Keresés

Menü

Ismerd meg a látens szemantikus indexelés, azaz a latent semantic indexing (LSI) pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Látens szemantikus indexelés


A látens szemantikus indexelés (röviden LSI) a Google webhelyeket indexelő és rangsoroló algoritmusának része.

 

Lényege, hogy a Google nem csak az alapján ítéli meg egy webhely relevanciáját, hogy egy specifikus felhasználói keresőkifejezés előfordul-e az oldal főcímében, meta címkéiben, horgonyszövegeiben, vagy hogy milyen gyakran fordul elő a tartalom törzsszövegében, hanem az alapján is, hogy hogy más, szemantikailag kapcsolódó szavak is megjelennek-e a szövegben.

 

Ennek a szempontnak a megvizsgálására a Google létrehozott egy LSI adatbázist. Ez az adatbázis több, ugyan azt a kulcsszót tartalmazó dokumentum összehasonlításával, és a kulcsszó mellett előforduló egyéb szavak megvizsgálása alapján jött létre. Azok a dokumentumok, amelyek nem csak a kulcsszóban (vagy kifejezésben), hanem sok más jelentős szóban is hasonlítanak egymásra, szemantikailag egymáshoz közelinek és relevánsnak minősülnek. Azok az oldalak, amelyek csak a kulcsszót tartalmazzák, de nem fordul bennük elő több (vagy semennyi) más szó a Google LSI adatbázisából, kevésbé relevánsnak minősülnek, és így alacsonyabb rangsorolást is kapnak.


 

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!