Keresés

Menü

10 profi közösségi média marketing tipp szállodáknak

Marketing Professzorok

Közösségi média marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

10 profi közösségi média marketing tipp hoteleknek

2018.06.01.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

10 profi közösségi média marketing tipp szállodáknak

Szállodatulajdonosként bizonyára tisztában vagy a közösségi média szerepével online marketingstratégiádban. A hangsúly sokkal inkább azon a kérdésen van, hogy vajon tudod-e, miként használhatod ki hatékonyan a közösségi platformok által biztosított lehetőségeket.
 

 


Manapság ugyanis nem elég csak „fent lenni a Facebookon”, vagy más népszerű hálózatokon. Különös figyelmet kell fordítani az ügyfelek figyelmének megragadására, a hírnév kiépítésére és megőrzésére, és egyéb olyan alapvető szempontokra is, amelyekről sokan egyszerűen elfeledkeznek, valahányszor közösségi médiás marketingbe kezdenek.

 

Fusd át az alábbi tippeket, és nézd meg, hogy hányat pipálhatsz ki belőlük, és melyek azok, amikre több időt kell fordítanod!

 

1. Indíts blogot szállodádnak

 

A blogot hívhatjuk cikk vagy hír modulnak is, a lényeg ugyan az. Egy blog több célt is szolgál. Egyrészt növeli webhelyed keresőoptimalizáltságát, másrészt kitűnő alapot ad közösségi média marketingednek is. Szállodád blogján a szállodai és a helybéli programokról, látnivalókról, szórakozási és étkezési lehetőségekről és egyéb olyan dolgokról oszthatsz meg információkat, amelyek a hozzád érkező vendégeket, vagy az utazni készülő, lehetséges vendégeket érdekelhetik.

 

És hogy hogy kapcsolódik ez a közösségi médiához? A megfelelően összeállított, rendszeres tartalom természetesen a Facebookon, a Twitteren, és egyéb hálózatokon is megosztható. Bónusz: még a keresőoptimalizálást is elősegíti az adott kifejezésekre. Gondolj bele, ha valaki egy olyan program iránt érdeklődik, mely a környezetedben van, és hoteled weboldalát találja meg, potenciális ügyfél-e az illető? 

 

2. Ügyelj online hírnevedre

 

A TripAdvisor, és egyéb véleményező webhelyek fontos szerepet játszanak egy szálloda, vagy bármilyen vendéglátó létesítmény hírnevének megformálásában és fenntartásában. Tudasd ügyfeleiddel, hogy hol találhatják meg szállodádat az interneten, ha esetleg meg szeretnék osztani élményeiket a nagyvilággal, de ne kérd őket közvetlenül a jó értékelésre, mert az a legtöbb véleményező oldal szabályzata ellen szól (ilyen a TripAdvisor is).


3. Használd fel az e-mail címeket

 

Hívd meg ügyfeleidet, hogy kedveljék Facebook oldaladat, majd kérd meg őket, hogy osszanak meg képeket és/vagy videókat a szállodádban töltött pihenésükről. Ezt a legegyszerűbben email címeik alapján teheted meg, amikhez a regisztráció és/vagy bejelentkezés során könnyedén hozzájuthatsz.

 

4. Építs kapcsolatokat

 

Említs meg (a @ karakterrel) helyi cégeket és látványosságokat közösségi médiás bejegyzéseidben. Ezzel egyrészt új kapcsolatokat építhetsz ki, másrészt rengeteg további felhasználót is elérhetsz bejegyzéseiddel. Válassz olyan profilokat, amik feltehetőleg érdekelni fogják vendégeidet – látványosságok, programok, információs központok, stb.

 

5. Indíts versenyeket

 

Minél többen beszélnek szállodádról, annál több emberhez jut majd el a híre. Az emberek sokkal szívesebben vetik bele magukat az online közösségi életbe, ha látják, hogy nekik is előnyük származhat ebből. Ezért olyan hatékonyak a közösségi médiás versenyek, vagy nyereményjátékok. Nincs más dolgod, mint meghirdetni, hogy X%-os kupon jár annak a felhasználónak, aki a hónap legjobb fényképét osztja meg szállodádról.

 

6. Ösztönözd a bejelentkezéseket

Kínálj fel egy ingyen pohár frissítőt azoknak a vendégeknek, akik bejelentkeznek szállodádban a közösségi médián.

 

7. Használd ki a videó-őrületet

 

A videó jelenleg a tartalmak királya az interneten, és úgy tűnik, hogy nagyon sokáig az is marad. Készíts rövid bemutatókat szállodádról, és oszd meg őket közösségi profiljaidon. Akár a vendégeket is megkérheted, hogy rögzítsenek izgalmas pillanatokat, amiket aztán megoszthatsz a nyilvánossággal (természetesen a beleegyezésükkel). Ne feledkezz meg az élő adásokról sem

 

8. Hozz létre átfedést a különböző platformok között

 

Érkezett egy jó értékelés a Facebookon? Mutasd meg azt Instagram követőidnek is! A felhasználók által megosztott képeket szintén érdemes több platformon bemutatni, de ugyanez vonatkozik a blogbejegyzésekre is.

 

9. Alkalmazz fiatal közösségi média menedzsereket

 

A fiatalok szinte okostelefonnal a kezükben nőnek fel, és álmukból is fel tudnák sorolni a legfrissebb közösségi médiás trendeket. Érdemes tehát képzett, kreatív fiatalokat alkalmazni közösségi fiókjaid vezetésére, akik tudják, hogy milyen „nyelven” és stílusban szólítsák meg közönségedet. 

 

10. Légy egyedi

… és humoros! Egy kis könnyed humor mindig hatásosabb, mint a túl hivatalos stílus. A szórakoztató tartalmak mindig jobban terjednek, mint a száraz, egyszerű, tényközlő bejegyzések, persze ezeket is csak módjával érdemes alkalmazni!
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SMM
Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt

Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt (1. rész)

2018-10-14

Az Instagram népszerűség-hulláma már évekkel ezelőtt elkezdődött, és a mai napig is tart. Sokan azonban nem tudják, hogyan szerezzenek cégüknek vagy akár személyesen maguknak több Instagram követőt. Mutatjuk!

A közösségi médiumok a politika játszóterévé váltak. Milyen veszélyeket rejt ez Rád és a társadalmunkra nézve? Kik és hogyan uralják ma ezeket a médiumokat, és mire használják őket?

A közösségi média politikai veszélyei

2018-10-07

A közösségi média életünk szerves részévé vált az elmúlt évtized alatt. A különböző platformok sokaknál átvették a hagyományos médiumok (televízió, rádió, nyomtatott média) szerepét, és ma már sokkal fontosabb szerepet játszanak hétköznapjainkban, mint amikor még csak ismerőseink...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!