notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Már megint mit akar tőlünk a Facebook? Nagy változások januártól!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Így változik a Facebook szabályzata és az adatkezelésre vonatkozó pontok 2015. január 01.-től

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így változik a Facebook szabályzata és az adatkezelésre vonatkozó pontok 2015. január 01.-től


2014/11/26
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Ma mindenki kapott egy üzenetet a Facebooktól, melyben felhívják a figyelmedet az új felhasználási feltételekre, melyeket el KELL fogadnod. Melyek ezek, és mit jelentenek számodra? Elmondjuk! 
Már megint mit akar tőlünk a Facebook? Nagy változások januártól!
A Facebook nemrég közleményt adott ki, melyben felhívja a felhasználók figyelmét a szabályzat változására. A szabályzatot automatikusan minden felhasználó elfogadja, aki január 01. után a Facebook-on megtalálható, így érdemes vele kicsit jobban megismerkedni. 
 
Ez a változtatás kiterjed a felhasználási feltételekre, az adatfelhasználási- és a cookie-kra vonatkozó szabályozásra is. Amit te ebből észre fogsz venni, hogy a Facebook oldaladon olyan hirdetések fognak megjelenni, amelyek személyre szabottak (online viselkedésalapú hirdetések): az általad használt alkalmazások és webhelyek alapján válogat majd a Facebook rendszere. Ezt ellensúlyozandó a beállításokban több olyan pont is lesz, ahol ezt a funkciót szabályozhatod – tehát a fő szempont a frissítésben az adatvédelmi beállítások fejlesztése, jobbá tétele.
 
A változásokat és a hirdetésekkel kapcsolatos beállítási lehetőségeket tárgyaljunk most cikkünkben.
 
 
 

Többet szeretnél tudni a Facebook marketingről? Szeretnéd tudni, hogyan lehet az Internetből igazán hatékonyan "pénzt csinálni"? Gyere el tanfolyamainkra, 16 év tapasztalatával mi biztosan neked is tudunk segíteni! Kattints ide most! 
 

Facebook adatvédelem

A felhasználók nagy arányban érdeklődtek az iránt, hogy a Facebook hogyan jut hozzá, és hogyan használja fel adatait. Ezt magyarázandó a Facebook Adatvédelmi alapismeretek oldalt a közösségi háló kibővíti, megmagyarázva a változások lényegét, és tippeket adva a felhasználáshoz, beállításokhoz.
Ez a leírás megmutatja, hogyan rendelkezhetsz a Facebook-on információid felett. Többek között olyan beállításokról van szó, mint például a megjelölések eltávolítása, az ismerősök törlése, a letiltás, valamint a bejegyzésekhez célközönségek hozzáadása. Ennek segítségével elérheted, hogy posztjaid csak azok az emberek lássák, akikkel azt valóban szeretnéd megosztani.

Használd ki a Facebook frissítéseket, és szabd személyre a beállításokat!

 

Hogyan szerez információkat a közösségi portál arról, hogy hol vagyok?

A januárban életbe lépő szabályozások igyekeznek erre a kérdésre teljes körű választ adni. A Facebook-on lévő funkciók, alkalmazások a felhasználói élmény javítása érdekében olyan fejlesztéseket vezetnek be, melyek – ha szeretnéd – tartózkodási helyed alapján releváns információkat tud megosztani veled. Így például megnézheted majd, mely ismerőseid vannak a közelben, vagy környéken lévő éttermet étlapjait is letöltheted…
 

Vásárlás a Facebook-on? 

Pihengetünk?
Igen! A Facebook munkatársai olyan rendszer kidolgozásán és tesztelésén dolgozik éppen, amely lehetővé teszi majd, hogy a Facebook-on közvetlenül tudj vásárolni, és akár tranzakciókat is végrehajtani.
 

És az adatvédelemmel mi lesz?

Az Adatvédelmi alapismeretek oldalon a változásokról bármikor tájékozódhatsz, és tippeket, javaslatokat olvashatsz az adatvédelemmel kapcsolatban. A beállítások is módosulnak majd, ezért erre különösen érdemes lesz odafigyelni.
 
A helymeghatározás adataival kapcsolatos információk felhasználása előtt a Facebook mobil applikációja minden esetben felteszi a kérdést, hogy engedélyezed-e a helymeghatározást. Így például a helyekre való bejelentkezések, vagy a bejegyzésekben a helyszín megjelenítése továbbra is kiküszöbölhető, ha nem szeretnéd használni.
 

Mi van a Facebook vállalatcsalád többi tagjával?

Bizony, a Facebook kinőtte önmagát, és mostanra vállalatcsaládként érhető el. A közösségi oldal az összegyűjtött információkat arra használja fel, hogy a felhasználási élményt fokozza – ilyen módon például lehetőséget nyújt arra, hogy Instagram fiókod zárolása után a Facebook rendszerén belül új jelszót kérhetsz, és újra hozzáférhetsz az adataidhoz. A társvállalatok (pl. Instagram, WhatsApp) felhasználási feltételeit a Facebook-on történő változások nem befolyásolják – így ezekben az adatvédelmi szabályozások a régiben maradtak.
 

Adatszolgáltatás a hirdetőknek

Ez a téma is sokszor felmerül, hiszen a legtöbben kíváncsiak vagyunk rá, hogy a Facebook milyen módon osztja meg adatainkat a hirdetőkkel. A januárban életbe lépő változás ezt a területet nem érinti: a közösségi portál továbbra is úgy informálja a hirdetőket a hirdetések pontosabb célba jutása érdekében, hogy közben személyazonosságod nem adja ki. 
 

Facebook hirdetések beállítása – minden platformon

Az elmúlt években nehézséget okozhatott az, hogy ha egy platformon (például a laptopodon) beállítottad, hogy mely hirdetéseket nem kívánod többet látni, az egy másik felhasználói felületen (például a mobilodon) nem lépett érvényben.
 
A Facebook csapata most erre is új stratégiát dolgozott ki, így beállításaid most már minden felületen érvényesek lesznek. A Digital Advertising Alliance webhelyén keresztül állíthatod majd be, hogy mely hirdetéseket szeretnéd letiltani az általad használt alkalmazásokon, és az Android, illetve iOS rendszerek beállítási lehetőségein keresztül is letilthatod őket. 
 
Összegezve tehát a Facebook frissítései a felhasználói élmény javításán kívül az adatvédelmi beállításokra fókuszál, így az emberek információinak védelme szempontjából igen fontos lépés lesz a januárban életbe lévő frissítés.
 
 
 
 
Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 149

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
288 957
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Run of Site

A Run of Site szerződések azt jelentik, hogy egy reklámcsík (banner) vagy...

Takeover hirdetés

Olyan vizuális hirdetés, amelyet általában nagyobb cégek...

Látens szemantikus indexelés

A látens szemantikus indexelés (röviden LSI) a Google webhelyeket indexelő és rangsoroló...

Meta tag

Mi az a meta tag? A meta tagek (vagyis meta címkék) olyan...

SMM

 Az SMM a közösségi média marketing rövidítése...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.