Hátrább került weboldalad a Google kereső listájában? Nem tudod, mi lehet a hiba? Segítünk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Hátrább került weboldalad a Google kereső listájában? Nem tudod, mi lehet a hiba? Segítünk! 1. rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hátrább került weboldalad a Google kereső listájában? Nem tudod, mi lehet a hiba? Segítünk! 1. rész


2013/06/03
Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: Google.com

Mivel az internet tartalmai is folyamatosan változnak, ezért a Google keresőrendszere is folyamatos változásokon megy keresztül. Mivel ilyen tetemes mennyiségű adat feldolgozása azonnal lehetetlen, időbe tart, amíg a rendszer alkalmazkodik a változásokhoz, azonban addig előfordulhat, hogy egyes weboldalak máshol helyezkednek el a keresési találatok között, de még az is lehetséges, hogy eltűnnek onnan.
Egyre hátrébb kerül weboldalad különböző keresőszavakra a Google találati listáján? Nem tudod, mi a baj, és mit lehet tenni? A Google maga is sok iránymutatást ad, most ezekből csemegézünk saját tapasztalatainkkal kiegészítve.
Valószínűleg az ilyesmik mindenkit bosszantanak, azonban a Google állítása szerint, ha az oldalak megfelelően vannak linkelve más oldalakról, a következő feltérképezéskor ismét a keresőbe kerülnek. Mivel a Google nem tudja garantálni, hogy minden oldal következetesen megjelenik a keresőben, a Webmaster Guideline-t ajánlja, ami segít keresőbarát oldalt létrehozni. A következő lépéseket követve olyan oldalt alakíthatunk ki, mely nagy valószínűséggel meg fog jelenni a keresőben.
 
Ha oldaladat nem találja meg a Google keresője, esetleg rosszabb helyen szerepel, mint egykor, a következő lépéseket ajánljuk neked.
 

Keresőoptimalizálás tipp 1. Nézd meg, hogy oldalad benne van-e a Google rendszerében

 

Keress rá oldaladra

Előfordult már, hogy valaki nem találta oldalát a keresőben, miközben az valójában benne volt. Ennek gyorsan utána lehet nézni, egyszerűen csak az oldal URL-jére kell rákeresni a következő módon: ’site:google.com’. Itt természetesen a google.com helyére kell írni oldalunk címét, és máris megtudhatjuk, hogy az szerepel-e az adatbázisban. Ha oldalad a keresés után szerepel a listában, akkor benne a Google adatbázisában is.
Ha az oldal nincs benne a listában, pedig eddig szerepelt benne, valószínű, hogy megsértette a Google szabályzatát. A Webmaster Guideline tanulmányozása után lehetőség van megkeresni a hiba okát, megszüntetni azt, majd ezek után értesíteni lehet a Google-t az oldal újbóli felvételére.
 

Bizonyosodj meg róla, hogy domain-ed szerepel-e a keresési listában

Végezz egy Google keresést a www.[atedomained].com-ra,. Ha a domain nem, vagy csak igen rossz helyen szerepel a listában, előfordulhat, hogy valamilyen szabálysértésért, spammelésért büntetett meg a Google. Amikor a Google valamilyen hibát talál az oldaladon, a Message Centeren keresztül értesít róla, de mint az előző lehetőségnél, itt is megnézheted a Webmaster Guidelines-t segítségért, és a hiba kijavítása után kapcsolatba léphetsz a Google-lel oldalad keresőbe való felvételéért.
 

Értesítsd a Google-t új tartalmaidról

Amennyiben oldalad teljesen új, lehet, hogy a Google nem is tud létezéséről, így értesítened kell róla őket. Ennek egyik módja egy úgynevezett Sitemap, oldaltérkép közzététele. Lehet, hogy oldalad már szerepel az adatbázisban, ennek ellenére jó ötlet lehet az oldaltérkép, ami elárulja, hogy mely oldalakat tartod a legfontosabbnak.
 

Keresőoptimalizálás tipp 2. Tedd keresőbaráttá oldalad, hogy a Google keresőrobotjai rátaláljanak

Marketing konzultáció és audit
A keresőrobotok elemzik és hozzáadják a weboldalakat a Google adatbázisához. A keresési folyamat az előző keresések alapján tárolt oldalak URL-jei alapján indulnak, kiegészítve azokkal az oldatérképekkel, amiket a webmesterek tesznek közzé. A keresőrobotok feltérképezik ezeket az új oldalakat, és a rajtuk található linkeket a feltérképezendő oldalak listájához adják. Az új oldalak, változások és a törölt oldalak adatait mind arra használják, hogy kiegészítsék az adatbázist.
 

Nézz utána a feltérképezési hibáknak! 

A ’Crawl errors’ oldal a Webmester Eszközökben olyan információkkal szolgálhat, amelyek rámutatnak azokra a hibákra, amiért az oldal feltérképezése nem vált valóra.
Nézd át a robots.txt fájlt. Az éppen tesztelés alatt álló robots.txt segítségével megnézheted, hogy van-e olyan oldalad, amelyeket nem térképez fel a keresőrobot.
 

Ellenőrizd az oldalak meta tagjeit.

Nézd át oldalad felépítését és bizonyosodj meg róla, hogy könnyen hozzáférhető-e. A legtöbb keresőmotor a szöveges tartalmakon alapul. Ha JavaScriptet, DHTML-t, képeket vagy egyéb rich média tartalmakat használsz, lehetséges, hogy azokat a keresőrobotok nem tudják elemezni.
 
Amennyiben nemrégiben átalakítottad weboldalad vagy új domainre költöztetted, lehetséges, hogy a keresőben eddig jól teljesítő oldalaid visszaesnek a listán. Ezt a 301 átirányítás ellenőrzésével tudod használni a .htaccess fájlban, amivel a keresőrobotokat és felhasználókat is át tudod irányítani az új linkekre. Több információt a http://www.ietf.org/rfc/rfc2616.txt linken találsz a 301 HTTP átirányításról.
 
Oldaltérkép létrehozása és megosztása a Google-lel. Ha oldalad fel van már térképezve, akkor is jó ötlet lehet egy oldaltérkép létrehozása, ami a Google-nek sok információt ad oldaladról, és arról, hogy te melyik aloldalakat tartod fontosnak. Az oldaltérkép akkor is hasznos lehet, ha sok dinamikus tartalom szerepel oldaladon, amiket a keresőrobotok nehezen térképeznek fel, vagy nem mutat rájuk sok link az oldalaidon.
 
 

Ha szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót, akik valóban a vevőid, kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 

 
 
Ez cikkünk első része, a második részt, itt olvashatod:  Tanácsok kezdő keresőoptimalizálóknak, avagy keresőoptimalizálás alapok.
 
 
 
SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 109

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
155 623
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Újracélzás

Az újracélzást leginkább ártalmatlan...

Kétszintes program (Two-tier Program)

A kétszintes programok keretein belül a partnerek a saját...

Közösségi könyvjelző

A közösségi könyvjelzők olyan online tagsági...

marketing

Mi az a marketing? 72 szakértő válaszol A marketingnek számos...

podcast

Mi is az a podcast? A podcast egy digitálisan rögzített hangfelvétel, amely tartalmazhat...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.