Minden, amit az Instagram analitikai eszközéről tudnod kell

Keresés

Menü

Minden, amit az Instagram analitikai eszközéről online marketingesként tudnod kell

Marketing Professzorok

Közösségi média marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Minden, amit az Instagram analitikai eszközéről tudnod kell

2018.07.27.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Minden, amit az Instagram analitikai eszközéről online marketingesként tudnod kell

Az Instagram egyre népszerűbb az online marketingesek, a hirdetők körében. Bár soha nem volt olyan hatékony, ingyenes platform, mint a Facebook valaha, a hirdetések jól teljesítenek egy bizonyos korosztályban. De ezt csak akkor állíthatod, ha tudod, hogyan elemezd az adatokat. Ebben segítünk!


Az Instagram marketing

Akár tetszik, akár nem, az Instagram napjaink egyik legnépszerűbb és legsikeresebb marketingplatformjává vált, különösen mióta a Facebook 2012-ben egymilliárd dollárért megvásárolta a már akkor is népszerű képmegosztó alkalmazást.

 

Hirdetők ezrei érik el cél közönségüket az Instagramon keresztül, méghozzá igen nagy sikerrel, ami többek között annak köszönhető, hogy a platform rendkívül népszerű a fiatalabb korosztály (és más demográfiai csoportok) köreiben.

 

Ha most készülsz belekezdeni az Instagram marketingbe, vagy szeretnéd jobban megérteni már futó kampányaid teljesítményét, akkor elengedhetetlen, hogy megismerkedj a platform analitikai eszközével, az Insights-szal.

 

Nem kell megijedni, az Insights felülete sokkal egyszerűbb, mint a Facebook statisztikái, és habár nem is olyan részletes, de így is rengeteg fontos információt árul el profilod teljesítményéről. Ezen információk nélkül csak a sötétben tapogatózol majd, ha megpróbálod kideríteni, hogy melyik irányba is kellene terelned Instagram tevékenységeidet.

 

Mielőtt azonban tovább mennénk, fontos megjegyezni, hogy az Insights funkció csak az üzleti (business) fiókoknál érhető el. Mielőtt tehát komolyabb marketingbe kezdenél a platformon, fiókodat üzleti fiókká kell, hogy alakítsd. Ehhez hivatalos segítséget a Facebook súgójában találsz:

 

Ha ez is kész, vagy már rendelkezel üzleti fiókkal, akkor nézzük is, hogy mi mindent kínál az Insights funkció!

 

Hol van az Insights?

Nyisd meg üzleti fiókodat – a fiók nevétől jobbra látni fogsz egy kis fekete grafikon ikont. Koppints ide és megjelenik az Insights, vagyis az elemzési adatok felülete.

 

Üzleti Instagram oldal

 

Mi mindent deríthetsz ki az Instagram Insights adataiból?

 

Mivel az Instagram alkalmazás még mindig nem érhető el magyar nyelven, így az egyszerűség kedvéért mindennek az eredeti, angol nevét használjuk majd a magyarázatok során. Ezek alapján sokkal egyszerűbb lesz megtalálni a különböző dolgokat az Insights felületén, de persze elmagyarázzuk majd, hogy mi mit is jelent!

 

Az Insights („Bepillantás”) felülete három fülre oszlik: Activity (Tevékenységek), Content (Tartalom) és Audience (Közönség). Nézzük sorban őket!

 

Activity (Tevékenységek)

Az Activity (Tevékenységek) fül a fiók teljesítményének általános áttekintésére szolgál. Megnézheted itt, hogy tartalmaid mennyire népszerűek, illetve hogy milyen felhasználói tevékenységeket váltanak ki.

 

 

Instagram felhasználói tevékenység

 

 

Az Interactions (Interakciók) alatti középső szám azt mutatja meg, hogy összesen hány koppintás érkezett a profilodra és bejegyzéseidre a feltüntetett időtartományon (az elmúlt egy hét) belül.

 

Lejjebb görgetve további lebontásban tekintheted meg ezeket az interakciókat:

  • Profile Visits (Profilmegtekintések): Egy egyértelmű mutató – ennyiszer nézték meg profilodat az elmúlt héten.
  • Website Clicks (Webhelyre való kattintások): Ennyiszer kattintottak a profilodon megadott webhelyre a felhasználók az elmúlt héten.
  • Get Directions (Eligazítások kérése): Ennyiszer kérték le az eligazítási adatokat profilodtól az elmúlt héten.
  • Calls (Hívások): Ennyiszer indítottak hívást a profilodon keresztül az elmúlt héten.

 

A mutatók nevei alatt látható mínusz vagy plusz érték megmutatja, hogy az előző időtartományhoz (a legutóbbit megelőző hét) képest mennyit változott profilod teljesítménye. Az itt található grafikon megmutatja továbbá, hogy hány interakció történt az elmúlt hét adott napjain.

 

Lejjebb görgetve található a Discovery (Felfedezés) rész, ami szintén az Activity fülhöz tartozik. Ebből a részből kiderül, hogy hogyan és milyen hatékonyan érték el tartalmaid a felhasználókat el az elmúlt héten.

 

Instagram eredmények mérése

 

 

A legfelső, középen megjelenő szám az összes elért egyéni fiókot mutatja. Tehát ha egy felhasználót több mint egyszer is elértél bejegyzéseiddel az elmúlt héten, az csak eggyel növeli ezt az értéket. Ez a Reach (Elérések) mutatója.

 

A másik érték az Impressions (Megjelenítések), ami azt mutatja meg, hogy bejegyzéseid összesen hányszor jelentek meg a felhasználók számára.

 

Itt is látható egy grafikon, ami ebben a részben az elért fiókokat mutatja, és a mutatók nevei alatt szintén megjelenik az összehasonlítás (plusz vagy mínusz) az előző héthez képest.

 

Content (Tartalom)

Ez a fül a különböző bejegyzések teljesítményét mutatja meg, és segít eldönteni, hogy mely tartalmaid váltják ki a legtöbb aktivitást a felhasználókból és milyen eredményesen.

 

 

Instagram analitika

 

Ha rákoppintasz a Feed Posts (Hírfolyam bejegyzései) mellett a See all (Összes megjelenítése) gombra, akkor alapértelmezettként Impressions (Megjelenítések) alapján rendezi sorba őket a rendszer, és a legtöbbször megtekintettek kerülnek legfelülre.

 

A rendezési szempontokat a következőkre állíthatod be:

  • Calls (Hívások)
  • Comments (Hozzászólások)
  • Emails (Emailek)
  • Engagements (Aktivitás)
  • Follows (Követések)
  • Get Directions (Eligazítások kérése)
  • Impressions (Megjelenítések)
  • Likes (Kedvelések)
  • Profile Visits (Profilmegtekintések)
  • Reach (Elérések)
  • Saved (Mentések)
  • Texts (Szöveges üzenetek)
  • Website clicks (Webhelyre való kattintások)

 

A Filter (Szűrő) gombra koppintva három szűrőoszlop jelenik meg. A bal oldaliban bejegyzéstípusok szerint (képek, videók, stb.) szűrhetsz, a középsőben választhatod ki a fent említett sorrendezési szempontok egyikét, a jobb oldali oszlopban pedig megadhatod, hogy az elmúlt hány hónap (months) vagy év (years) bejegyzéseit szeretnéd látni. A beállítások alkalmazásához koppints az Apply (Alkalmaz) gombra.

 

A megjelenő bejegyzésekre kattintva megjelennek a részletes adatok is.

 

Instagram hirdetés analitika

 

A Discovery résznél lejjebb görgetve tekintheted meg az Instagram Stories (Történetek) tartalmaira vonatkozó adatokat. Ne feledd, hogy a Stories adatokat csak 14 napra visszamenőleg tekintheted meg, ezért érdemes rendszeresen feljegyezni őket valahová!

 

Itt az elmúlt 14 napra, 7 napra, vagy 24 órára vonatkozó adatokat tekintheted a következő értékek kijelzésével:

  • Impressions (Megjelenítések)
  • Reach (Elérések)
  • Forward (Tovább)
  • Back (Vissza)
  • Exited early (A befejezés előtti kilépések)
  • Replies (Válaszok)
  • Next Story (Következő történet)

 

Audience (Közönség)

Az Instagram a Facebookhoz képest csak a felhasználói adatok töredékét mutatja meg, de szerencsére ezek a legfontosabb adatok is egyben, amikre szükséged lehet közönséged elemzéséhez.

 

 

Instagram analitika: a közönség

 

Az Audience fülre koppintva középen felül láthatod az összes követőd (Followers) számát, alatta pedig a nem szerinti megoszlást (Gender).

 

 

Instagram analitika: életkori eloszlás

 

Egy résszel lejjebb található az Age Range (Korosztályok) grafikon, amely az összesített (All) nézeten kívül szűrhető férfiakra (Men) és nőkre (Women) is.

 

Ha még tovább görgetsz, akkor jön a Top Locations (Top helyek) rész, ami városokra (Cities) vagy országokra (Countries) lebontva tekinthető meg.

 

Instagram követők

 

Az utolsó szekció, ami a Followers (Követők) címet kapta órákra (Hours) vagy napokra (Days) lebontva mutatja meg, hogy követőid mikor a legaktívabbak. A különböző napokat a grafikon felett váltogathatod.
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SMM
Marketing a Pinteresten: Egy üzleti profil létrehozása és felvirágoztatása

Marketing a Pinteresten: Egy üzleti profil létrehozása és felvirágoztatása

2018-08-07

A Facebook haldokolásával egyre inkább előtérbe kerül a többi közösségi média is. A Pinterest az USA-ban már nagyon jól teljesítő online...

Mit mutatnak a számok – A közösségi média szerepe az utazási irodák munkájában

Mit mutatnak a számok – A közösségi média szerepe az utazási irodák munkájában

2018-07-31

Ha utazási iroda marketing kommunikációjáért vagy felelős, te is tudod, az online marketing a legfontosabb ebben a szegmensben. A Vista, Tensi és rengeteg más utazási...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!