Keresés

Menü

Tudj meg te is mindent a többszintű marketing kifejezésről! Az online marketing szakszótárban minden marketinggel kapcsolatos szakkifejezést megtalálsz.

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Többszintű marketing


A legtöbb cég kiskereskedőkön és/vagy áruházakon keresztül adja el termékeit, az ezekre a helyekre betérő ügyfeleknek. Az eladást lebonyolító pénztáros munkatársak általában a cég (ha az üzlet a cég tulajdona), vagy az üzlet alkalmazottai. A siker érdekében, a cégnek méretes, és gyakran nagyon drága hirdetési kampányokat kell indítania, amely a költségvetésük nagy részét teheti ki.

 

A termékek terjesztésének másik módszere a többszintű marketing

A  többszintű marketing (MLM), más néven hálózati marketing. A cég ilyen esetben független viszonteladóknak (akik nem a cég alkalmazottai) adja el termékei viszonteladási jogát. Ezek a viszonteladók kedvezményes áron vásárolhatják meg a termékeket a cégtől, majd teljes áron eladhatják őket a vásárlóknak. A kedvezményes és a teljes ár közötti különbség a viszonteladó részesedése, azaz közvetítői díja. A viszonteladót terheli a vásárlók bevonzásának felelőssége, azaz rá hárul a termék hirdetésének (és a hirdetés finanszírozásának) feladata.
 

Az értékesítésből származó közvetítői díjakon kívül a viszonteladó másképpen is képes jövedelmet termelni az MLM rendszerén belül. Ilyenkor a viszonteladó embereket toboroz maga alá, akik független viszonteladókká válnak (ezt hívjuk szponzorálásnak). Amikor ezek a toborzott viszonteladók profitot termelnek az általuk eladott termékekből, a szponzor (aki toborozta őket és ez által egy szinttel felettük helyezkedik el) részesedik az ő viszonteladói díjukból. Ebből a szintekre osztott szerkezetből származik a többszintű marketing megnevezés.

 

A többszintű marketing előnyei

Az MLM egy nagyon jövedelmező üzlet lehet, különösen ha a cég alatt egy szinttel elhelyezkedő „eredeti” viszonteladó nem csupán üzletkötő, hanem ért egy úgynevezett downline kiépítéséhez és kezeléséhez is.

 

MLM a gyakorlatban

Mindez azonban sokkal egyszerűbbnek hangzik papíron, mint amilyen a gyakorlatban. A tanulmányok szerint csupán a viszonteladók 5%-a képes sikereket elérni az MLM-ben.

A downline szerkezete miatt, amely minden lejjebb elhelyezkedő szinttel egyre szélesebbre terjed ki, az MLM rendszert gyakran keverik (tévesen) az illegális piramis rendszerekkel. Az MLM és a piramis tevékenységek között az a különbség, hogy az MLM rendszerekben csak termékek viszonteladásáét jár közvetítői díj. Ez azt jelenti, hogy egy MLM rendszerben nincsenek „csatlakozási díjak” és az új viszonteladók toborzásáért sem jár közvetítői díj.

Ezt a kikötést a piramiscégek általában valamilyen túlárazott „információs termék” terjesztésével kerülik meg, ami lényegében nem más, mint egy terméknek álcázott csatlakozási díj.
 

címkék: Facebook, Hatékony honlapüzemeltetés, Honlapkészítés, Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás, SMM
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!