Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Vírusmarketing - Viral Marketing az online marketing szakszótárban

Marketing Professzorok

Vírusmarketing


Mi is az a vírusmarketing?

A vírusmarketing egy viszonylag új online marketing stratégia, amelynek lényege népszerű, sok megosztást generáló tartalmak készítése. Ezen gyorsan terjedő tulajdonságokra utal elnevezésük is: „viral”, azaz „vírusként terjedő” tartalmak. Az ilyen népszerű tartalmakat, mint a vírusmarketing tartalmait, az internet felhasználók előszeretettel osztják meg ismerőseikkel, ezzel ingyenes reklámot biztosítva a tartalom elkészítőjének.

 

 

Vírusmarketing tényleg vírus? 

A vírusmarketing  valójában nem áll kapcsolatban sem a digitális, sem az igazi vírusokkal. A név “ vírusmarketing ”arra a jelenségre utal, amely során egy szűk célközönségnek szánt termék, szolgáltatás, videó („vírusvideó”), webhely, stb. felkapottá válik, és egy közösségi platform felhasználói rövid időn belül számtalanszor megosztják azt – így a tartalom olyan gyorsan terjed az interneten, mint egy vírus.

 

 

A vírusmarketing eredete

A vírusmarketing kifejezés eredeti angol verziója (viral marketing) a 90-es évekből származik, amikor a Hotmail.com egy olyan marketing kampánnyal állt elő, amellyel rövid időn belül rengeteg új ügyfélre sikerült szert tennie. Nincs kizárva, hogy hasonló vírusmarketing jellegű kampányokat már a Hotmail.com esete előtt is futtattak, azonban ez volt az, ami új fejezetet indított az online marketing történetében.

 

 

Hogy mit csinált a Hotmail?

A vírusmarketing elemeit felhasználva egyszerűen, automatikusan elhelyeztek egy hivatkozást minden Hotmail felhasználó által küldött emailjében. A hivatkozás egy „Csatlakozzon most ingyen” oldalra mutatott – a Hotmail felhasználóbázisa két hét alatt néhány százról húszezerre nőtt.

 

 

E-book vírusmarketing hatásai

Egy másik jó példája a vírusmarketing használatának az, amikor egy olyan ingyenes e-bookot teszel elérhetővé ingyenesen bizonyos emberek számára, amely saját partnerhivatkozásaidat tartalmazza. Ezt az ingyenes e-bookot aztán mindenki szabadon továbbadhatja ismerőseinek, barátainak, stb. Lásd még: Vírus e-könyv

 

 

Egy jól kitervelt vírusmarketing kampánynak temérdek előnye lehet.

Csupán néhány ezek közül:


•    Rendkívül költséghatékonyak.
•    Egyre nagyobb visszhangot generálnak maguknak a vírusmarketing kampányok.
•    Az egyik legnagyobb előnyük a vírusmarketing kampányoknak, hogy az ilyesfajta reklámokat nem tekintik spameknek (levélszemét).
 
címkék: Online marketing

Miért nincs meg egymás nélkül a PPC és a keresőoptimalizálás?

2018-12-17

Ha azt hiszed, választanod kell a SEO és a PPC (Google Ads) között, nagyon tévedsz. Ha bármelyiket is magába használod, elesel azoktól a fontos előnyöktől, melyekről következő cikkünkben írtunk!  

Egy sikeres közösségi influencer marketing kampány 6 alapvető lépése

2018-12-15

A digitális média fejlődésével egyre több olyan marketingeszköz áll a rendelkezésünkre, amelyek 10-20 évvel ezelőtt még elképzelhetetlenek lettek volna. Ilyen többek között a közösségi influencer marketing is. De mit is jelent pontosan ez a kifejezés?

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!