notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így erősítsd meg helyi SEO stratégiádat

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Így erősítsd meg helyi SEO stratégiádat

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így erősítsd meg helyi SEO stratégiádat


2019/06/26
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi kell ahhoz, hogy a helyi keresésekben a találati lista elejére kerüljön weboldalad? Cikkünkben összefoglaljuk az alapvető és elengedhetetlen követelményeket.

Így erősítsd meg helyi SEO stratégiádat

Habár minden cégnek erősen ajánlott, hogy egy stabil, naprakész helyi SEO stratégiát alakítson ki magának, ez elengedhetetlen az olyan vállalatok és vállalkozások számára is, akik első sorban egy helyi ügyfélkört igyekeznek megcélozni (például egy városon vagy kerületen belül). Ilyenek az éttermek, kávézók, bárok, ügyvédek, magánorvosok és egyéb, helyi piacra dolgozó szolgáltatók és üzletek. 

 

A helyi SEO gyakran sokkal több eredményt hoz, mint ha bizonyos kifejezésekre az általános találati lista elejére kerülünk. Egyre több ember írja be speciális igényét a Google-be, mint pl. fogorvos V. kerület, vagy romantikus étterem Budai vár.   Éppen ezért ebben a cikkben ezzel kapcsolatban szeretnénk néhány általános tippet megosztani, amit jellegtől és céltól függően minden helyi érdekeltségű cégnek érdemes beiktatnia helyi SEO stratégiájába!

 

1. Készítsd el és optimalizáld Google Cégem profilodat

Ha még nincs Google Cégem fiókod, akkor azonnal készítened kell egyet céged számára. Egy (teljesen ingyenes) Google Cégem fiók lehetővé teszi, hogy céged a Google speciális találatai között is megjelenjen, úgymint a helyi csomagban, a Térképen, vagy a találatoktól jobbra fel-felbukkanó Tudáspanelen. A kereső felhasználók így sokkal könnyebben rátalálhatnak cégedre, ha közvetlenül azt, vagy hasonló jellegű céget keresnek a környékeden.

 

Persze nem elég csak regisztrálni ezt a fiókot, és azt várni, hogy a vásárlók tömegesen sorakozzanak az üzlet előtt – ahhoz, hogy fiókod igazán hasznos legyen az érdeklődők szemében, és hogy jobb pozíciókat érhess el vele, alaposan optimalizálnod kell azt. Ennek számos lépése van – többek között pontosan meg kell adnod céged alapadatait, nyitva tartási óráit, esetleges szolgáltatásait, a fizetési módokat, és minden egyéb információt, amire egy leendő ügyfélnek szüksége lehet vállalatoddal kapcsolatban. Nem árt továbbá képeket, és esetleg videókat is feltölteni, hogy az emberek tudják, mire számítsanak.

 

Ez persze csupán egy nagyon tömör áttekintés a Google Cégem rendszeréről. Ha érdekel, hogy hogyan használhatod ki teljesen ezt a hasznos platformot, akkor nézd meg útmutatónkat Google Cégem komplett optimalizálásáról (kattints ide)!

 

2. Optimalizáld céged helyi profiljait

Pihengetünk?

Az olyan gyűjtőwebhelyek, amelyek helyi vállalkozásokat sorolnak fel nagyon hasznosak lehetnek helyi SEO szempontjából, ráadásul sokan használják ezeket helyi cégek felkutatására. Érdemes tehát minél több olyan gyűjtőwebhelyre regisztrálnod vállalkozásodat, amely kapcsolódik tevékenységeidhez. Ilyenek lehetnek mondjuk a Sartlap helyi (városi, kerületi) oldalai vagy az online telefonkönyvek, tudakozók. 

 

De mit jelent az, hogy „optimalizálni” kell ezeket a profilokat? Nos, a Google végtelenül szigorúan veszi, hogy céged alapadatai (név, cím, és telefonszám) hogyan jelennek meg az interneten. Ezek az adatok minden bizonnyal szerepelnek webhelyeden, és Google Cégem fiókodban is, továbbá az összes olyan gyűjtő webhelyen, amelyekre regisztrálod cégedet.

 

DE! Ha csak egyetlen helyen is elírsz egyetlen egy szóközt, kötőjelet, vagy bármi mást e három alapadat egyikében, azzal összezavarhatod a Google-t, és ez csökkentheti a rangsorolásodat. A felhasználók kevésbé érzékenyek erre, és nem igazán hatja meg őket, ha telefonszámodat egy helyen szóközökkel, a másikon pedig kötőjelekkel választod el, de az egységesség (és a Google) miatt mindenképpen figyelj oda ezekre.

 

3. Optimalizáld webhelyedet helyi kulcsszavakkal

Ha azt szeretnéd, hogy webhelyed tartalmai helyi keresésekre is megjelenjenek, akkor mindenképpen be kell vetned néhány helyi jellegű kulcsszót (és kifejezést), hogy megcélozd a kívánt célközönséget.

 

A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás egyik szerves része (itt írtunk róla). Többféle eszközt is bevethetsz, amelyek segíthetnek felkutatni (erről itt írtam) a legértékesebb, leghasznosabb kifejezéseket.

 

Miután sikerült néhány helyi kulcsszót összeszedned, használd ezeket természetes módon tartalmaid főszövegében, meta címkéiben, címében, és az URL-ekben is (habár ez utóbbit főleg csak az újonnan létrehozott tartalmaknál fogod tudni alkalmazni, a többit visszamenőlegesen is elvégezheted). Nem árt rápillantani néhány versenytársad tartalmaira és metáira is, hogy megnézd, milyen kulcsszavakkal próbálkoznak (és hogy mennyire sikeresek velük).

 

Persze a jóból is megárt a sok, és nagyon fontos, hogy ne használd túl sokszor ugyan azt a kulcsszót vagy kifejezést egy-egy tartalmadban, ugyanis ezt az úgynevezett halmozást a Google nem nézi jó szemmel, és könnyedén „lefokozhatja” webhelyedet a találatok között, amivel gyakorlatilag semlegesíted is azt az előnyt, amit a kulcsszavak egyébként adnának.

 

4. Kérd meg elégedett ügyfeleidet, hogy írjanak néhány szép szót cégedről

A pozitív vélemények és értékelések nagy mértékben képesek befolyásolni az emberek költekezését. Míg régebben a javaslatok és ajánlások szájról szájra terjedtek, ma ugyan ez a jelenség figyelhető meg az olyan webhelyeken és platformokon, amelyeken a felhasználók véleményeket írhatnak a különböző termékekről, szolgáltatásokról, vagy – mint a Google Cégem esetében is – egy konkrét vállalatról.

 

Az úgynevezett „társadalmi bizonyíték” elve viszonylag egyszerű: minél többen értékelnek nagyra valamit, az annál valószínűbb, hogy ténylegesen jó is. Nincs is más dolgod, mint arra kérni ügyfeleidet, hogy néhány szóban értékeljék cégeddel való együttműködésüket a Google Cégem platformon (és más platformokon is, ha azok szabályzata nem tiltja ezt, mint mondjuk a TripAdvisoré).

 

Ezt megteheted például egy utólagosan kiküldött emailben, amiben egy kényelmes hivatkozást is kínálhatsz a címzetteknek, amin keresztül azonnal elérhetik a felületet. A legjobb, ha személyesen is megemlíted ezt (pontosabban megkéred azokat a munkatársakat, akik személyesen foglalkoznak az ügyfelekkel).

 

Mindig válaszolj hamar az újonnan beérkező véleményekre a különféle platformokon, különöse tekintettel a negatívakra, hogy az emberek lássák, tényleg érdekel a visszajelzésük, és hogy dolgozol a probléma megoldásán!

 

5. Szolgáltass mobil-első online élményeket

Ahogy a mobilhasználók száma, úgy az online böngészés mértéke is nőttön-nő. 2018-ban az összes webhelyforgalom több mint 52%-át a mobilhasználók tették ki, és kétségtelen, hogy ez az érték csak feljebb kúszik majd a következő években.

 

Fontos, hogy webhelyed az ilyen felhasználók igényeit is kielégítse, elvégre nemsokára jó eséllyel ők teszik majd ki látogatóid túlnyomó többségét, és ha nem megfelelő mobilélményt biztosítasz nekik, akkor valószínűleg másnál keresgélnek majd.

 

Azonban ez még nem minden – a Google egy ideje hivatalosan is a webhelyek mobilos verzióját vizsgálja első körben, és ez alapján rendezi a rangsorolást is. Ha a Google szerint nem elég jó a webhelyed mobiltelefonokra, akkor ez lefokozással jár majd.

 

Szóval mit tehetsz azért, hogy egy úgynevezett mobil-első (elsődlegesen mobilra tervezett) webhelyet alakíthass ki? Nos, erről egy hosszabb útmutatót is írtunk , de röviden ezeket a tippeket tudnánk felsorolni:

  •     Ügyelj rá, hogy a webhelyeden megjelenő képek és videók mobilbarátok legyenek, vagyis ne okozzanak túl nagy adatforgalmat, és (a videók) ne induljanak el automatikusan.
  •     Tervezd meg gondosan webhelyed felépítését és navigációját. Biztosítsd, hogy ezek mind asztali készülékeken, mind okostelefonokon megfelelők legyenek.
  •     Tégy meg mindent annak köszönhetően, hogy webhelyed szélsebes (erről részletes infót ITT találsz) legyen, bármilyen eszközről is nézegetik azt a felhasználók. A webhelysebesség mind mobilokon, mind asztali számítógépeken fontos rangsorolási szempont a Google részéről, tehát a gyorsabb webhelyek magasabb pozíciókat érhetnek el.

 

6. Erősítsd meg céged közösségi jelenlétét

Habár a legtöbb keresőmotort közvetlenül nem érdekli, hogy mit csinálsz a közösségi médián, a különböző platformok nagyon is sokat segíthetnek webhelyed keresőoptimalizálásában.

 

De ne szaladjunk ennyire előre. Egy aktív közösségi médiás jelenlét segíthet hitelesebb, megbízhatóbb fényben feltűntetni cégedet a nagyközönség szemeiben, ráadásul az itt elhelyezett saját, külső tartalmak természetesen mind átjárókként szolgálnak webhelyedre az érdeklődők számára.

 

Természetesen fontos, hogy ezek a tartalmak jó minőségűek legyenek, és itt jön a képbe a közösségi média és a SEO kapcsolata: minél több kiváló tartalmat osztasz meg a közösségi platformokon, annál többekhez jutnak majd azok el. Minél többen látják őket, annál valószínűbb, hogy hivatkozni is fognak majd rájuk saját cikkeikben, amiket blogjaikra írnak. Ezek a hivatkozások már közvetlenül kihatnak a keresőoptimalizálásra.
 

egészségügyi marketing étterem marketing Google SEO, keresőoptimalizálás vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 78

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
288 957
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hirdetés

Mik azok a hirdetések? A hirdetések online és offline felületek...

linkcsere

Linkcsere Akkor beszélünk linkcseréről, amikor két weboldal tulajdonos közös megegyezés...

Horgonyszöveg

Mik is pontosan a horgonyszövegek?   Röviden, a horgonyszöveg egy...

Domain Authority

Mi az a Domain Authority? A Domain Authority, („domain tekintély”,...

Direkt marketing

A direkt marketing, azaz a közvetlen üzletszerzés az általános marketing egy olyan ágazata,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.