Keresés

Menü

Vírusmarketing - Viral Marketing az online marketing szakszótárban

Marketing Professzorok

Vírusmarketing


Mi is az a vírusmarketing?

A vírusmarketing egy viszonylag új online marketing stratégia, amelynek lényege népszerű, sok megosztást generáló tartalmak készítése. Ezen gyorsan terjedő tulajdonságokra utal elnevezésük is: „viral”, azaz „vírusként terjedő” tartalmak. Az ilyen népszerű tartalmakat, mint a vírusmarketing tartalmait, az internet felhasználók előszeretettel osztják meg ismerőseikkel, ezzel ingyenes reklámot biztosítva a tartalom elkészítőjének.

 

 

Vírusmarketing tényleg vírus? 

A vírusmarketing  valójában nem áll kapcsolatban sem a digitális, sem az igazi vírusokkal. A név “ vírusmarketing ”arra a jelenségre utal, amely során egy szűk célközönségnek szánt termék, szolgáltatás, videó („vírusvideó”), webhely, stb. felkapottá válik, és egy közösségi platform felhasználói rövid időn belül számtalanszor megosztják azt – így a tartalom olyan gyorsan terjed az interneten, mint egy vírus.

 

 

A vírusmarketing eredete

A vírusmarketing kifejezés eredeti angol verziója (viral marketing) a 90-es évekből származik, amikor a Hotmail.com egy olyan marketing kampánnyal állt elő, amellyel rövid időn belül rengeteg új ügyfélre sikerült szert tennie. Nincs kizárva, hogy hasonló vírusmarketing jellegű kampányokat már a Hotmail.com esete előtt is futtattak, azonban ez volt az, ami új fejezetet indított az online marketing történetében.

 

 

Hogy mit csinált a Hotmail?

A vírusmarketing elemeit felhasználva egyszerűen, automatikusan elhelyeztek egy hivatkozást minden Hotmail felhasználó által küldött emailjében. A hivatkozás egy „Csatlakozzon most ingyen” oldalra mutatott – a Hotmail felhasználóbázisa két hét alatt néhány százról húszezerre nőtt.

 

 

E-book vírusmarketing hatásai

Egy másik jó példája a vírusmarketing használatának az, amikor egy olyan ingyenes e-bookot teszel elérhetővé ingyenesen bizonyos emberek számára, amely saját partnerhivatkozásaidat tartalmazza. Ezt az ingyenes e-bookot aztán mindenki szabadon továbbadhatja ismerőseinek, barátainak, stb. Lásd még: Vírus e-könyv

 

 

Egy jól kitervelt vírusmarketing kampánynak temérdek előnye lehet.

Csupán néhány ezek közül:


•    Rendkívül költséghatékonyak.
•    Egyre nagyobb visszhangot generálnak maguknak a vírusmarketing kampányok.
•    Az egyik legnagyobb előnyük a vírusmarketing kampányoknak, hogy az ilyesfajta reklámokat nem tekintik spameknek (levélszemét).
 
címkék: Online marketing
Internetes biztonság

Nem is hinnéd mennyi mindent tud rólad az internet!

2018-10-18

Az internetezők számára különösen kényes témává vált a magánélet kérdése az elmúlt évek során. A közösségi média sokakat megoszt azzal kapcsolatban, hogy megéri-e annyi személyes adatot nyilvánosságra hozni magunkról a „teljes közösségi élményért” cserébe.

Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt

Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt (1. rész)

2018-10-14

Az Instagram népszerűség-hulláma már évekkel ezelőtt elkezdődött, és a mai napig is tart. Sokan azonban nem tudják, hogyan szerezzenek cégüknek vagy akár személyesen maguknak több Instagram követőt. Mutatjuk!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!