notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az emyil marketing, a hírlevél küldés törvényi szabályozása

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Email marketing? Így csináld törvényesen!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Email marketing? Így csináld törvényesen!


2018/01/06
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan küldhetsz törvényesen hírlevelet 2018-ban? Melyek az email marketing szabályai, melyet be kell tartanod? Megmutatjuk, mit kerülj el, mi az amit csinálhatsz, és mi az amit mindenképpen csinálnod kell, azért, hogy törvényes és eredménye legyél! 

Hogyan küldhetsz törvényesen hírlevelet 2018-ban? Melyek az email marketing szabályai, melyet be kell tartanod? Megmutatjuk, mit kerülj el, mi az amit csinálhatsz, és mi az amit mindenképpen csinálnod kell, azért, hogy törvényes és eredménye legyél!

Az email marketing már évek óta az egyik leghatékonyabb marketing forma. Igen, jól olvastad – annak ellenére, hogy a kommunikáció első sorban chat alkalmazásokban történik, az emailek még mindig messze ezek előtt járnak, ha az ügyfelek eléréséről és konverziójáról van szó.

 

Ez annak köszönhető, hogy az email egyrészt régebb óta van jelen, másrészt pedig sokkal nagyobb valószínűséggel találhatsz rá olyan ügyfelekre, akik érdeklődnének kínálatod iránt.

 

Szép és jó – azonban kevesen veszik figyelembe (még a tapasztaltabb marketingesek közül is), hogy az emailekre szigorú szabályok vonatkoznak. A jó hír az, hogy ezen szabályok betartásával a címzettek számára is sokkal barátságosabbá teheted emailjeidet.

 

Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!

 

Az email marketing, a hírlevél küldés 6 legfontosabb szabálya.

1.    Kérj előzetes engedélyt az emailek kiküldésére 

Kezdjük mindjárt a legelején. Ne küldj marketing emaileket olyan személyeknek, akik nem önkéntesen iratkoztak fel hírleveleidre. Ez különösen akkor fontos, ha céged nem csak Magyarországon, hanem a határokon túl is tevékenykedik, illetve külföldi ügyfelekkel is foglalkozik.

Ez számodra több szempontból is előnyös. Ha valaki szándékosan iratkozik fel emailjeidre, az azt jelenti, hogy érdeklődik a tartalmaid iránt, így jó eséllyel akár ügyféllé is konvertálhat majd ezeken keresztül. Elkerülöd azt is, hogy az emberek azonnal spamként kezeljék üzenetedet. Végezetül az engedélykéréssel egyértelműen szemlélteted a lehetséges ügyfelek számára, hogy tiszteletben tartod döntésüket.

 

2. Biztosíts lehetőséget a leiratkozásra

Bármelyik nemzetközi email törvényről is legyen szó, mindenhol megtalálod ezt a pontot. Minden olyan kiküldött emailedben, amelyben valamilyen terméket vagy szolgáltatást reklámozol, szerepelnie kell egy jól látható leiratkozó opciónak, ami megjelenhet gomb vagy hivatkozás formájában is.

 

Ennek az előírásnak nagyon egyszerű megfelelni, hiszen nincs más dolgod, mint feltüntetni minden emailed végén, hogy az olvasóknak lehetőségük van leiratkozni a további ilyen üzenetekről.

 

A legtöbb email automatizáló program automatikusan megoldja ezt neked, azonban ha nem használsz ilyet, akkor a Google Forms segítségével is összeszedheted azokat az email címeket, akik nem kérnek további marketing emaileket.

 

3. Email listát vásároltál? Akkor is engedélyt kell kérned!

A nemzetközi törvények szerint (és a közhiedelemmel ellentétben) az email listák vásárlása nem illegális. A buktató csupán annyi, hogy minden listán szereplő személytől engedélyt kell kérned, mielőtt emailezni kezdenél nekik.

 

Az, hogy az email lista eredeti tulajdonosa előzetes engedélyt kapott mindenkitől az üzenetek küldésére még nem jelenti, hogy te is szabadon küldhetsz nekik marketing anyagokat.

 

Kezded már látni a problémát, ugye? Az email listák nagy előnye, hogy az embernek nem kell hónapokig, vagy évekig gyűjtögetnie az érdeklődők címeit és engedélyét, azonban ez az előny így semmissé válik.

 

Ha mindez nem lenne elég, az email listáknak számos hátulütője van, amit lehetetlen ellenőrizni, így veszélyessé válik a lista használata. A listákból nem derül ki például, hogy a címek engedéllyel kerültek-e összegyűjtésre, vagy hogy a listán szereplő címek azóta leiratkoztak-e már a hírlevelekről. Veszélyes továbbá, hogy ezek a címek akár több országból is származhatnak, amelyekre általában különböző email törvények vonatkoznak.

 

A megoldás végtelenül egyszerű – ne vásárolj email listákat! Egy saját lista összeállítása olcsóbb és biztonságosabb is, hiszen a feliratkozók egyértelműen jelzik, hogy szeretnének marketing tartalmú emaileket kapni tőled.

 

4. Tüntesd fel emailedben, hogy ki is vagy te

Szintén egy egyszerű előírás. Emailjeidnek tartalmazniuk kell a feladó, illetve a cég nevét, hogy a címzettek könnyedén be tudják azonosítani, hogy kitől és milyen szándékkal érkezett az üzenet.

 

Ha ránk hallgatsz, akkor nem egyszerűen csak betartod a szabályokat, hanem ki is használod őket, hogy emailjeidet meggyőzőbbé tedd. Ajánlott készíteni egy személyes avatart, amiben szerepel egy rólad készült fotó, a neved, az email címed, illetve egy rövid leírás arról, hogy ki is vagy és mit csinálsz (például cégednél). Ezen kívül javasolt egy hivatkozást elhelyezni céged webhelyére is.

 

Ez egyrészt megfelel az előírásoknak, másrészt biztosítja a címzettekben, hogy egy valódi személy áll az üzenetek mögött, nem pedig egy robot.

 

5. Ne játssz a „Tárgy” mezővel

Nem egyszerű manapság kitűnni a „kreatívan” megfogalmazott marketing email-tárgyak közül. Az ember mindenféle módszert, stílust és tartalmat kipróbál, csak hogy többen nyissák meg emailjeit.

 

Ezzel azonban vigyázni kell, mert a spamtörvények szerint a tárgy mező tartalmának egyértelműen kell utalnia az email tartalmára. Nem szabad tehát olyasmit beígérni, amit aztán az email nem teljesít. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem szabad kreatív dolgokat kipróbálni, de vigyázz, mert könnyű átesni a ló túloldalára.

 

Talán mondanunk sem kell, de ezt még akkor is érdemes lenne betartani, ha nem szólna róla törvény. Hogy miért? Mert az emberek nem szeretik, ha átverik őket. Sokan már egy félrevezető email tárgy láttán azonnal spamnek minősítik az üzenetet, és soha többé nem kerülnek a szemük elé később kiküldött emailjeid.

 

6. Felelősséggel tartozol azért, amit mások a nevedben csinálnak

Sajnos nagyon sokan feledkeznek meg erről, vagy rosszabb esetben nem is tudják, hogy létezik ilyen szabály.

 

Ha egy külső cég vagy egy szabadúszó marketinges végzi email marketingedet, akkor nem ruházhatod át rájuk az ezzel kapcsolatos felelősségvállalást. Ez azt jelenti, hogy ha valaki más a te nevedben küld ki olyan marketing emaileket, amik nem felelnek meg az előírásoknak, akkor téged vesznek majd elő és nem azt a céget, akiknek kiszervezted ezt a feladatot. Mindenképpen olyan embereket bízz meg hírleveled kiküldésével, akik tisztában vannak a jogi feltételekkel is!

 

Ha több részletet szeretnél megtudni az emailekre vonatkozó törvényekről, akkor azt javasoljuk, hogy kérd egy erre a területre szakosodott ügyvéd segítségét.
 

Pihengetünk?
Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
479 583
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Ego kulcsszó

Olyan kulcsszó, amire egy magánszemély vagy szervezet bármi áron jó rangsorolást szeretne...

Algoritmus

Mi az az algoritmus? Az algoritmus egy olyan parancskészlet, amely célja egy...

404-es hibakód

Mi az a 404-es hibakód? A 404-es hibakód egy szabványos HTTP...

Kézbesített kattintási arány

Mi is az a kézbesített kattintási arány? A...

Nyomon követési kód

Általában az URL-ben elhelyezett információ, amely lehetővé...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.