Google Ads Teljesítménytervező: Ezt fontos tudnod róla

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Amit egy marketingesnek a Google Ads Teljesítménytervezőjéről tudnia kell

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Az online reklámok világa végtelenül képlékeny. Habár sok trend előre megjósolható, néha még a tapasztalt marketingesek sem tudják előre megjósolni, hogy egy-egy változtatás milyen irányba fordítja majd ügyfeleik kampányait. Ezt a bizonytalanságot segít némileg csökkenteni a Google Teljesítménytervezője, és mai cikkünkben megismerheted, hogy pontosan hogyan is működik ez a hasznos eszköz!

Google Ads Teljesítménytervező: Ezt fontos tudnod róla

Mi is pontosan a Google Teljesítménytervezője?

A Teljesítménytervező egy olyan Google Ads eszköz, amely lehetővé teszi, hogy terveket készíts kampányaidhoz. Ezek a tervek segítenek előre jelezni, hogy a különféle költségkereti és egyéb változtatások milyen hatással lehetnek majd hirdetéseid teljesítményére és legfontosabb mutatóidra. A Teljesítménytervező segíthet megállapítani, hogy mennyit lenne érdemes költeni egy-egy kampányra, és hogy hogyan használhatod ki legeredményesebben költségkeretedet.

 

Miért érdemes a Teljesítménytervezőt használni?

A Google Teljesítménytervezője egy remek eszköz minden olyan cégnek vagy ügynökségnek, amelyik szeretne többet kihozni saját vagy ügyfelei kampányaiból. Lássuk tehát a konkrét előnyöket, amiket a Teljesítménytervező kínál:

 

1. Segít megjósolni a kampányok teljesítményét

A PPC kampányok egyik legnagyobb hátránya, hogy az ember nem tudhatja előre, hogy egyes változtatások milyen hatással lehetnek kampányaira. Egy PPC kampány futtatásakor sokan próbálgatnak ki új kulcsszavakat vagy célzási opciókat, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki költségkeretükből.
Azonban senki sem tudja előre, hogy ezek a változtatások pozitívan vagy negatívan érintik-e majd a kampány teljesítményét, illetve, hogy visszahozzák-e a befektetett összeget, vagy elnyelik azt.
A Google Ads Teljesítménytervezője első sorban azért jött létre, hogy a felhasználók előre megbecsülhessék, milyen eredményeket hozhat egy-egy változtatás kampányaik teljesítményében.
Az eszköz egy konkrét előrejelzést mutat a kampányról az általad megadott beállítások szerint. Ez lehetővé teszi, hogy szabadon kísérletezhess anélkül, hogy konkrétan véglegesítened kelljen a változtatásokat kampányodon. Láthatod hirdetéseid előrevetített teljesítményét, és megnézheted, hogy a változtatások hogyan befolyásolják majd az olyan mutatók alakulását, mint a kattintások, a konverziók, vagy a konverziók értéke.
Mindez segít sokkal tájékozottabb, megfontoltabb döntéseket hozni kampányaiddal kapcsolatban, hiszen láthatod, hogy változtatásaid javítanak-e majd a megtérüléseken, vagy sem.

 

2. Segít elkerülni a találgatást

A PPC kampányok gyakran találgatások sorozatán keresztül jutnak el ideális állapotukig, ahol már az elvárt teljesítményt hozzák.
Amikor megváltoztatsz valamit kampányodon, akkor csak azt próbálod találgatni, hogy mi működik majd, és mi nem. Ilyenkor persze fennáll a veszteség kockázata is, hiszen nem tudhatod, hogy egy-egy döntésnek milyen következményei lesznek.
Ahelyett, hogy egyenként változtatgatsz a beállításon, és reméled a legjobbakat, a Teljesítménytervező eltörli ezt a bizonytalanságot kampányaidból. Ellenőrizheted például, hogy egy új kulcsszó hogyan befolyásolhatja majd hirdetéseidet.

 

3. Segít a legtöbbet kihozni költségkeretedből

A Google Ads Teljesítménytervezőjének egyik legnagyobb előnye, hogy a lehető legtöbbet hozhatod ki vele kampányaid költségvetéséből. Az eszközben készíthetsz egy tervet, amivel megjósolhatod, hogy egy-egy változtatásnak milyen hatásai lehetnek kampányod költségeire. Ez után már sokkal könnyebb lesz megbecsülni, hogy hosszútávon megéri-e véglegesíteni ezeket a változtatásokat, vagy sem.
Többet tervezel költeni egy kampányra? A Teljesítménytervező megmutatja, hogy ezt a költekezést a bevételed is reflektálja-e majd.

 

A Google Ads Teljesítménytervezőjének működése

Szóval hogy működik ez a hasznos eszköz? Hogyan segít megjósolni, hogy mi történik majd kampányaiddal, ha átállítasz bizonyos dolgokat?
A Google rendszere az elmúlt 7-10 nap több milliárd lekérdezéseit veszi figyelembe, és ezekből szimulál releváns hirdetési aukciókat. Az eszköz továbbá figyelembe veszi az aukciós adatokat, a szezonalitást, és más tényezőket is, hogy kiderítse, milyen hatással lehetnének az adott beállítások kampányod teljesítményére.
A szimulációk elvégzése és az adatok figyelembe vétele után a Google összehasonlítja kampányod jelenlegi teljesítményét az előrejelzéssel. Mindez gépi tanulás útján történik.

 

Fontos tudnivalók a Google Ads Teljesítménykezelőjéről

Mik a Teljesítménykezelő használatának feltételei?
A Google Súgójában (https://support.google.com/google-ads/answer/9230124?hl=hu) részletesen is olvashatsz erről, de íme az általános lista a kampánytípusok szerint:

Kampánytípus

Futtatható kampányok

Keresési kampányok

  • Kézi kattintásonkénti költség (CPC), intelligens CPC, maximális kattintásszám elérése, konverziók maximalizálása, hirdetési kiadások célzott megtérülése (ROAS), vagy megcélzott műveletenkénti költség (CPA) ajánlattételi stratégiákat használó kampányok

  • Legalább 72 órája futnak

  • Legalább 3 kattintást kaptak az elmúlt 7 napban

  • Legalább egy konverziót kaptak az elmúlt 7 napban (ha a kampányok a konverziókra összpontosítanak)

Shopping-kampányok (intelligens és normál)

  • Legalább 100 konverziót és/vagy konverziós értéket értek el az elmúlt 7 nap során

  • Legalább 10 konverziót és/vagy konverziós értéket értek el az elmúlt 10 nap során

  • Az elmúlt 10 napban mindennap aktívak voltak, és naponta legalább 10 USD-t költöttek

  • Csak cél-ROAS-t használó normál Shopping-kampányok esetén – az elmúlt 10 nap során nem korlátozta őket a költségkeret

Display-kampányok (intelligens és normál)

  • Nem módosult az ajánlattételi stratégiájuk az elmúlt 7 napban

  • Legalább 7 napja futnak

  • Az elmúlt 7 nap során legalább 5 konverziót (vagy a Maximális kattintásszám elérése stratégiával 20 kattintást) értek el, és legalább 10 USD-t költöttek.

  • Nem voltak a költségkeret által korlátozva

*A Discovery-kampányok esetén nem támogatott

Alkalmazáskampányok

  • Legalább 10 napja futnak

  • Nem módosult az ajánlattételi stratégiájuk az elmúlt 10 napban

  • Legalább 10 konverziót kaptak az elmúlt 10 napban

  • Nem voltak a költségkeret által korlátozva

  • Alkalmazástelepítési hirdetéseket használnak megcélzott telepítésenkénti költség (tCPI) vagy megcélzott műveletenkénti költség (tCPA) ajánlattételi stratégiával

 

Hogyan kell új tervet készíteni a Teljesítménytervezőben?

Ehhez néhány egyszerű lépést kell követned. Ne felejtsd el elolvasni a megjelenő ablakokban látható utasításokat, amik részletesebben is elmagyarázzák, hogy melyik lépésnél mi a teendő.

  1. Jelentkezz be Google Ads fiókodba.
  2. Kattints az Eszközök ikonra, majd a Teljesítménytervezőre.
  3. Válaszd a „Terv létrehozása” gombot.
  4. Válaszd ki a kampánytípust, majd kattints a Tovább gombra.
  5. Válaszd ki a kampányokat a listából, majd kattints a Tovább gombra.
  6. Add meg a dátumtartományt, illetve a legfontosabb mutatókat, majd kattints a Terv létrehozása gombra.
  7. Tekintsd meg az előrejelzést.

Később a Teljesítménytervezőbe visszatérve láthatod korábban létrehozott terveidet, illetve létrehozhatsz új terveket is.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!