Ismerd meg a gerillamarketing pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Gerillamarketing

Gerillamarketing


Mi az a gerillamarketing?

A gerillamarketing egy olyan reklámstratégia, amely során alacsony költségvetésű, szokatlan, rendhagyó módszerekkel igyekszünk maximális eredményeket elérni.

 

A kifejezést Jay Conrad Levinson használta először 1984-ben megjelent „Guerilla Marketing” című könyvében. A „gerilla” jelzőt a gerilla hadviselés ihlette - a hadviselési forma lényege, hogy kisebb (képzett vagy gyakran képzelten) katonai csapatok a meglepetés erejét (rajtaütések, csapdák, szabotázs, stb.) igyekeznek felhasználni nagyobb erők ellen, ezzel kiegyenlítve létszám-, illetve gyakran erőforrásbéli különbségeiket. Hasonlóképpen tehát a gerilla hadviseléshez, a gerillamarketing is ilyen nem szokásos, kis költségvetésű technikákat vet be a sikerek érdekében.

 

A gerillamarketinget általában intenzív, meglepetésszerű, rendhagyó taktikák és módszerek jellemzik. A cél a fogyasztók megdöbbentése, a megkerülhetetlen figyelemfelkeltés, és a közösségi „zsongás” beindítása.

Kép forrása: Flickr / Arturo de Albornoz

 

Ha jól használják őket, a gerillamarketingben alkalmazott taktikák képesek sokkal maradandóbb (és ezzel értékesebb) nyomot hagyni a célközönségben, mint a legtöbb hagyományos alternatíva. Ez első sorban annak köszönhető, hogy a gerillamarketing célja egy sokkal személyesebb, közvetlenebb, emlékezetesebb módon megszólítani a fogyasztókat.

 

Költséghatékony jellege miatt a gerillamarketing különösen népszerű kisebb vállalatok, cégek köreiben, és lehetőséget kínál arra, hogy kisebb összegek befektetésével nagy közönségeket lehessen elérni vele. A nagyobb cégek számára sem idegen – ezek sokszor nagyobb kampányok kiegészítésére alkalmazzák.

 

A gerillamarketinget még magánszemélyek is használják – ezek gyakran egyéni vállalkozók, akik szeretnének berobbanni a köztudatba, minél több lehetséges ügyfélhez eljutva.

 

Egy online hirdető minimális költségvetését több idő, erőfeszítés és kreativitás bevetésével ellensúlyozhatja.

 

A gerillamarketing formái

Habár a gerillamarketing jellegéből adódóan egy szűk és kötetlen „műfaj”, néhány alkategóriáját is megkülönböztetjük. Ezek a következők:

  • Szabadtéri gerillamarketing: Amikor hozzáadunk valamit egy közterülethez, például valamilyen levehető dolgot helyezünk egy szoborra, vagy átmeneti alkotással díszítünk egy járdát, stb.
  • Beltéri gerillamarketing: Hasonlóképpen a szabadtéri alternatívához, a beltéri gerillamarketing célja belső helyszíneken (például üzletekben, egyetemeken, stb.) elhelyezni valami emlékezeteset, figyelemfelkeltőt.
  • Rendezvény gerillamarketing: Egy jelenleg zajló rendezvény összegyűlt közönségét is meg lehet célozni, például egy koncerten, vagy egy sporteseményen. Ez gyakran a szervezők engedélye nélkül történik.
  • Gyakorlati gerillamarketing: A felső három közül ez bármelyik lehet, azzal a különbséggel, hogy a cél a közönség aktív bevonása a marketingtevékenységbe, egy maradandóbb, emlékezetesebb élmény érdekében.

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 131

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
212 351
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Házi lista

Mi is az a házi lista?   A házi lista az az email lista, amelyet minden vállalat saját...

Hirdetés

Mik azok a hirdetések? A hirdetések online és offline felületek...

Gerillamarketing

Mi az a gerillamarketing? A gerillamarketing egy olyan reklámstratégia, amely...

Tagsági webhely

Egy specifikus témakör köré épülő webhely, amely...

Feliratkozó

A feliratkozó egy olyan személy, aki önkéntesen adott engedélyt arra, hogy felkerüljön egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.