notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A garancia, azaz a guarantee kifejezés jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Garancia

Garancia


A garancia, azaz a jótállás azt jelenti, hogy egy terméket/szolgáltatást eladó fél köteles azt a termékleírásban foglaltaknak megfelelően szállítani/szolgáltatni. A vásárlónak jogában áll minden termékben fellépő hiba esetén költségmentes javítást, cserét, vagy pénzvisszatérítést igényelnie.

 

Garancia az internet világában

Ebben a vonatkozásban az eladó fél (a vásárlást követő meghatározott ideig) 100%-ban visszafizeti a termék árát, amennyiben a vásárló nem elégedett a termékkel. Ez azt jelenti, hogy az eladó a termék árát akkor is köteles visszatéríteni, ha a termék hibátlan állapotban van. A vásárlónak egyszerűen csak ki kell jelentenie elégedetlenségét a terméket illetően.

 

Ez a fajta internetes garancia nem feltétlenül egy jogi előírás, hanem mindinkább az internetes vásárlás jellege miatt szükséges. A vásárlónak az interneten nincs lehetősége kipróbálnia és ellenőriznie a terméket a vásárlást megelőzően, mint ahogy azt egy kereskedésben tehetné. A legtöbb esetben csupán képeket és videókat tekinthet meg a termékről, de nem próbálhatja ki azt, nem veheti a kezébe, stb. Ezért a szükséges pénzvisszafizetési garancia, amely biztosítja, hogy vásárlása nem lesz pénzkidobás.

 

Az eladó ilyenkor egy különleges helyzetben van, különösen ha termékei online kerülnek szállításra. Ha az ember például egy fűnyírót vásárol, akkor köteles azt visszaszolgáltatni, amennyiben szeretné visszakapni az árát. Egy digitális terméket (például egy számítógépes programot) azonban nem lehet „visszaküldeni”, így elméletileg a felhasználó megtarthatná azt, a pénz visszatérítése után is.
 


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 133

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
377 321
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hibás hivatkozás

Azok a hivatkozások minősülnek hibásoknak, amelyek már nem érvényesek, és rájuk kattintva...

Beszorított videó

A squeeze, azaz beszorított videók azok a videók, amik a leadfogó oldalakon jelennek meg. Ezek a...

Árrés

Mit is jelent az árrés? Az árrés egy termék vagy szolgáltatás ára és a beszerzés ára...

Eltakarás

Eltakarás magyarázata   Eltakarásnak, vagy Cloakingnak nevezzük, amikor egy weboldalból...

Használhatóság

Milyen egyszerű egy felhasználó számára egy adott oldal navigálása és a keresett...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.