notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Growth Hacking (GH) jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Growth Hacking

Growth Hacking


Mi az a „growth hacking” és hogyan segítheti cégedet?

A growth hacking olyan stratégiák és technikák gyűjtőneve, amelyek elősegítik egy cég növekedését, és gyarapodását.

 

Ha értelmezni szeretnénk, a growth hacking (ejtsd: gróth hekking) „növekedés hackelést” jelentene, de inkább kerülnénk az ilyen erőltetett fordításokat. Itt érdemes megjegyezni, hogy a growth hackinggel foglalkozók nem igazi hackerek, tehát nem törnek be semmilyen rendszerbe. A „hacking” („hackelés”) itt az eredményes taktikák alkalmazására utal.

 

A kifejezést egyébként Sean Ellis, a GrowthHackers alapítója és igazgatója használta először 2010-ben.

 

A growth hackinget általában friss, kezdő vállalkozások használják, akik rövid időn belül, egy kisebb költségvetésből szeretnének „nagyobbra nőni”. A GH stratégiák célja gyakran az, hogy minimális pénzbefektetéssel annyi ügyfelet vagy felhasználót szerezzen egy cég, amennyit csak lehetséges.

 

Kik azok a „growth hackerek”

Azokat, akik growth hackinggel foglalkoznak „growth hackereknek” nevezzük. Ne feledjük, ezek nem igazi hackerek – a growth hackerek egyszerűen olyan költséghatékony stratégiákat alkalmaznak, amikkel segíthetnek ügyfeleiknek, hogy azok több ügyfelet szerezzenek és tartsanak meg, tehát növekedjenek.

 

A growth hackereket néha growth marketereknek, tehát „növekedésmarketingeseknek” is nevezik, azonban nem csak a marketingesek lehetnek growth hackerek. Valójában mindenki annak számít, akinek köze van egy termékhez, vagy szolgáltatáshoz, legyen az egy termékmenedzser, vagy egy terméken dolgozó mérnök.


A growth hackerek gyakran megszállottan végzik a munkájukat, nagyon kíváncsiak, és szeretik analizálni a dolgokat. Kizárólag arra koncentrálnak, hogy hogyan segíthetnék elő egy cég növekedését – általában feltételezésekkel, és innovatív növekedési stratégiák kidolgozásával, illetve tesztelésével.

 

Egy jó growth hacker tudja, hogy milyen prioritásokat tűzzön ki maga (és/vagy ügyfele) elé, hogy hogyan azonosítsa a legjobb csatornákat az ügyfelek beszerzésére, hogyan mérje a sikereket, és hogyan arányosítsa a növekedést.

 

Hogy működik a growth hacking?

A growth hacking minden cégnél másból áll majd, hiszen minden cég számára mást és mást jelenthet a növekedés fogalma, és persze másként is érhetik ezt el a lehetőségeiktől függően. 
A legtöbb kezdő cég Dave McClure „kalóztölcsérét” használják a növekedés receptjeként:

  • Beszerzés (Acquisition)
  • Aktiválás (Activation)
  • Megtartás (Retention)
  • Ajánlás (Referral)
  • Bevétel (Revenue)

 

Hogy mitől „kalóz”? Itt sem kell semmi rosszindulatúra gondolni, csupán arról van szó, hogy az Acquisition, Activation, Retention, Referral, és Revenue szavak rövidtése az „AARRR”, ami egy gyakori kalóz-hang, (legalább is az angol nyelvben).

 

De térjünk vissza a tárgyhoz. Nem ez az egyetlen modell – mások például a tudatosságot (Awareness) is beleveszik a tölcsérbe.

 

A lényeg az, hogy a growth hacking célja forgalmat és látogatókat bevonzani, majd ezeket felhasználókká/ügyfelekké konvertálni, végül pedig megtartani őket.

 

Hogyan használható a growth hacking?

Először is készítened kell egy terméket vagy szolgáltatást, és tesztelned kell, hogy az emberek biztosan akarják-e azt, és hajlandóak-e lennének fizetni érte. Ezzel értékes információkat szerezhetsz lehetséges vásárlói perszónáidról, és pontosabb célzást alkalmazhatsz a growth hacking lebonyolítása során.

 

A termékedet (vagy szolgáltatásodat) rendszeresen frissítsd, javítsd és folyamatosan gyűjtsd az ügyfelek visszajelzéseit, hogy mindig tudd, jó irányba haladsz-e vele, és mire lenne még szükség (vagy mire nem).

 

Eközben indítsd be terméked marketingjét is, hogy elősegítsd a további növekedést, és nyomon kövesd az eredményeket. Az A/B teszték és más konverzió-optimalizálási technikák elengedhetetlenek a hatékony growth hackinghez.

 

Growth hacking stratégiák

A legtöbb GH stratégia három fő kategóriába sorolható:

  • Tartalommakreting
  • Termékmarketing
  • Hirdetések

 

Attól függően, hogy milyen taktikákat alkalmazol, a tartalommarketing egy viszonylag olcsó módszer lehet terméked népszerűsítésére. A tartalommarketing alá is sok tevékenység tartozik, úgymint a blogolás, a vendégblogolás, közösségi médiás tartalmak elkészítése, podcastek elkészítése, e-könyvek és tanulmányi papírok elkészítése, és még sok más is.

 

A termékmarketing célja, hogy termékedet vonzóbbá tedd a célközönség számára, és ezzel egy komolyabb követőbázist gyűjts neki és márkádnak. Termékmarketingnek számítanak például a következők:

  • A lemaradástól való félelem kihasználása egy meghívásos regisztrációs rendszer használatával.
  • Egy játékosabb ügyfél-regisztrációs folyamat biztosítása, hogy szórakoztatóbb, élvezetesebb legyen, illetve különböző jutalmak felkínálása.
  • Jutalmak felkínálása azoknak az ügyfeleknek, akik ajánlják a márkát vagy terméket egy ismerősüknek (és nekik is).
  • Partnermarketing

 

A growth hackerek a közösségi médiás hirdetéseket és a PPC hirdetéseket is alkalmazhatják, hogy népszerűbbé tegyék saját vagy ügyfeleik kínálatát.
 

Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 78

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
288 957
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Tagsági webhely

Egy specifikus témakör köré épülő webhely, amely...

Kezdőlap

A kezdőlap definíciója A kezdőlap egy webhely első oldala, amely...

Biztos visszafordulás

Mi is az a biztos visszafordulás? A biztos visszafordulás az, ha egy email egy...

Partnerprogram

Amikor egy kereskedő termékei eladásainak számát egy ezen...

keresztmarketing

A keresztmarketing fogalma A keresztmarketing egy win-win együttműködési forma,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.