notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Rajongó vagy követő – neked melyik van a Facebookon?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Rajongó vagy követő – neked melyik van a Facebookon?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Rajongó vagy követő – neked melyik van a Facebookon?


2013/09/22
Máté Balázs, marketing tanácsadó
El szoktam mesélni hallgatóimnak az egyetemeken, ahol tanítok, hogy amikor bejött a közösségi média Magyarországra, rajongónak fordították a Facebook Fan kifejezést. Ez nagy felháborodást keltett, mely szerint ez tükör fordítás, magyartalan, hogyan lehetnének rajongói egy cégnek. Mindenki elkezdte hát alkalmazni a „követők” kifejezést a rajongókra. Azt gondolom azonban, ha egy cég jól vezeti az oldalát, akkor ma is rajongói vannak, nem követői, legyen az bármilyen cég, bármilyen iparágból, bármilyen tevékenységgel. Nem csak egy sztárnak lehetnek rajongói, neked is, elmondom, mi kell hozzá!
 
El szoktam mesélni hallgatóimnak az egyetemeken, ahol tanítok, hogy amikor bejött a közösségi média Magyarországra, rajongónak fordították a Facebook Fan kifejezést. Ez nagy felháborodást keltett, mely szerint ez tükör fordítás, magyartalan, hogyan lehetn

 

 

Miért fontos az, hogy rajongód legyen a Facebookon, ne követőd?

Pihengetünk?
Mit értek rajongó alatt? Mutatok egy példát. Saját Facebook oldalamat mindig igyekeztem úgy kezelni, hogy ne csak kövessék, tagjai legyenek az oldalnak, hanem valóban szeressék is azt. Saját szakmai karrieremen túli példát szeretnék hozni erről az oldalról. Nem azért, mert a saját üzletemet nem hajtja jól a közösségi média marketing, hiszen más marketing eszközt nem használok, fizetett hirdetésekre nem költök, viszont válogatunk az ügyfelekben, csak azt vállaljuk el, aki valóban komolyan gondolja. Sőt meglévő ügyfélkörünkből is küldünk el, ha nem megfelelő a kapcsolat…  Szóval egy, az Internet Marketing Advisertől független példa. Feleségem Golfját el akartuk adni. Feltettem egyik autós ügyfelem weboldalának használtautó menüpontjába, majd megosztottam a linket „rajongóimmal”, és megértem őket, hogy segítsenek egy megosztással. Az eredményen azonban magam is meglepődtem! 48 órán belül 178 megosztása volt a Golfnak. Egy héten belül elment. Miért érdekes ez a példa? Ha belegondolsz, rajongóim nem egy használtautó értékesítő oldalhoz csatlakoztak. Semmi érdekünk nem volt abban, hogy a kocsit eladjam. Nem kínáltam érte jutalékot, ajándékot, semmit. Egyszerűen csak megkértem őket. Ők pedig segítettek. Azért segítettek, mert szeretik az oldalamat, szeretik, ahogy kommunikálunk velük, valószínűleg úgy érzik, kapnak valamit, amiért a „jólelkű” része még adni is hajlandó. Nos, ezt nevezem én rajongónak. Nem arról beszélek tehát, hogy arra vágyom, hogy aláírásokért lepjenek meg az utcán, hanem arról, hogy tudjak annyit adni a „követőimnek”, hogy szeressék azt, amit csinálunk, azt az oldalt, ahol ezt tesszük, és ezzel „rajongóvá” váljanak. A szeretet és a befektetett munka tehát megtérül. Nem csak úgy, ahogy „rajongóimtól” én is szeretetet kapok viszonzásul (ezer üdvözlet az esküvőnkre stb) és ez jó érzés, hanem abban is, ahogyan segítenek nekünk üzleti sikereink elérésében. Saját és ügyfeleink eredményei pedig magukért beszélnek. 
 

Hogyan legyenek rajongóid a Facebookon?

Egy későbbi cikkemben részletesen tárgyalom azt, mennyi az elegendő számú rajongó, de még mielőtt ez a szám összejönne, már a kezdetekkor érdemes elkezdeni úgy kommunikálni az oldalunkon, hogy a meglévők is segítsenek az újak megszerzésében. A jól kezelt, rajongókkal rendelkező oldal ugyanis magától is gyarapodik, hiszen a „rajongók” előszeretettel osztják meg posztjait. Mit jelent a jól kezelt? Először is, meg kell néznünk, mi a Facebook. Ez itt nem a LinkedIn, ide az emberek nem vásárolni, nem szakmai blogokat olvasni jönnek. A Facebookon azért vannak az emberek, mert a barátaikkal szeretnék hatékonyan tartani a kapcsolataikat. Van, aki csak figyel, és nem szól, nem lájkol, nem látszik, hogy ott van. De ott van, és érdekli, mi történik. De ő sem azért jött ide, hogy promóciódat megnézze, vagy mert a terméked érdekli. Ha rá akarsz tukmálni bármit is, bezárkózik, elmenekül. De ha az oldalad, a céges megjelenési forma is barátként, ismerősként kezeli, megnyílik. Egy-egy Jó reggelt poszt, egy-egy személyes üzenet, kedves gondolatok, és főleg egyértelmű stílusjegyek, ezek melyek emberivé tesznek egy oldalt. Reagálj, esetleg vitatkozz, légy önmagad, vagy valami, ami karakteres. Mint egy barát. Ha így teszel, része leszel rajongóid életének, nem egy hideg cég, egy posztolgató oldal, sokkal inkább egy, az ismerősök közül. Az ismerősöknek az ember pedig szívesen segít, elfogadja ajánlásaikat, javaslataikat, megbízik bennük. Ők ismeretlenül barátaid, rajongóid, a barátok közti kapcsolat pedig jó. Ha lehet, valaki olyantól rendelek, aki a barátom, ismerősöm, ugye? Sőt, ha jó barátom, nem csak én rendelek tőle, hanem ajánlom másnak is. Nos, én azt javaslom, felejtsd el a követőket, legyenek rajongóid!
 
 
Ha egyedül nem megy, szeretnéd, ha hatékonyan vezetnénk Facebook oldaladat, kreatív egyedi kampányokat találnánk ki neked, valódi vevőidből szeretnél összerakni egy rajongótábort, ha szeretnéd felhasználni 1,3 millió Facebook rajongónk kezelésében szerzett tapasztalatainkat, kérd ajánlatunkat itt! 
 
 
 
 
Facebook Online marketing SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
483 332
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Átirányítás

Mi az az átirányítás? Az átirányítás...

Vásárlási folyamat

Mi is az a vásárlási folyamat?   A vásárlási...

Újraeladási jog

Ha egy újraeladási joggal rendelkező ebookot vagy szoftvert vásárolsz...

Egyszeri ajánlat

Egy olyan marketing stratégia, amelynek célja intenzív nyomást gyakorolni a lehetséges...

Z-Index

Mi az a z-index?   A CSS z-index tulajdonságával...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.