Keresés

Menü

Ismerd meg a dupla opt-in kifejezés pontos jelentését a Máté Balázs online marketing szaktanácsadó által összeállított szakaszótárból!

Marketing Professzorok

Dupla opt-in


Amikor valaki megadja a szükséges adatait egy webhely feliratkozási oldalán, azzal feliratkozik egy hirdető vagy egy cég email listájára, és ezzel külön engedélyt ad rá, hogy a hirdető vagy cég marketing emaileket küldjön neki. Az email spamek (levélszemét) létezése azonban némileg kockázatossá teszi ezt. Gyakran előfordul ugyanis, hogy egy feliratkozó spamnek nézi azt a hírlevelet, amelyre ő maga iratkozott fel korábban. Persze előfordulhat, hogy azóta megfeledkezett erről, vagy meggondolta magát.

 

Ennek megelőzésére alkalmazható a dupla opt-in, amely egy másodlagos megerősítési lépést is tartalmaz, ahol a feliratkozó személynek másodjára is bele kell egyeznie, hogy felkerüljön az email listára.

 

Ez a következőképen működik:

 

 

  • Egy személy megadja nevét és email címét egy webhely feliratkozási oldalán, majd elküldi azt (ezt nevezik opt-in folyamatnak).
  • Ezzel aktivál egy automata válaszküldőt, amely egy automatikus emailt küld a megadott email címére. Ez az email értesíti a felhasználót, hogy feliratkozott egy email listára. Az üzenetben egy hivatkozás található, amelyre a címzettnek rá kell kattintania, megerősítve ezzel, hogy valóban ő volt az, aki önszántából feliratkozott az email listára. Ez a második opt-in lépés.
     

Számos automata válaszküldő rendszernél alapkövetelmény, hogy minden feliratkozónak végig kell haladnia ezen a kétrétegű megerősítési folyamaton. Amennyiben valamely felhasználó kihagyja a második lépést, automatikusan lekerül az adott cég email listájáról. 
 

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
Internetes biztonság

Nem is hinnéd mennyi mindent tud rólad az internet!

2018-10-18

Az internetezők számára különösen kényes témává vált a magánélet kérdése az elmúlt évek során. A közösségi média sokakat megoszt azzal kapcsolatban, hogy megéri-e annyi személyes adatot nyilvánosságra hozni magunkról a „teljes közösségi élményért” cserébe.

Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt

Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt (1. rész)

2018-10-14

Az Instagram népszerűség-hulláma már évekkel ezelőtt elkezdődött, és a mai napig is tart. Sokan azonban nem tudják, hogyan szerezzenek cégüknek vagy akár személyesen maguknak több Instagram követőt. Mutatjuk!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!