Vírusmarketing azaz a Viral Marketing

Keresés

Menü

Vírusmarketing - Viral Marketing az online marketing szakszótárban

Marketing Professzorok

Vírusmarketing


Mi is az a vírusmarketing?

A vírusmarketing egy viszonylag új online marketing stratégia, amelynek lényege népszerű, sok megosztást generáló tartalmak készítése. Ezen gyorsan terjedő tulajdonságokra utal elnevezésük is: „viral”, azaz „vírusként terjedő” tartalmak. Az ilyen népszerű tartalmakat, mint a vírusmarketing tartalmait, az internet felhasználók előszeretettel osztják meg ismerőseikkel, ezzel ingyenes reklámot biztosítva a tartalom elkészítőjének.

 

 

Vírusmarketing tényleg vírus? 

A vírusmarketing  valójában nem áll kapcsolatban sem a digitális, sem az igazi vírusokkal. A név “ vírusmarketing ”arra a jelenségre utal, amely során egy szűk célközönségnek szánt termék, szolgáltatás, videó („vírusvideó”), webhely, stb. felkapottá válik, és egy közösségi platform felhasználói rövid időn belül számtalanszor megosztják azt – így a tartalom olyan gyorsan terjed az interneten, mint egy vírus.

 

 

A vírusmarketing eredete

A vírusmarketing kifejezés eredeti angol verziója (viral marketing) a 90-es évekből származik, amikor a Hotmail.com egy olyan marketing kampánnyal állt elő, amellyel rövid időn belül rengeteg új ügyfélre sikerült szert tennie. Nincs kizárva, hogy hasonló vírusmarketing jellegű kampányokat már a Hotmail.com esete előtt is futtattak, azonban ez volt az, ami új fejezetet indított az online marketing történetében.

 

 

Hogy mit csinált a Hotmail?

A vírusmarketing elemeit felhasználva egyszerűen, automatikusan elhelyeztek egy hivatkozást minden Hotmail felhasználó által küldött emailjében. A hivatkozás egy „Csatlakozzon most ingyen” oldalra mutatott – a Hotmail felhasználóbázisa két hét alatt néhány százról húszezerre nőtt.

 

 

E-book vírusmarketing hatásai

Egy másik jó példája a vírusmarketing használatának az, amikor egy olyan ingyenes e-bookot teszel elérhetővé ingyenesen bizonyos emberek számára, amely saját partnerhivatkozásaidat tartalmazza. Ezt az ingyenes e-bookot aztán mindenki szabadon továbbadhatja ismerőseinek, barátainak, stb. Lásd még: Vírus e-könyv

 

 

Egy jól kitervelt vírusmarketing kampánynak temérdek előnye lehet.

Csupán néhány ezek közül:


•    Rendkívül költséghatékonyak.
•    Egyre nagyobb visszhangot generálnak maguknak a vírusmarketing kampányok.
•    Az egyik legnagyobb előnyük a vírusmarketing kampányoknak, hogy az ilyesfajta reklámokat nem tekintik spameknek (levélszemét).
 
címkék: Online marketing
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!