Így szabályozhatod, hogy mit látnak rólad mások a Facebookon

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Így szabályozhatod, hogy mit látnak rólad mások a Facebookon

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így szabályozhatod, hogy mit látnak rólad mások a Facebookon


2018/08/02
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Facebook az új uniós adatvédelmi rendelet ellenére is hozzáférhet adataidhoz, de ha nem jól állítottad be a láthatósági beállításokat, akár több külsős cég, vagy akár ismerőseid is hozzájuthatnak ezekhez, de akár a fiókodhoz is. Hogyan kerüld ezt el? Mutatjuk!

A Facebook az új uniós adatvédelmi rendelet ellenére is hozzáférhet adataidhoz, de ha nem jól állítottad be a láthatósági beállításokat, akár több külsős cég, vagy akár ismerőseid is hozzájuthatnak ezekhez, de akár a fiókodhoz is. Hogyan kerüld ezt el? Mu

A Facebook és az adatbiztonság

Az okostelefonok elterjedésével és a közösségi média fejlődésével a Facebook és más platformok olyannyira a hétköznapi életünk részeivé váltak, hogy sokan meg sem kérdőjelezik, hogy adataik biztonságban vannak-e ezeket a hálózatokon, vagy sem.

 

A Facebook és a Cambridge Analytica együttműködése által kavart por hidegzuhanyként érte a közösségi média felhasználókat, akik joggal kérdőjelezték meg, hogy biztonságosan kezelt adataik vajon mennyire vannak tényleges biztonságban a Facebook markában. Mint azt a New York Times és az Observer kiderítették, Donald Trump kampánya idején a Cambridge Analytics több mint 50 millió Facebook felhasználó adatait vásárolta meg célzott politikai kampányok létrehozása érdekében.

 

Habár a felhasználói beállítások nem akadályozhatják meg, hogy megadott adataid tökéletes védelmet élvezzenek a Facebook birtokában, némi beleszólásod azért van abba, hogy kikhez juthatnak el ezek a platformon kívül. Az általános elővigyázatossággal sok fejfájást megspórolhatsz magadnak – nézzük, hogy mire érdemes odafigyelned!

 

Zavar, ha mások sok mindent megtudnak rólad?

 

1. Óvakodj a kérdőívektől és alkalmazásoktól

Marketing konzultáció és audit

Az egyik leggyakoribb adatszerzési módszer a személyiségi kérdőívek használata. Ezek igen népszerűek a Facebookon, az emberek pedig előszeretettel ütnek el vele néhány percet, vagy használják őket arra, hogy jobban megismerjék magukat. A Cambridge-i Egyetem Pszichometriai Központja ilyen kvízek segítségével gyűjtött személyes adatokat a Facebook profilokról, ideértve az ismerősök adatait és a tevékenységeket is. Nem tartoznak ide azonban a közvéleménykutató cégek kérdőívei, itt most az értelmetlen játékokra gondolunk csupán. 

 

2. Ellenőrizd biztonsági beállításaidat

A Facebook számos biztonsági és adatvédelmi beállítást kínál a felhasználóknak, amelyekről meglepően kevesen tudnak. Ezeket a beállításokat a Beállítások > Adatvédelem   menüben találod. Itt megadhatod, hogy kik láthatják bejegyzéseidet, megadott telefonszámodat, kik jelölhetnek ismerősöknek, stb. Érdemes alaposan átvizsgálni minden opciót, ugyanis – mint ahogy azt az előző pontban is említettük – ha egy ismerős végigcsinál egy kérdőívet, akkor azzal engedélyt adhat a kvíz készítőjének, hogy elérje ismerősei listáját, amiben te is szerepelsz. Érdemes megnézni az Idővonal és megjelölés   menüt is.

 

3. Tartsd szemmel ismerőseidet

Nem mindenki gondol rá, pedig érdemes megválogatni ismerőseidet a Facebookon. Ha ugyanis ők nem használnak elég szigorú biztonsági beállításokat, akkor azokat a bejegyzéseket és képeket amikben téged megjelölnek mások is láthatják majd. Még a Facebook is figyelmeztet rá, hogy ismerőseid bejegyzéseinek láthatóságát csak ők szabhatják meg. Érdemes minél több ismerős figyelmét felhívni tehát arra, hogy ők maguk is ellenőrizzék adatvédelmi beállításaikat profiljukon, például ennek a cikknek a megosztásával. 

 

4. Ne használj harmadik féltől származó alkalmazásokat

A Facebookon elérhető alkalmazások és játékok milliókat szórakoztatnak napi szinten, de ezek az alkalmazások cserébe hozzáférhetnek személyes adataidhoz (név, profilkép, nem, felhasználónév, ismerősök listája és más nyilvános adatok).

 

Ha szeretnéd megadni, hogy egy-egy alkalmazás mihez férhet hozzá profilodon, akkor navigálj a Beállítások > Alkalmazások és webhelyek  menübe. Itt többféle beállítást is találsz majd, amelyek az általad használt alkalmazásokra vonatkoznak. Meg fogsz lepődni rajta, mennyi alkalmazásnak adtál engedélyeket….

 

5. Használj további biztonsági rétegeket

A Facebooktól kérheted, hogy értesítsen különböző csatornákon, valahányszor egy új eszközről vagy böngészőből jelentkezik be valaki profilodba. Hasonlóan hasznos lehet az úgynevezett kétfaktoros hitelesítés, aminek beállításával csak akkor jelentkezhetsz be profilodba egy böngészőben, ha a telefonod is melletted van (ez megnehezíti a kéretlen behatolók dolgát). Ezeket a beállításokat a Beállítások > Biztonság és bejelentkezés  menüben találod.

 

6. Búcsúzz el a Facebooktól

Ha nem szeretnéd, hogy a Facebook és különféle harmadik felek hozzáférjenek adataidhoz, akkor azt csak úgy biztosíthatod, ha törlöd profilodat a platformról. Az itt tárolt adatokat sokan úgy használhatják fel tudtodon kívül, amilyenre biztosan nem adnál engedélyt, ha előtte megkérdeznének róla. Habár a felhasználói feltételek rész (amit soha senki nem olvas végig, mielőtt elfogadná) kitér a legtöbb ilyen esetre, nem biztos, hogy teljes mértékben fedi az igazságot. A Facebook egyébként is egyre kevésbé szolgálja a felhasználók érdekeit, egyre kevesebb érdekes hírt láthatunk, az oldalak elérése folyamatosan csökken. Hamvába dőltek azok az elképzelések, mely szerint a Facebook lesz a legnagyobb újság. Ma már csak szinte azt látod, hogyan dicsekszik a szomszéd gyermeke bizonyítványával. Ez bizony egyre kevesebb embert érdekel. Talán itt az ideje elbúcsúznod a Facebooktól.
 

Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 138

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
157 415
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Mi az az általános egyezés (Broad Match)?

Mi az az általános egyezés (Broad Match)? Ez az alapvető egyezési beállítás PPC...

Általános egyezés (Broad Match)

Mit jelent az általános egyezés (Broad Match)?  Általános egyezés (Broad Match) Ez...

Vállalkozó

Egy olyan személy, aki egy számára új, vagy nem teljesen ismert...

Google Plus

  Mi is az a Google Plus? A Google közösségi oldala, mely nem titkoltan a Facebook...

Vásárlói személyiség (Buyer Persona)

Mi az a vásárlói személyiség (Buyer Persona)? Vásárlói személyiség (Buyer...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.