Egy nagyon jól célozható marketing avagy hogyan reklámozzunk sikeresen a LinkedIn-en?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Egy nagyon jól célozható marketing, avagy hogyan reklámozzunk sikeresen a LinkedIn-en?

Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

Előzőleg már írtunk a LinkedIn, szakmai közösségi oldalról, és annak alapvető lehetőségeiről. A LinkedIn azonban a Facebook-hoz hasonlóan már reklámozásra is alkalmas. A Facebookon is rengeteg lehetőségünk van célozni hirdetésünket a felhasználók által megadott információk alapján, azonban a LinkedIn esetében még ennél is sokkal pontosabban tudjuk megcélozni közönségünket. Vállalatként nem csak nagyközönséget, de más cégeket is megcélozhatunk kommunikációnkkal, hirdetéseinkkel, vagyis B2B (business to business) kommunikációt is folytathatunk. Mivel a LinkedIn szakmai közössége tökéletesen alkalmas a B2B hirdetésre, nem árt, ha otthonosan mozgunk reklámozási lehetőségei között.

 
Egy nagyon jól célozható marketing, avagy hogyan reklámozzunk sikeresen a LinkedIn-en?

 

LinkedIn hirdetések: az alapok

LinkedIn hirdetéseink a Facebook hirdetésekhez hasonló felépítéssel rendelkeznek. Egy 25 karakteres főcím, és egy 75 karakteres leírás mellett egy 50x50 pixel nagyságú képből áll egy reklám. Ezek a jobb oldali hirdetés oszlopban jelennek meg, az "Ads you may be interesed in" felirat alatt. Attól függően, hogy hirdetésünk miként teljesít, csak szöveges formában az oldal tetejére is felkerülhet, így többekhez eljutva. Fizethetünk CPC (Cost Per Click, vagyis kattintásonként bizonyos összeget), vagy CPM (Cost Per Mille, vagyis ezer megjelenítés) alapon.
 
 

Szeretnél mindent tudni a Facebook oldalak kezeléséről, vagy akár a reklámozásról a LinkedIn-en? Gyere el Közösségi Média Mareting Guru tanfolyamunkra, és lesd el minden titkunkat, hogyan tettünk szert 570.000 rajongóra! Kattints ide a jelentkezéshez

 

LinkedIn hirdetés: figyelemfelkeltő szöveg és kép

Hirdetésünk sikerességének alapköve maga a hirdetés, így elkészítésére fordítsunk nagy figyelmet. A 25 karakteres főcím és a 75 karakteres leírás igen kevés, így jól gondoljuk át, mivel töltjük ki azokat.
Lehetőségünk van a hirdetés készítésénél megadni, hogy átkattintás után egy LinkedIn oldalunkra, vagy más weboldalunkra kerüljünk. Attól függetlenül, hogy látogatóinkat mely oldalra irányítjuk, hirdetésünk mindenképp tartalmazzon valamilyen motivációt. Ilyenek például az "iratkozz fel", "töltsd le", "próbáld ki ingyen", és hasonló felszólítások, amelyek jobban késztetnek az átkattintásra.
 
LinkedIn hirdetés
 
Szövegeink írásánál mindig tartsuk észben, hogy azok hasznosak legyenek, valamilyen sürgetést (például egy akció határideje), egyedi ajánlatot tartalmazzanak, és teljesen leíróak legyenek (a célközönség tudja, hogy pontosan mit is várunk el tőlük).
 
A hirdetéshez tartozó kép kiválasztása esetén vegyük figyelembe, hogy annak kis mérete miatt olyan kép legyen, ami így is jól látható, illik hirdetésünkhöz, és figyelemfelkeltő is. Arra is figyeljünk, hogy képünk kiugorjon a LinkedIn fehér hátteréből.
 
 

LinkedIn hirdetés: a megfelelő közönség megcélzása

Ahogy Facebook-on, itt is megcélozhatjuk hirdetéseink közönségét. Itt olyan lehetőségeink vannak, mint szakterületek (mérnök, építész, könyvelő, marketing tanácsadó, stb.), iparágak (marketing, banki szféra, IT, stb.) vagy csoportok megcélzása.
 
 
A LinkedIn Today részleg megtekintésével láthatjuk a nap legnépszerűbb híreit, mit mennyien osztottak meg, kik beszélnek róla, stb. Ezek alapján olyan hirdetéseket vagy bejegyzéseket hozhatunk létre, amik várhatóan nagy aktivitást generálnak, sok kommentet, megosztást és így átkattintást eredményezhetnek.
Minél specifikusabban célozzuk meg közönségünket a megfelelő reklámokkal, annál jobban fognak hirdetéseink teljesíteni. Az átkattintások arányát a LinkedIn segítségével is megtekinthetjük, de akár a Google Analytics segítségével is ellenőrizhetjük oldalunk látogatottságának növekedését, hirdetéseink sikerességét.
 
 

LinkedIn hirdetés: variációk egy kampányra

Kampányonként különböző büdzsével, targetálási lehetőségekkel és reklámokkal élhetünk. Egy kampányon belül akár 15 különböző reklámot is használhatunk, amit érdemes kihasználni. Ha nem is 15, de legalább három különböző reklámot használjunk egy kampányon belül, így láthatjuk, melyik teljesít jobban vagy rosszabbul, így a kevésbé sikeres reklámot kicserélhetjük egy másikra is.
A legjobb átkattintással rendelkező kampányunk egyre többet fog szerepelni, ezáltal saját maga generálja a kattintásokat. Ha egy hirdetésünk nem hozza a várt eredményeket, úgy azt egy időre szüneteltethetjük is, vagy végleg törölhetjük.
 
 

LinkedIn hirdetés: pénzünk beosztása

Napi költségvetésünk beállítása azt jelenti, hogy megszabjuk azt az összeget, amelyet naponta kívánunk hirdetéseinkre fordítani. Pénzünk feléért például hirdetéseink délelőtt fognak megjelenni, a további 25-25% pedig délután és este. Amint kimerül a napi keretünk, úgy hirdetéseink aznap már nem jelennek meg.
Amennyiben nem kapjuk meg a várt eredményt LinkedIn hirdetéseinkkel, úgy lehet, hogy büdzsénk módosítását kell megfontolnunk. Nézzük át az elmúlt hét átlagos napi kiadását, és ezt hasonlítsuk össze napi költségvetésünkkel. Ha a két érték egyenlő, vagy nagyon közel áll egymáshoz, érdemes kicsit többet áldoznunk napi keretünkre, hogy növeljük átkattintásaink számát. 
 
LinkedIn hirdetés költségek
 
Minden alkalommal, amikor valaki meglátogat egy oldalt, egyfajta aukció megy végbe saját hirdetésünk és más hirdetők között. Aki magasabb "licittel" rendelkezik, az nyer, tehát annak a hirdetése fog megjelenni. A LinkedIn ajánl számunkra egy bizonyos licitet, aminek segítségével fel tudjuk venni a versenyt mások reklámjaival. Ha ennél jóval kevesebbet ajánlunk hirdetésünk megjelenéséért, valószínűleg kevesebbet lesz az látható, ha sokkal többet, akkor biztosan megjelenik, de lehet, hogy túl sokat fizetünk érte. Licitünkkel ezért mozogjunk az ajánlott összeg közelében.
 
 

LinkedIn hirdetés: kísérjük figyelemmel hirdetéseink teljesítményét

Mint minden marketing eszköz esetében, itt is figyelemmel kell kísérnünk LinkedIn hirdetéseink teljesítményét.
Az átkattintások arányát folyamatosan figyeljük. Ha az drasztikusan csökken, változtassunk hirdetésünk szövegén, képén, szűkítsük célközönségünket.
 
Linkedin marketing ötletek
 
Reklámunk mellett figyelembe kell vennünk annak az oldalnak a tartalmát is, ahova látogatóinkat irányítjuk. Ha hirdetésünk jól teljesít, azonban oldalunkon elmaradnak a látogatások, visszatérő látogatók, letöltések, feliratkozások száma, lehet, hogy oldalunk nem elég meggyőző. Ez esetben gondoljuk újra oldalunk tartalmát, dizájnját, hogy hirdetéseinkkel vonzó felületre küldjük célközönségünket.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!