restaurant weboldalán Vendelin várja a látogatókat, aki készségesen segít kielégíteni a különböző igényeket.

 

Marketingautomatizáció - A chatbot használata

 

A célközönségnek megfelelően Vendelin egy kedves felszolgáló, aki az asztalfoglalási igényre azonnal felajánl egy figyelemfelkeltő, könnyedén elérhető CTA-t (call to action gombot), amelynek segítségével a felhasználó a weboldalon keresztül foglalhat asztalt, tehát konvertálhat.

 

A másik kiváló példa a chatbotok népszerűségére és hatékonyságára az Oxigén Hotel**** Superior Family & Spa Páfrány chatbotja, amit a hotel kabalaállatára, a barátságos dinoszauruszra mintáztunk. Páfrány amellette, hogy Vendelinhez hasonlóan nagyszerűen hozzájárul a konverziós arány növekedéséhez, tökéletesen illeszkedik a hotel arculatába. Mivel a hotel gyermek- és bababarát, így a szülők és potenciális vendégek mellett a gyermekek is szívesen írogatnak Páfránynak, tehát nem engedhettük meg magunknak, hogy Páfrány ne ismerjen egy-két viccet is.

 Chatbotok szerepe a marketingben

A chatbotok elindulásuk óta szerepelnek a két weboldal analitikájában szereplő leglátogatottabb aloldalak listájának élmezőnyében, ráadásul igazi konverziómágnes eszközök. Nem kérdés tehát, hogy 2019-ben érdemes foglalkozni velük. Gyakorlatilag bármilyen kifejezést egyszerűen felvihetünk az adminisztrációs felületre, azokat képesek lesznek felismerni, és a hozzájuk kapcsolódó válaszokat is megadni. Nem kell tehát megijedni a chatbotoktól, egyszerűen csak fel kell ismerni a jelentőségüket. 

 

Egy komplex online marketing stratégia nélkül természetesen a fenti chatbotok sem hoznák a jelenlegi eredményeket. Ha szeretnéd fellendítedni céged vagy vállalkozás konverzióit, megrendeléseit, ajánlatkéréseit, segítünk! Auditáljuk marketing eszközeidet, és felállítjuk cégspecifikus online marketing stratégiád. Kattints IDE a részletekért!
 
Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 111

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
377 321
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hoax

A hoax szó jelentése átverés, megtévesztés, rászedés, álhír, stb. Egyik céljuk elhitetni...

Spamcsapda

Mi is az a spamcsapda?   A spamcsapda egy olyan email cím, ami valaha...

Közös vállalkozás

A közös vállalkozás vagy közös...

Visszatérítés

A visszatérítés azt jelenti, hogy egy vásárló...

Sikerarány

Mi is az a sikerarány? A sikerarány azon lehetséges ügyfelek...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.