Tanácsok kezdő keresőoptimalizálóknak, avagy keresőoptimalizálás alapok.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Hátrább került weboldalad a Google kereső listájában? Nem tudod, mi lehet a hiba? Segítünk! 2. rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hátrább került weboldalad a Google kereső listájában? Nem tudod, mi lehet a hiba? Segítünk! 2. rész


2013/06/10
Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: Google.com

Sok kezdő keresőoptimalizáló elköveti azt a hibát, hogy mindenféle olyan SEO Toolal, azaz keresőoptimalizálást elősegítő szoftverrel elemezgeti weboldalát, keresi a hibát, miért is nem első egyik-másik kifejezésre, miközben a Google alapvető szabályait szegi meg. Nem kellene mást tennie, mint alaposan elolvasni a Google irányelveit, értelmezni és alkalmazni. Ha a te weboldalad is valamiért hátrább van a Google találati sorában, mint szeretnéd, akkor ez a két részes sorozatunk neked szól, ezzel kezdj! Itt leírjuk, mit is mondd a Google, mit kell tenned, hogy jó fényben tűnj fel a szemében! 
Tanácsok kezdő keresőoptimalizálóknak, avagy keresőoptimalizálás alapok.
A Hátrább került weboldalad a Google kereső listájában? Nem tudod, mi lehet a hiba? Segítünk!  cikkünk első részét itt olvashatod!
 Marketing konzultáció és audit>

Keresőoptimalizálás tipp 3. Bizonyosodj meg róla, hogy a Google indexelni tudja az oldalad

A keresőrobotok végigkutatják az összes oldalt, hogy azok szöveges tartalmaiból egy hatalmas adatbázist hozzanak létre. Ezen kívül olyan tartalmakat is elemeznek, melyeket a felhasználók nem látnak: meta tageket, kulcsszavakat, alt-okat. Bár sok tartalmat tudnak elemezni a keresőrobotok beleértve a HTML, PDF és Flash fájlokat is, a különböző rich média tartalmak elemzése nem mindig lehet sikeres számukra.
 
Nézd át weboldalad felépítését. Mint a legtöbb kereső, a Google is szövegalapú, ami azt jelenti, hogy a képeken található szövegeket valamint a rich média fájlokat (a Flash-en kívül) nem tudja vizsgálni. Azok a tartalmak is rejtve maradnak előle, melyek JavaScript-tel vannak elhelyezve az oldalon, valamint a bejelentkezést igénylő oldalak is. Amennyiben tartalmaid szövegesek és a legtöbb felhasználó számára korlátlanul elérhető, biztosra veheted, hogy a Google keresőrobotjai is feltérképezik őket.
 
>

Keresőoptimalizálás tipp  4. Hasznos és releváns tartalmakkal töltsd meg oldalaidat

Ahhoz, hogy megértsd, hogyan találják meg a keresőrobotok weboldaladat, nézd át a Webmester Eszközök Keresések oldalát. Az első oszlopban azokat a Google kereséseket lehet látni, amelyekre leggyakrabban adja találatként a kereső oldaladat. Ezen az oldalon azt is megfigyelheted, hogy hányan látogatják meg oldalad, hányan kattintanak rá, és az átkattintási arányt is megtekintheted. Ez azért fontos, mert innen megtudhatod, hogy az emberek mit keresnek. Például ha oldalad gyakran jelenik meg az eszpresszó és kávé kifejezésre keresve, de az átkattintási arány lehet, hogy igen kicsi, mert nem derül ki, hogy az oldal a kávéról szól. Ennek elkerülése végett ajánlatos az oldal tartalmait megfelelően megszerkeszteni a legapróbb részletekig. Kerülendő azonban a keresőszó zsúfolás, mert ez akár az oldal besorolását ronthatja, valamint az oldal látogatói is csalódhatnak, ha esetleg mást találnak, mint amit feltételeztek.
 
Láss a Google szemeivel! Ha úgy tudjuk nézni oldalunkat, ahogy a Google tekint rá, megérthetjük, hogyan érhetjük el közönségünket a leghatékonyabb módon. Érdemes megnézni azon kulcsszavakat és kifejezéseket, melyekkel mások a mi oldalunkra linkelnek.
 
A Webmester eszközökön belüli HTML Improvements oldal áttekintése is javasolt. A title-ben és meta leírásban szereplő információk is nagyban segítik a keresőrobotok működését. Ezek egyébként a keresési listában is szereplő információk, így kitöltésük az átkattintási arány növelését is szolgálja.
Annál jobb, minél többen tudnak oldaladról! Ha más oldalakon található linkek mutatnak a te oldaladra, az segítheti, hogy a keresési listában minél előkelőbb helyen szerepelj, mivel a Google így osztályozza, hogy egy oldal tartalmai mennyire hasznosak, relevánsak.
 
Nem árt megnézni, hogy valamilyen tartalmadat esetleg nem jelölte-e meg a Google felnőtt tartalomként. A Google SafeSearch szűrője kiszűri a felnőtt és sértő tartalmakat a keresésekből. Ha a szűrő nincs bekapcsolva, akkor minden találat megjelenik, de a SafeSearch bekapcsolásával sok találat eltűnhet, így érdemes átnézni a keresőszavakat, kifejezéseket és az URL címeket is, nehogy valamilyen módon mégis megsértsük a Google szabályzatát.
 
Az oldalakon található képek is nagyszámú látogatót csalogathatnak az oldaladra. Amikor képeket töltesz fel mindenképp a látogatói élményt tartsd szem előtt, olyan képeket tölts fel, amelyek igényesek, valamint mindenképp kövesd a Google képekre vonatkozó szabályzatát.
 
Szerencsére egy személy sem állhat annak útjába, hogy a Google adatbázisába kerüljünk, vagy oldalunk eltűnjön onnan. Ha mégis meg vagy bizonyosodva róla, hogy valaki helytelenül linkel oldaladra (mint a rablók=Fidesz esetében), az oldal adminjával érdemes kapcsolatba lépni, ugyanis a Google ebben az esetben semmit sem tehet.
 
Amennyiben ingadozást tapasztalsz a keresési eredményekben, az a Google adatközpontjának oka is lehet. Amikor keresést végzel, a keresőszavak a Google adatközpontjába továbbítódnak a találatokért. Több központ is létezik, így több tényező is befolyásolja (mint a földrajzi helyzeted vagy a keresési forgalom), hogy a keresésed melyik adatközpontba irányul. Mivel az összes adatközpont nem frissülhet egyszerre, előfordulhatnak néha eltérések ugyanarra a szóra keresve.
 
 

 

Ha szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót, akik valóban a vevőid, kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 

 
 

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 120

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
70 414
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Vásárlói személyiség (Buyer Persona)

Mi az a vásárlói személyiség (Buyer Persona)? Vásárlói személyiség (Buyer...

AdSense arbitrázs

Az arbitrázs általánosságban ugyanazon árucikk két különböző piacon való árának...

Cselekvés alapú árazás

A CPA egy lépéssel tovább megy a CPC-nél vagy a PPC-nél. A CPC/PPC kampányokban a hirdetőnek...

Kulcsszó

Mi a kulcsszó szerepe? A kulcsszó, vagy keresőszó mindig egy olyan...

Többszintű marketing

A legtöbb cég kiskereskedőkön és/vagy áruházakon...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.