notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi kell a hatékony honlaphoz? Mi kell ahhoz, hogy weboldalad valódi vevő mágnesként működjön? Mi a fontosabb, a használhatóság vagy az élménydús honlap? Honlapkészítés, mely megtérül?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A könnyen használható, ügyfeleket vonzó weboldalak öt ismérve

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A könnyen használható, ügyfeleket vonzó weboldalak öt ismérve


2014/10/26
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi kell a hatékony honlaphoz? Mi kell ahhoz, hogy weboldalad valódi vevő mágnesként működjön? Mi a fontosabb, a használhatóság vagy az élménydús honlap? Elmondunk és bemutatjuk a hatékony honlap 5 legfontosabb tényezőit, melyet saját weboldaladon is letesztelhetsz! 

A könnyen használható, ügyfeleket vonzó weboldalak öt ismérve
Ma már szerencsére egyre kevesebben használnak villogó, vibráló flash alapú honlapokat, sem olyan grafikákat,melyek elnyomják a weboldal lényegét. Az emberek kezdenek rájönni, hogy a weboldal nem olyan, mint egy karácsonyi bolt kirakata. Ha tehát te nem karácsonyi boltot üzemeltetsz, számodra is nagyobb előnyt jelent az, ha a weboldalad jól használható, mint ha „agyondizájnolt.” A könnyű használhatóság egyet jelent a felhasználóközpontú tervezéssel. Mind a tervezési, mind a fejlesztési folyamatok a jövőbeni felhasználók szempontjai szerint szerveződnek - biztosítva, hogy a céljaik, mentális modelljeik és szükségleteik kielégülnek - s hogy olyan terméket kapnak, amelyek hatékonyak és könnyen használhatók.
 
De mit jelent a könnyen használhatóság? Példákon és magyarázatokon keresztül bemutatjuk, a könnyen használható weboldalak öt ismérvét. Gondolod át, a te weboldalad megfelel-e ezeknek a kritériumoknak! 
 

1.  Elérhetőség és megtalálhatóság

Kezdjük a könnyen használhatóság egy alapvető, ám központi aspektusával: az oldalunk elérhetőségével és megtalálhatóságával.  Ha oldalunkat ugyan megtalálják, de az nem működik - bármi is legyen az ok - az oldal értéktelenné válik. 
 

Íme az elérhetőség és a megtalálhatóság néhány alapelve.

  • A szerver működési ideje. Fontos, hogy a látogatók ne kapjanak hibaüzenetet, amikor megpróbálják elérni az oldalunkat.  Fektessünk be jó minőségű szerverekbe.
  • Rossz linkek. Alaposan vizsgáljuk meg, nincsenek-e "holt" linkek az oldalunkon. Semmi sem küld egy látogatót hamarabb vissza a Google találatlistához, mint egy 404 hibaüzenet.
  • Mobil eszközökre optimalizált weboldal. Bizonyosodjunk meg, hogy oldalunk számára nem jelentenek problémát a különböző méretű kijelzők vagy a lassú internetkapcsolatok. Legjobb módszer erre a responzív weboldal kialakítása. 
 

Milyen a minden eszközre jól optimalizált weboldal?

Először is, az oldal asztali gépre tervezett változata mind az asztali monitorokon, mind a tableteken működik. Az oldal elrendezése rugalmas, és a képernyőméretek csökkenésével arányban változik.  Az okostelefonokra tervezett verziót a letisztult felhasználói felület, kevés felesleges elem, és világosan áttenkinthető hierarchikus elrendezés jellemzi. Ez a letisztult mobil változat remekül működik - még egy lassú mobilos internetkapcsolattal is.
 
 

Szeretnéd, hogy honlapod egy hatékony, üzletszerző gépezet legyen? Szeretnéd, ha nem kellene „harcolnod” a honlapkészítő céggel? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot most! Kattints ide! 

 

2. Átláthatóság

Pihengetünk?
Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a könnyű használhatóság lelke az átláthatóság.
Ha összezavarjuk látogatóinkat, vagy a lényegről eltereljük figyelmüket, vagy több időre lesz szükségük, hogy megtalálják, amit kerestek, vagy teljesen el is felejtik, miért is látogatták meg oldalunkat eredetileg.  Egyik esetben sem fogják könnyen használhatónak találni az oldalt, és valószínű, hogy elégedetlenül, örökre távoznak. 
 
A látogatókat mindig határozott célok vezérlik az oldalunkhoz.  A mi feladatunk, hogy ezeket a célokat minél hamarabb megvalósítsuk. Ha ez sikerül, a látogatók meg lesznek elégedve és egy pozitív élmény alapjait fektettük le. 
 

Az átlátható és könnyen használható oldalak jellemzői a következők:

  • Egyszerűség - Arra összpontosítsunk, ami igazán lényeges. Ha nem tereljük el látogatóink figyelmét, nagyobb valószínűséggel fogják azt tenni, amit szeretnénk.
  • Ismerősség - Használjunk olyan elemeket, amiket látogatóink már ismernek. Nyugodtan meríthetünk inspirációt más oldalakról.  
  • Következetesség - Ne „jópofáskodjunk”. Oldalunk kínáljon olyan egyöntetűséget, ami látogatóinkra megnyugtatólag fog hatni. 
  • Útmutatás - vezessük látogatóinkat kézen fogva. Ne várjuk el tőlük, hogy egyedül fedezzék fel az oldalt. Ehelyett  vezessük őket körbe az oldalon és mutassuk meg nekik, mi minden található ott.  
  • Közvetlen visszacsatolás - A visszacsatolás minden interakcióból kihagyhatatlan. Mihelyst látogatóink interakcióba lépnek oldalunkkal, adjunk nekik visszajelzést, hogy sikerrel jártak-e vagy sem.  
  • Jól elrendezett információk - Értsük meg, látogatóink milyen mentális modellekben gondolkodnak és milyen elvárásaik vannak oldalunk tartalmát illetően. 
 

3. Elsajátíthatóság

Az elsajátíthatóság a könnyű használhatóság egy másik fontos eleme. 
 
Célunkká kell tennünk, hogy oldalunk felhasználói felülete intuitív legyen - olyan, amelyhez nem kell külön útmutató vagy hosszadalmas kísérletezés, mire a látogató rájön, mi micsoda. Ennek kulcsa, hogy olyan elemekre támaszkodjunk, amiket látogatóink már ismernek, vagy olyanokra, amelyek könnyen megtanulhatók.
 
Mára már sok, a neten használt design ötlet ismert széles körben. Ha mi is következetesen alkalmazzuk ezeket, megfelelünk látogatóink elvárásainak.  Így segítjük őket, hogy céljaiakat hamarabb elérjék.  Mindannyian szeretjük a kiszámíthatóságot és a megjósolhatóságot, ami miatt jobban boldogulunk megszokott helyzetekben, mint szokatlanokban.
 
Ha új elemeket alkalmazunk oldalunkon, tegyük ezt kiszámíthatóan, és segítsünk látogatóinknak megtanulni használni őket.  Például felajánlhatunk nekik további információkat, vagy instrukciókat, amikor először látogatják meg oldalunkat vagy termékünket.  Ezek legyenek egyszerűek és vizuálisak, hogy könnyű legyen őket megjegyezni. 
 

A Microsoft tavaly újításokkal rukkolt elő az oldalukon.

Amíg a design nagyon friss és modern, az oldal elrendezése a jól megszokott klasszikus mintát követi. A bal felső sarokban látjuk a logót, mely tudatja velünk, hol járunk. A jobb felsőben egy keresőmezőt találunk, mellyel könnyen megtalálunk bármit az oldalon.  Kicsit lejjebb van a navigációs menü, ahol a központi tartami kategóriák helyezkednek el. Amikor a linkekre klikkelünk, egy legördülő menüt kapunk, ahol a kategóriához tartozó tartalmak listája látható.
 
Azután ott van az impozáns fejléc, ahol négy különböző kép váltakozik. A fejlécet a tartalomjegyzék követi, amihez egy függőleges alnavigációs menü is tartozik - itt látjuk azokat a témákat, melyekről többet is megtudhatunk, valamint néhány kiemelt tartalmat is. Ez alatt látható a közösségi média rész, és egy részletes lábazat, ahol számos más Microsoft oldalhoz és sok másodlagos tartalomhoz vezető link van.
Az oldal letisztult és könnyen navigálható.  A hagyományos elrendezés segíti a látogatókat, hogy gyorsan megtalálhassák, amit keresnek. 
 

4. Hitelesség

A hitelesség minden weboldalnak rendkívül fontos aspektusa.
Még ha meg is találják a látogatók, amit keresnek, ha nem bíznak a kapott információk hitelességében, a tartalom értéktelen lesz.  A weboldal sokféleképpen ébreszthet szkepticizmust látogatóinkban a céggel kapcsolatban, például cégünk létét, vagy jó hírnevünket, vagy tartalmaink minőségét is megkérdőjelezhetik.
 
Fontos, hogy az emberek tudják, hogy valós cég vagyunk, valódi emberekkel. Legyen az oldalunkon egy világosan feltüntetett "Rólunk" rész, amin keresztül fel tudják venni velünk a kapcsolatot, ha lehet, földrajzilag is. 
Természetesen, az oldalon látható tartalmak is szintén nagyban befolyásolják, mennyire látnak minket megbízhatónak. Bizonyosodjunk meg afelől, hogy a tartalmaink valósak és pontosak.  Kerüljük el az olyan hibákat, mint a rossz nyelvtan vagy helyesírás. Ne legyünk szerények hozzáértésünket illetően. Ha értünk a munkánkhoz, verjük nagy dobra. Mutathatunk látogatóinknak visszajelzéseket régi, elégedett vevőinktől, referenciákat, vagy néhány követőnket különböző közösségi médiafelületről.
 

A L’ORÉAL márka nagyon sikeres a web hitelesség megteremtésében. 

A profi, a márka csillogó hírnevével tökéletesen harmonizáló designon túl, sok jó minőségű tartalmat is feltesznek, amivel hozzáértésüket tovább bizonyítják.
 
Például egész részleget szentelnek az oldalon a kutatásnak és fejlesztésnek.  Ez világosan mutatja, hogy a márka aktívan fejlődik, ami még jobb fényben tünteti fel a termékeiket.  Egy másik külön részleg a társadalmi felelősséggel foglalkozik, mutatva, hogy a márka ezt is komolyan veszi. 
 
A kutatásokon túl, a márka szakértők véleményét és olyan hírességek, mint Julia Roberts képeit is felhasználja, hogy meggyőzze az embereket termékei minőségéről és népszerűségéről.  A megbízhatóság egy másik ismérve, hogy rendkívül könnyű a L’ORÉAL-lal felvenni a kapcsolatot.  A márka nem csak közösségi hálókon érhető el, hanem konkrét földrajzi címet és telefonszámot is ad.
 

5.  Lényeglátás

Végül, de nem utolsósorban, a lényeglátás is a könnyű használhatóság része.
Nem elég, ha az oldalunk világosan áttekinthető, az ott látható tartalmaknak is egybe kell vágni látogatóink érdeklődésével.  Nem lehet túlhangsúlyozni, milyen fontos, hogy tudjuk, mi érdekli látogatóinkat és miért jönnek el oldalunkra. 
 
Kezdjük azzal, hogy körülírjuk kikből áll a célközönségünk.  Ezután beszéljünk velük, hogy megtudjuk, milyen céllal látogatják oldalunkat. Harmadik lépésben pedig írjunk körül tipikus helyzeteket, amikben látogatók érkeznek oldalunkra, hogy bizonyos fajta tartalmakat találjanak.  Minden döntés, amit a jobb design érdekében hozunk, arra kell, hogy irányuljon, hogy látogatóink jobban használhassák oldalunkat.
 

A Nike példamutatóan jól teljesít ebben.

A márka különböző sportokhoz árul ruházatot és kellékeket.  Amikor ellátogatunk oldalukra, választhatunk, hogy milyen csoportosítás szerint böngésszük az áruválasztékot: férfi-, női-, gyermekruházat, vagy sportág szerint. Ahelyett, hogy vásárlóikat kizárólag életkor vagy nem szerint csoportosítaná, a Nike úgy tekint rájuk, mint egy bizonyos sportág művelőire.
Például ha új futócipőt szeretnénk, nem kell teniszcipők vagy beltéri sportokhoz való cipők sorai között elnavigálnunk, mire megtaláljuk, amit keresünk.  A Nike megadja nekünk a lehetőséget, hogy egy meghatározott cél szerint keressünk az áruházukban.
 
A könnyű használhatóság sok-sok tesztelés eredménye. A könnyű használhatóságot nem lehet gyorsan megteremteni. Alapos, felhasználókat bevonó kutatás szükséges hozzá, valamint a termékek állandó tesztelése és finomítása.  A könnyű használhatóság e tényezők együtteséből fakad: a weboldalunk átlátható, hiteles, és teli olyan tartalmakkal, amelyek látogatóinknak fontosak.
 
 

A honlapkészítés témához kapcsolódó cikkeink:

 

Átverések az online marketing világából

 
 
Honlapkészítés

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
479 583
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Linképítés

Mi az a linképítés? A linképítés (angolul „link...

Szavazás

A szavazás egyfajta közvélemény kutatás egy adott csoporton...

Apróhirdetés

Mi az az apróhirdetés? Az apróhirdetések („aprók”)...

Biztos visszafordulás

Mi is az a biztos visszafordulás? A biztos visszafordulás az, ha egy email egy...

Algoritmus

Mi az az algoritmus? Az algoritmus egy olyan parancskészlet, amely célja egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.