Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Mi az a szűrőbuborék, vagyis filter bubble?

Marketing Professzorok

Szűrőbuborék


A „filter bubble” (filter/szűrőbuborék) egy olyan intellektuális elkülönítés, ami a webhelyek algoritmusai alapján történik. Az ilyen algoritmusok feladata a felhasználók korábbi böngészési szokásai alapján feltételezni, hogy mit szeretnének látni, és ilyen információkat kínálni nekik.
 
A webhelyek olyan korábbi böngészési szokásokat használnak a feltételezés alapjául, mint például a korábbi kattintások, böngészési előzmények, keresési előzmények, illetve a tartózkodási hely. Ennek köszönhetően a webhelyek valószínűbb, hogy csak olyan információkat mutatnak a felhasználónak, ami megfelel nekik a korábbi szokásaik alapján.
 
A szűrőbuborék tehát egyfajta intellektuális elkülönítés, amit az okoz, hogy a felhasználók lényegesen kevesebb olyan tartalmat látnak, amelyek szembe mennek a véleményeikkel.
 
A személyre szabott Google találati oldalak és Facebook hírfolyamok tökéletes példái ennek a jelenségnek
 
A „filter bubble” kifejezés Eli Parisertől származik, aki a 2011-ben megjelent „Filter Bubble: What the Internet Is Hiding from You” (Filterbuborék: Amit az internet rejteget előled) című könyvében említett meg.
 
Pariser egy olyan esetet hoz fel példaként, amiben a felhasználó a BP kifejezésre keres rá a Google-ban, és befektetési híreket kap találatként a Britis Petroleummal kapcsolatban, míg egy másik felhasználó a Deepwater Horizon [egy katasztrófát szenvedett olajfúró torony] olajszivárgásával kapcsolatos találatokat kap.
 
E két találat észrevehetően különbözik egymástól, és befolyásolhatja, hogy a kereső elé milyen kép épül fel a BP-vel kapcsolatos hírek alapján. Pariser szerint ez a buborék effektus káros hatással lehet a közösségi diskurzusokra, míg mások szerint ez a behatás elenyésző.
címkék: Online marketing

4 growth hacking technika, amikkel a rangsorolás élére juthatsz

2018-12-13

A Growth Hacking leghatékonyabb technikája a keresőoptimalizálás. Ugyanakkor a szimpla SEO nem elég ahhoz, hogy elérd azt a szintet, amit Growth Hackingnek hívunk. Mi kell ehhez? Mutatjuk!

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!