Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Growth Hacking (GH) jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Marketing Professzorok

Growth Hacking


Mi az a „growth hacking” és hogyan segítheti cégedet?

A growth hacking olyan stratégiák és technikák gyűjtőneve, amelyek elősegítik egy cég növekedését, és gyarapodását.

 

Ha értelmezni szeretnénk, a growth hacking (ejtsd: gróth hekking) „növekedés hackelést” jelentene, de inkább kerülnénk az ilyen erőltetett fordításokat. Itt érdemes megjegyezni, hogy a growth hackinggel foglalkozók nem igazi hackerek, tehát nem törnek be semmilyen rendszerbe. A „hacking” („hackelés”) itt az eredményes taktikák alkalmazására utal.

 

A kifejezést egyébként Sean Ellis, a GrowthHackers alapítója és igazgatója használta először 2010-ben.

 

A growth hackinget általában friss, kezdő vállalkozások használják, akik rövid időn belül, egy kisebb költségvetésből szeretnének „nagyobbra nőni”. A GH stratégiák célja gyakran az, hogy minimális pénzbefektetéssel annyi ügyfelet vagy felhasználót szerezzen egy cég, amennyit csak lehetséges.

 

Kik azok a „growth hackerek”

Azokat, akik growth hackinggel foglalkoznak „growth hackereknek” nevezzük. Ne feledjük, ezek nem igazi hackerek – a growth hackerek egyszerűen olyan költséghatékony stratégiákat alkalmaznak, amikkel segíthetnek ügyfeleiknek, hogy azok több ügyfelet szerezzenek és tartsanak meg, tehát növekedjenek.

 

A growth hackereket néha growth marketereknek, tehát „növekedésmarketingeseknek” is nevezik, azonban nem csak a marketingesek lehetnek growth hackerek. Valójában mindenki annak számít, akinek köze van egy termékhez, vagy szolgáltatáshoz, legyen az egy termékmenedzser, vagy egy terméken dolgozó mérnök.


A growth hackerek gyakran megszállottan végzik a munkájukat, nagyon kíváncsiak, és szeretik analizálni a dolgokat. Kizárólag arra koncentrálnak, hogy hogyan segíthetnék elő egy cég növekedését – általában feltételezésekkel, és innovatív növekedési stratégiák kidolgozásával, illetve tesztelésével.

 

Egy jó growth hacker tudja, hogy milyen prioritásokat tűzzön ki maga (és/vagy ügyfele) elé, hogy hogyan azonosítsa a legjobb csatornákat az ügyfelek beszerzésére, hogyan mérje a sikereket, és hogyan arányosítsa a növekedést.

 

Hogy működik a growth hacking?

A growth hacking minden cégnél másból áll majd, hiszen minden cég számára mást és mást jelenthet a növekedés fogalma, és persze másként is érhetik ezt el a lehetőségeiktől függően. 
A legtöbb kezdő cég Dave McClure „kalóztölcsérét” használják a növekedés receptjeként:

  • Beszerzés (Acquisition)
  • Aktiválás (Activation)
  • Megtartás (Retention)
  • Ajánlás (Referral)
  • Bevétel (Revenue)

 

Hogy mitől „kalóz”? Itt sem kell semmi rosszindulatúra gondolni, csupán arról van szó, hogy az Acquisition, Activation, Retention, Referral, és Revenue szavak rövidtése az „AARRR”, ami egy gyakori kalóz-hang, (legalább is az angol nyelvben).

 

De térjünk vissza a tárgyhoz. Nem ez az egyetlen modell – mások például a tudatosságot (Awareness) is beleveszik a tölcsérbe.

 

A lényeg az, hogy a growth hacking célja forgalmat és látogatókat bevonzani, majd ezeket felhasználókká/ügyfelekké konvertálni, végül pedig megtartani őket.

 

Hogyan használható a growth hacking?

Először is készítened kell egy terméket vagy szolgáltatást, és tesztelned kell, hogy az emberek biztosan akarják-e azt, és hajlandóak-e lennének fizetni érte. Ezzel értékes információkat szerezhetsz lehetséges vásárlói perszónáidról, és pontosabb célzást alkalmazhatsz a growth hacking lebonyolítása során.

 

A termékedet (vagy szolgáltatásodat) rendszeresen frissítsd, javítsd és folyamatosan gyűjtsd az ügyfelek visszajelzéseit, hogy mindig tudd, jó irányba haladsz-e vele, és mire lenne még szükség (vagy mire nem).

 

Eközben indítsd be terméked marketingjét is, hogy elősegítsd a további növekedést, és nyomon kövesd az eredményeket. Az A/B teszték és más konverzió-optimalizálási technikák elengedhetetlenek a hatékony growth hackinghez.

 

Growth hacking stratégiák

A legtöbb GH stratégia három fő kategóriába sorolható:

  • Tartalommakreting
  • Termékmarketing
  • Hirdetések

 

Attól függően, hogy milyen taktikákat alkalmazol, a tartalommarketing egy viszonylag olcsó módszer lehet terméked népszerűsítésére. A tartalommarketing alá is sok tevékenység tartozik, úgymint a blogolás, a vendégblogolás, közösségi médiás tartalmak elkészítése, podcastek elkészítése, e-könyvek és tanulmányi papírok elkészítése, és még sok más is.

 

A termékmarketing célja, hogy termékedet vonzóbbá tedd a célközönség számára, és ezzel egy komolyabb követőbázist gyűjts neki és márkádnak. Termékmarketingnek számítanak például a következők:

  • A lemaradástól való félelem kihasználása egy meghívásos regisztrációs rendszer használatával.
  • Egy játékosabb ügyfél-regisztrációs folyamat biztosítása, hogy szórakoztatóbb, élvezetesebb legyen, illetve különböző jutalmak felkínálása.
  • Jutalmak felkínálása azoknak az ügyfeleknek, akik ajánlják a márkát vagy terméket egy ismerősüknek (és nekik is).
  • Partnermarketing

 

A growth hackerek a közösségi médiás hirdetéseket és a PPC hirdetéseket is alkalmazhatják, hogy népszerűbbé tegyék saját vagy ügyfeleik kínálatát.
 

címkék: Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás

Egy sikeres közösségi influencer marketing kampány 6 alapvető lépése

2018-12-15

A digitális média fejlődésével egyre több olyan marketingeszköz áll a rendelkezésünkre, amelyek 10-20 évvel ezelőtt még elképzelhetetlenek lettek volna. Ilyen többek között a közösségi influencer marketing is. De mit is jelent pontosan ez a kifejezés?

Amit a linképítésről egy marketingesnek mindenképpen tudnia kell 2019-ben

2018-12-14

Három dolog biztos az életben: a halál, az adók és az, hogy a visszahivatkozások még mindig a Google legfontosabb keresőrangsorolási szempontjai közé tartoznak. Egyre nehezebb azonban ilyeneket szerezni. De mégis kell. Mit tehetsz tehát 2019-ben a linkmarketingben? Mutatjuk!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!