Keresés

Menü

A kattintásonkénti kereset (EPC) jelentése, jellemzése és magyarázata a Máté Balázs online marketing szaktanácsadó által összeállított szakszótárban.

Marketing Professzorok

Kattintásonkénti kereset


Az EPC, azaz a kattintásonkénti kereset (vagy kereset per kattintás) egy PPC hirdetésekkel kapcsolatos kifejezés. 

 

Az EPC két jelentése:


Amikor egy partnerterméket vagy CPA ajánlatot PPC hirdetéssel reklámoznak, az EPC-t az összkereset (bizonyos időtartamon belüli) összes kattintással való elosztásával lehet kiszámolni.

 

Példa az EPC-re

 

Tegyük fel, hogy egy ebookot reklámozol (közvetítesz) a Google AdWords-ön keresztül. Az ebook ára 500 Ft, a közvetítői díj pedig 50%, tehát minden általad közvetített eladott könyvvel 250 Ft-ot keresel. Az értékesítési oldal a látogatók 4%-át konvertálja át vásárlókká, tehát 25 hirdetésedre kattintó személyre van szükséged, hogy egyetlen könyv értékesítésre kerüljön a te közvetítéseddel. Az EPC ebben az esetben 250 / 25 = 10 Ft. 
Ha tehát profitot szeretnél termelni ebből, akkor olyan kulcsszavakat kell megcéloznod, amelyek kattintásonkénti költsége (CPC) kisebb, mint 10 Ft. Minél alacsonyabb a CPC, annál nagyobb profitra tehetsz szert. 

 

Egy AdSense, vagy bármilyen PPC hirdetéseket megjelenítő webhely tulajdonosa számára az EPC egyszerűen azt az összeget jelenti, amennyit a tulajdonos egyetlen hirdetésre (egy látogató által) való kattintás után keres.
 

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés, Online marketing
Internetes biztonság

Nem is hinnéd mennyi mindent tud rólad az internet!

2018-10-18

Az internetezők számára különösen kényes témává vált a magánélet kérdése az elmúlt évek során. A közösségi média sokakat megoszt azzal kapcsolatban, hogy megéri-e annyi személyes adatot nyilvánosságra hozni magunkról a „teljes közösségi élményért” cserébe.

Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt

Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt (1. rész)

2018-10-14

Az Instagram népszerűség-hulláma már évekkel ezelőtt elkezdődött, és a mai napig is tart. Sokan azonban nem tudják, hogyan szerezzenek cégüknek vagy akár személyesen maguknak több Instagram követőt. Mutatjuk!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!