A display hirdetések szerepe az online marketingben

EN

Display hirdetés



A display hirdetés definíciója

A display hirdetésnek (vagy vizuális hirdetésnek) két definícióját különböztetjük meg.

Először is, a display hirdetés (vagy vizuális hirdetés) az a folyamat, amely során egy hirdet egy webhely, közösségi platform, vagy más digitális médium közönségét egy adott lépésre próbálja rávenni. Ez a lépés általában egy landing oldal meglátogatása, illetve az azon történő konverzió.

Display hirdetéseknek (vagy vizuális hirdetéseknek) nevezzük továbbá magukat a reklámokat is, amiket a hirdetők erre a célra használnak. Ezek lehetnek szöveges hirdetések is, de általában valamilyen vizuális elem formájában jelennek meg (innen a név), például képekként, vagy videókként. E hirdetések célja, hogy kattintásra ösztönözzék a felhasználót.

 

Alapvető tudnivalók a display hirdetésekről

A display hirdetések többségére CPC vagy CPM alapján szokás ajánlatot tenni. CPC (cost per click) esetén a hirdető minden alkalommal fizet, amikor valaki rákattint a hirdetésére. CPM (cost per mille) esetében a hirdetőnek a hirdetés minden ezredik megjelenése után kell fizetnie.

A display hirdetéseket remarketing kampányokhoz is gyakran használják. Ilyenkor a vizuális hirdetések csak azoknak a felhasználóknak jelennek meg, akik korábban már érdeklődést mutattak a hirdető kínálata iránt (pl. ellátogattak a webhelyére, de nem vásároltak ott semmit).

A legnépszerűbb display hirdetési hálózat a Google Display Network (Google Display Hálózat, röviden GDN), de nem csak ezen a hálózaton lehet elhelyezni vizuális hirdetéseket.

 

A display hirdetések típusai

A display hirdetéseknek többféle típusa is létezik, amelyeket különböző célokra és különböző helyeken szokás használni. Íme a leggyakoribbak ezek közül:

  • Bannerhirdetések: A bannerhirdetések (vagy szimplán bannerek) a legrégebbi display hirdetések közé tartoznak. A bannerek gyakran egy weboldal tartalma felett, a szöveges bekezdések között, vagy épp az oldal oldalsávjában jelennek meg.
  • Közbeiktatott hirdetések: Ezek a hirdetések akkor jelennek meg a felhasználóknak, amikor egy weboldalra próbálnak átlépni jelenlegi tartózkodási helyükről. Mielőtt a céloldal betöltődnek, megjelenik egy hirdetés, ami így garantáltan nem kerüli el a felhasználók figyelmét (habár sokan meglehetősen bosszantónak tartják).
  • Rich media: A rich media („gazdag média”) hirdetések egyszerre több elemet (pl. videó és hang) tartalmaznak, illetve lehetnek bennük interaktív elemek. Egy rich media hirdetésben például egy email feliratkozási űrlap is elhelyezhető.
  • Videóhirdetések: A videóhirdetések számos platformon, például a YouTube-on, a Facebookon, az Instagramon és egyéb hálózatokon is rendkívül népszerűek, hiszen néhány másodperc alatt rengeteg információt lehet közölni rajtuk keresztül, és a legtöbb felhasználó manapság ennél több időt nem is hajlandó egy reklámra fordítani.
  • Alkalmazásokon belüli hirdetések: Amennyiben a Google Display Hálózatát használod a Google Ads rendszerén keresztül, hirdetéseidet akár mobilalkalmazásokban is elhelyezheted.

 

A display hirdetések előnyei és hátrányai

Mint minden hirdetési eszköznek, úgy a display hirdetéseknek is megvannak a maguk előnyei és hátrányai. Érdemes tisztában lenni ezekkel, hogy eldönthesd, mikor éri meg használni őket, és mikor jobb valami mást választani helyettük.

 

Előnyök

  • A display hirdetések kifejezetten változatosak, hiszen számos típusuk, méretük és formájuk létezik. Ez több lehetőséget is kínál arra, hogy kiválaszd azt a formátumot, amivel a leghatékonyabban eljuttathatod marketingüzeneteidet célközönségedhez.
  • A Google Display Hálózat (GDN) jóvoltából a Google Ads display hirdetéseivel több millió webhelyen helyezheted el display hirdetéseidet, a YouTube videókról és a Play Áruházból letöltött alkalmazásokról nem is beszélve.
  • Szintén a Google Display Hálózat előnye, hogy vizuális hirdetéseidet precízen célozhatod is, hogy minél több érdeklődő felhasználót érhess el velük. Alkalmazhatsz például demográfiai, földrajzi, illetve érdeklődési körök szerinti célzást is.
  • A display hirdetések megjelenései, kattintásai, illetve a rajtuk keresztül bevonzott új ügyfelek konverziói mind mérhetők a Google Ads és a Google Analytics felületein, így könnyedén nyomon követheted, hogy mely hirdetéseid teljesítenek jól, és melyek kevésbé.

 

Hátrányok

  • Mivel a modern internet tele van display hirdetésekkel, sok felhasználó egyszerűen megtanulta automatikusan kizárni ezeket látóteréből. Egy hatékony megoldás lehet a remarketing, ami kifejezetten olyan felhasználókat céloz meg, akik korábban már érdeklődtek a hirdető kínálata iránt.

A hirdetésblokkolók is egyre népszerűbbé válnak, amik hatékonyan képesek blokkolni a böngészőkben megjelenő display hirdetéseket. Ezt egyes online újságok azzal próbálják megkerülni, hogy két opciót ajánlanak a felhasználóknak: vagy ingyenesen böngészhetik továbbra is tartalmaikat, de hirdetésekkel, vagy előfizethetnek a tartalmakra, és ezzel elrejthetik az összes display hirdetést az oldalról.




Gyakori kérdések


Mi az a display hirdetés?

A display hirdetés (vagy vizuális hirdetés) jelentheti a vizuális elemeket tartalmazó hirdetéseket, illetve ezek használatát is.


Mire valók a display hirdetések?

A display hirdetések egy adott lépésre próbálják ösztönözni a felhasználókat – például, hogy látogassanak meg egy webhelyet, hogy megvásároljanak egy terméket, vagy, hogy iratkozzanak fel egy hírlevélre.


Hol láthatók a display hirdetések?

A display hirdetések megjelenhetnek a weboldalakon, YouTube videókban, illetve telefonos alkalmazásokban is.


Mik a display hirdetések előnyei?

A display hirdetések változatos formátumokat kínálnak, rengeteg felhasználót el lehet érni velük, precízen célozhatók, és teljesítményük könnyedén nyomon követhető.


Mik a display hirdetések hátrányai?

Sok felhasználó hagyja figyelmen kívül a display hirdetéseket, és egyre többen használnak hirdetésblokkolókat, amik teljesen eltüntetik ezeket.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!