notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Google Shopping Útmutató 2.rész - Mi az a Google Shopping és Google Merchant Center?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A 2019-es NAGY Google Shopping útmutató - 2. rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A 2019-es NAGY Google Shopping útmutató - 2. rész


2019/07/22
Czifra Zsófia, online marketing tanácsadó

Egy webáruház üzemeltetőjeként, egy termék értékesítőjeként mi az elsődleges célod? Minél több felhasználó elé eljuttatni termékedet/termékeidet, hogy aztán minél több konverziót (vásárlást, megrendelést, stb.) tudhass magadénak. Hamarosan a Google Shopping is segít ebben!

Google Shopping útmutató

Útmutatónk 1. felében (IDE kattintva megtalálod) részletesen írtunk arról, hogy mi is az a Google Shopping, hogy kinek és pontosan hogyan is érdemes használni. Tippjeink folytatódnak!

 

További tippek a Google Shopping-hoz

4. Csatold hozzá Google Merchant Center fiókodat Google Ads fiókodhoz

Mint említettük, a Google Shopping valójában a Google Ads egyik ágazata. Amikor egy felhasználó rákeres valamire a Google-ban, és Shopping termékek jelennek meg neki a találatok között, akkor azok valójában Google Ads hirdetések. A Google Merchant Center (amire az útmutató 1. fele alapján töltötted fel termékeid adataid) csupán egy adatbázisként szolgál a Google-nak, amiből felhasználhatja termékeid információit a Google Ads hirdetések megjelenítéséhez.

 

Ahhoz tehát, hogy termékeid megjelenjenek a felhasználók szemei előtt, Googel Ads hirdetéseket kell létrehoznod, ehhez azonban először össze kell kapcsolnod egymással Merchant Center és Ads fiókjaidat. A Google Merchant Center felületén a jobb felső sarokban láthatsz három pontot egymás alatt. Ez egy látványosan elrejtett menü, amelyet lenyitva több opció is megjelenik – ezek közül válaszd a Fiók összekapcsolása lehetőséget.

 

Ha esetleg még nincs Google Ads fiókod, akkor a rendszer felkínálja a lehetőséget, hogy létrehozz egyet. Mindenképpen szükséged lesz egy ilyenre, ha használni szeretnéd a Google Shoppingot! A megjelenő fióklistában keresd meg a sajátodat (bizonyára nem lesz valami sok), és kapcsold össze azt a Merchant fiókkal. Ez a folyamat meglehetősen egyszerű, de ha további segítségre van szükséged, a Google hivatalos súgójánál nem találsz jobbat (IDE kattintva elérheted).

 

5. Készíts Google Shopping kampányokat

A termékadatok tehát készen állnak, és Google Ads fiókodat is összekapcsoltad a Merchant Centerrel. Kampányodat a Google Ads felületén kell létrehoznod. Először is válassz egy kampánycélt. Egy Shopping kampánynak több célja is lehet: Értékesítés, Potenciális ügyfelek, vagy Webhelyforgalom.

 

Az Értékesítés kampányok célja az értékesítések személyes vagy online lebonyolítása. A Potenciális ügyfelek célú kampányok arra igyekeznek ösztönözni a felhasználókat, hogy elvégezzenek egy műveletet, míg a Webhelyforgalom értelemszerűen a megfelelő felhasználókat vonzza webhelyedre.

 

Miután ezek tudtában kiválasztod a neked legmegfelelőbb célt, válaszd a Shopping kampánytípust a lejjebb megjelenő listában. Ezután egy újabb lista jelenik meg lentebb, ahol ki kell választanod a nemrégiben létrehozott Google Merchant Center fiókodat (hogy az Ads tudja, honnan „lesse ki” a termékadatokat a hirdetésekhez).

 

Végezetül lehetőséged van Intelligens Shopping-kampányt létrehozni, de mivel ehhez konverzió-nyomkövetésre van szükség, ezért válaszd most szimplán a Normál Shopping-kampány opciót. A következő képernyőn megjelennek a Shopping kampány beállításai. Itt kell megadnod a nevet, illetve további beállításokat is módosíthatsz a kampánnyal kapcsolatban.

 

6. Tégy ajánlatot

Ezen a felületen jelennek meg a hirdetés ajánlattételi opciói is. Ha esetleg nem tudnád, a Google Ads rendszere olyan, mint egy hatalmas aukció – a hirdetők ajánlatot tesznek (licitálnak) arra, hogy mekkora összeget hajlandók fizetni egy-egy hirdetés megjelenítéseiért, vagy az azokra érkező kattintásokért.

 

Először is ajánlattételi stratégiát kell választanod. Ez lehet „Kézi CPC”, ahol te szabod meg hirdetéseid maximális kattintásonkénti költségét. A stratégia lehet még automatikus is. A „Cél ROAS” és az „Intelligens CPC” opciókhoz mind konverziókövetésre van szükség, mert a Google a hirdetés konverziós aránya alapján számítja ki a leghatékonyabb ajánlattételi összeget a termékekre. A „Kattintások maximalizálása” opcióval a Google automatikusan úgy állítja az ajánlattételt, hogy a lehető legtöbb kattintást hozza ki megadott költségkeretedből.

 

A következő lépés megadni a kampány költségvetését, vagyis azt a pénzmennyiséget, amit egy átlagos nap hajlandó vagy elkölteni a hirdetésekre. Érdemes megjegyezni, hogy a költségvetést a Google nem napi, hanem havi szinten kezeli, de egy hónap alatt nem fogsz többet költeni, mint a (napi költségkereted) x (a hónap napjainak száma).

 

Az ajánlattétel értékének beállításában természetesen nem segíthetünk, elvégre minden cég, termék, piac, és célközönség más, így felesleges lenne azt mondanunk, hogy „pontosan napi 1200 Ft-os keretet kell megszabnod”. Ahhoz, hogy megbecsüld a legjobb értékeket, érdemes a Google Ajánlatszimulátor eszközét használni.

 

Ezen kívül a Költségkeret részben beállíthatsz egy Megjelenítési módot is: a „Normál” egyenletesen használja fel a megadott keretet, míg a „Gyorsított” gyorsabban. Ha esetleg több kampányod is van, akkor lejjebb megadhatod a prioritást is, hogy a Google tudja, melyik ajánlattételt vegye figyelembe.

 

7. A kampány célzása és ütemezése

A képernyő utolsó szakaszában a célzással és ütemezéssel kapcsolatos beállításokat találod. Ezek szabják meg, hogy kik látják majd hirdetéseidet.

 

Az első két beállításon („Hálózatok” és „Eszközök”) nem érdemes módosítani. Lejjebb, a „Helyek” alatt azokat az országokat kell megadnod, amelyekben üzleted jelen van és/vagy ahová szállítasz. Használhatsz kizáró szabályokat is, habár a Google alapértelmezett javasolt beállításai valószínűleg megfelelőek lesznek.

 

A legutolsó beállításban megadhatod a kampány indításának és befejezésének dátumát. Ha nem adsz meg befejezési dátumot, hirdetésed a végtelenségig fut majd, ami komoly költségekkel járhat, szóval ne feledkezz meg róla!

 

8. Készítsd el a hirdetéscsoportokat

Miután minden beállítást megadtál, a következő lépés létrehozni egy hirdetéscsoportot kampányodon belül. A hirdetéscsoportok határozzák meg a hirdetések típusát, illetve azok ajánlattételeinek rendszerezését. Itt kétféle hirdetéscsoport közül választhatsz: „Termék”, illetve „Kirakat”. A „Termék” egy-egy termékre vonatkozik, míg a „Kirakat” lehetővé teszi, hogy egyszerre több terméket is meghirdess, például ha azok egy termékcsaládhoz tartoznak.

 

Ha a Termék csoportot választod, akkor adj nevet a csoportnak, majd állítsd be maximális CPC ajánlattételt. Ezzel létrehozol egy csoportot összes termékednek. Ha szeretnéd termékeidet tovább szűrni, akkor a különböző kategóriáknak saját csoportokat hozhatsz létre.

 

Ha a Kirakat opciót választod, akkor szintén meg kell adnod egy nevet, azonban itt már CPE (tevékenység szerinti költség) értéket kell megadnod. Tevékenységnek számít az, amikor valaki lenyitja a Kirakathirdetést, és legalább 10 másodpercet tölt azon belül. Végezetül állítsd be, hogy milyen termékek jelenjenek meg a „Kirakatban”. Mentsd el a kampányodat/hirdetéscsoportodat, és veregesd meg a válladat elismerésed jeléül – végre beindulhat első Google Shopping kampányod!
 

Pihengetünk?
Google Hatékony honlapüzemeltetés Marketing stratégia Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 73

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
330 796
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Reszponzív hirdetés

A reszponzív hirdetések automatikusan módosítják saját méretüket, megjelenésüket...

WordPress

Mit is jelent a WordPress?   A WordPress egy népszerű tartalomkezelő...

Partnerhálózat

Egy olyan online hirdetési együttműködési rendszer, amely...

Vásárlási folyamat

Mi is az a vásárlási folyamat?   A vásárlási...

podcast

Mi is az a podcast? A podcast egy digitálisan rögzített hangfelvétel, amely tartalmazhat...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.