Keresés

Menü

A LinkedIn, a szakmai közösségi oldal, mely valóban az üzletre született. A LinkedIn marketing

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Online Marketing

A LinkedIn, a szakmai közösségi oldal, mely valóban az üzletre született

2013.02.22.

A LinkedIn, a szakmai közösségi oldal, mely valóban az üzletre született

Forrás: matebalazs.hu

 

A LinkedIn nevű közösségi oldal 2003 óta működik, régebben indult a Facebooknál. Aki nem hallott még róla, ne csodálkozzon, hiszen ez nem csak egy a többi közösségi oldal közül. A LinkedIn szakmai közösségi oldal, melynek összesen több mint 160 millió felhasználója van már. Magyarországon még nem túl elterjedt az oldal, összesen 163 ezer magyar regisztrálója van, de ez a szám folyamatosan nő. Egyre fontosabbnak számít az oldal, ugyanis magánemberként és cégként is regisztrálhatunk, szakmai profilok között böngészhetünk. A cégek 80%-a megtalálható az oldalon és állításuk szerint állásinterjú esetén a jelen lévő cégek 95%-a megtekinti a jelentkező profilját. Mint a Facebook esetében, itt is számos faktor dönti el, kik érnek el minket, ezért felsorolunk pár kulcsfontosságú tippet, hogyan adjuk el magunkat a LinkdIn segítségével.

 

 

 

A LinkedIn profil, mint legfontosabb eszköz

Fontos folyamatosan karbantartani és frissíteni profilunkat. Ezzel elsődleges célunk, hogy az mindig az aktuális információkat mutassa rólunk, másodrészt ezzel felhívhatjuk magunkra a figyelmet. Profilunk beállításánál egy négyzet kipipálásával engedélyezhetjük, hogy ha bármilyen módosítás történik profilunkon, azt a velünk kapcsolatban állók is azonnal megtudják. Profilképünket is folyamatosan frissítsük, hiszen így garantált, hogy megismernek minket bármilyen üzleti találkozón, konferencián.
 
Profilunk headline részét is tartsuk naprakész állapotban, ugyanis ez a második dolog, ami megragadja az ember figyelmét a profilkép után. Itt a legfontosabb információkat tegyük közzé magunkról, mint munkaterületünk, jelenlegi munkahelyünk. Kulcsszavakat is írjunk ide, melyek alapján könnyebb ránk találni. Ha egy bizonyos területen jártasak vagyunk, ne titkoljuk, írjuk be a kapcsolódó kifejezéseket, így akik ilyen területen jártas szakembereket keresnek, nagyobb eséllyel találnak majd ránk.
 
 

A LinkedIn profil frissítésének jelentősége

Mindent tüntessünk fel profilunkon, ami munkánkhoz kapcsolódik. Munkakörünk és munkahelyünk mellett egyéb készségeinket, referenciamunkáinkat, szakmai oldalunk vagy blogunk címét. Figyeljünk oda, mit osztunk meg, ugyanis ez nem a Facebook, profilunk látogatói valószínűleg nem macskánk képeire kíváncsiak!
 
 

Érdekel, hogy hogyan használd a LinkedIn-t reputációd növelésére? Gyere el közösségi média marketing tanfolyamaink egyikére, ott szó lesz erről is! Böngészd át  tanfolyamainkat itt!

 
 

Építsük ki hálózatunkat a LinkedIn-en!

Közösségi oldal révén itt is gyűjthetünk kapcsolatokat, csatlakozhatunk csoportokhoz. Ismerőseink köréhez hozzáadhatjuk valós ismerőseinket, munkatársainkat, csoportunk tagjait, üzletfeleinket, volt osztály és csoporttársainkat. Figyelünk oda, hogy csak olyanokkal tegyük ezt, akik valóban valamilyen kapcsolatban állnak velünk. Tartsuk észben, hogy ez nem a Facebook, és nem járunk jobban, ha rengeteg olyan ismerősünk van, akiket semmilyen szinten nem ismerünk. Hozzáadhatunk hálózatunkhoz olyan embereket is, akiket még nem ismerünk, de legalább alapvető kapcsolat legyen köztünk, mint azonos munkakör, szakterület, esetleg hobbi, és ezt indokoljuk meg a felkérésnél. Nem kell sok felkérést küldenünk, egy idő után már minket is megtalálnak majd.
 
 

Aktivizáljuk magunkat a LinkedIn-en!

Ahogy más közösségi oldalakon, itt is megoszthatunk tartalmakat, státuszfrissítéseket. Ezzel éljünk is napi szinten, így hálózatunk tagjai látni fogják aktivitásunkat. Kommenteljük, osszuk meg mások írásait, ami annál jobb, minél nagyobb szaktekintély bejegyzéseinél tesszük ezt. Egyrészt legyenek rendszeresek interakcióink, emellett relevánsak is, így a velünk kapcsolatban állók látni fogják elhívatottságunkat.
Új funkció a LinkedIn-en az értesítések ikon, amely hasonló a Facebook-on található fülhöz. Itt értesítéseket kapunk hálózatunk tagjainak történéseiről, és ők is azokról, amiket mi teszünk. Szűrők segítségével megtekinthetjük csak a megosztásokat is, így nem kell átnéznünk ismerőseink minden egyes cselekedetét, és nem maradunk ki a fontosabb beszélgetésekből.
 
 

Az Endorsements használata

Nem túl régi újítás, az Endorsements opció, mellyel hálózatunk tagjainak képességeire hívhatjuk fel a figyelmet. Ismerőseinknél feltüntethetjük képességeiket, valamilyen szakterületben való jártasságukat. Akiket mi értékelünk, azok valószínűleg utána minket is értékelni fognak.
Tamás nevű ismerősünk például jártas az online marketing és keresőoptimalizálás területén. Ezeket a készségeket profiljához adhatjuk. Mivel mások is hasonlóan fognak cselekedni, ranglisták jönnek létre. Az így létrejött ranglistán láthatjuk szám szerint, hogy mely területeken kik szerepelnek, és mennyien vannak.
Minél többet értékelünk, minket is annál többen fognak értékelni, így készségeink alapján egyre feljebb kerülhetünk a ranglistákon.
 
 

Csatlakozzunk csoportokhoz a LinkedIn-en is!

Már több, mint egymillió csoporthoz csatlakozhatunk az oldalon, melyek mindegyike valamilyen szakterület köré csoportosul. Itt egymással oszthatják meg anyagaikat, gondolataikat, beszélgetéseket indíthatnak a hozzá fűződő témákban.
 
Próbáljunk meg mindig a legnépszerűbb és legjobb csoporthoz tartozni az adott témakörben. Vegyünk részt aktívan a csoport működésében, aktivizáljuk magunkat, amikor csak lehet, így leszünk egyre elismertebb tagjai csoportunknak, és ezáltal is növelhetjük hálózatunkat.
 
Legfeljebb 50 csoporthoz tartozhatunk, ami több mint elég, de ha tudunk, koncentráljunk a 3-4 legfontosabbra, amik működésében folyamatosan vegyünk részt.
 
Ha nem találjuk magunknak a megfelelő csoportot, indíthatunk is egyet. Ha olyan csoportot hozunk létre, amilyen még nincs, és azt megfelelően működtetjük, nagy sikereket érhetünk el, és hasznunkra is válhat. Egyrészt tanulhatunk mások gondolataiból, másrészt hírnevünk terjedését is elősegíti az oldalon.
 
Tartsuk észben ezeket a tanácsokat, hiszen így könnyebben találnak ránk potenciális munkaadóink, és nagyobb valószínűséggel kapjuk meg álmaink állását. Ha még nem is elterjedt nálunk az oldal, kezdjük el használni nyugodtan, és építsük ki profilunkat, így amikor már széles körben elterjedté válik, ki fogunk tűnni a többiek közül!
 

Szerző: Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

címkék:
Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

5 tipp és trükk a Google AdWords használatához 2017-re

2017-06-19

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

Vásárlási döntés meghozása

Hányszor kell elérned a fogyasztót, mielőtt vásárlási döntést hozna?

2017-03-14

Marketingesek, cégvezetők és cégtulajdonosok is szeretnének tisztában lenni azzal, hogy hányszor kell a fogyasztókat elérni hirdetésekkel, mielőtt meghozzák a végleges vásárlói döntéseket. Néhány tanulmány...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!