Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

AMP – Tévhitek és tippek a gyorsított mobiloldalakról

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

AMP – Tévhitek és tippek a gyorsított mobiloldalakról

2018.08.10.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

AMP – Tévhitek és tippek a gyorsított mobiloldalakról

Az AMP projekt (Accelerated Mobile Pages, azaz gyorsított mobiloldalak) 2015-ben indult be azzal a céllal, hogy a mobilról böngésző felhasználókat sokkal gyorsabb oldalsebességekkel szolgálhassák ki a különböző webhelyek. A projektet többek között a Google, a Yahoo, a Twitter és más óriás online szervezetek is támogatják. Ennyire fontos lenne a sebesség a mobileszközökön?
 


A rövid válasz: igen. Elég csak egy pillantást vetni néhány komolyabb webhely sebességének váltakozására, és máris tisztán kivehető, hogy a sebesség valójában az egyik legkritikusabb szempont, ha felhasználói élményről, és ebből következően a bevételről van szó.

 

Hogy csak néhány konkrétabb példát említsünk erre: az Amazon online kereskedelmi webhely 0,1 másodperces lassulás után 1%-os csökkenést tapasztalt az értékesítések számában. De mit is jelent az Amazonnál egyetlen százalék? Évi 1,3 milliárd dolláros kiesést. Ezzel szemben a Walmart amerikai üzletlánc 1 másodperces gyorsulással 2%-os konverzióemelkedést ért el, ami évi 274 millió dolláros bevételgyarapodást jelentett náluk.

 

A sebességnövekedés tehát láthatóan minden tekintetben előnyös lehet, az AMP pedig pontosan ezt biztosítja az azt használó webhelyek számára. Az AMP ezen kívül elengedhetetlen az olyan oldalaknak, amelyek szeretnének bekerülni a kiemelt Google hírek közé a keresési találatok között – a technológia megjelenése után először főleg a hírportálok kezdték el használni, amelyek így kiemelt láthatóságot kaptak a Google-tól.

 

Tévhitek az AMP-ról

A hatalmas előrelépési lehetőség ellenére meglepően kevés webhely alkalmazza az AMP-ot, és mivel a köztudatban nincs igazán jelen, számos mítosz kering azok között, akik csak keveset tudnak a technológiáról. A következőkben ezeket szeretnénk megcáfolni.

 

Tévhit: Az AMP csak híroldalaknak előnyös

Az AMP – mint ahogy azt az előbb említettük – eleinte valóban a hírportáloknak kínált igazán számottevő előnyöket. A híroldalak ugyanis csak AMP-pal gyorsított cikkekkel juthattak be a Google kiemelt hírei (News Carousel vagy Top Stories) közé. Ennek ellenére azonban nem kizárólag csak a hírportálok számára érdemes implementálni a gyorsított mobiloldalakat.

 

A NoBroker cég esete remekül igazolja ezt – a bérlők és főbérlők közötti kommunikációt biztosító vállalat is elkezdte használni a gyorsított mobiloldalakat (annak ellenére, hogy egyáltalán nincs közük a hírportálokhoz), és nem csak az egy munkamenet alatt megtekintett oldalaik száma nőtt (10%), hanem jelentősen csökkent a visszafordulási arányuk is (18%). Ha mindez nem lenne elég meggyőző, akkor kiemelnénk még a 77%-os növekedést a sikeresen lebonyolított bérlő-főbérlő kapcsolatteremtések között. Ez már cseppet sem elhanyagolható eredmény.

 

Nem kérdés tehát, hogy az AMP egyáltalán nem csak híroldalak számára jelenthet hasznot.

 

Tévhit: Az AMP nem ideális e-kereskedelmi webhelyek számára

Az e-kereskedelmi webhelyekre általánosságban jellemző, hogy rendkívül interaktívak, ami sokáig visszatartotta a webmestereket az AMP implementálásától. Azonban a technológia sokat fejlődött megjelenése óta, és ma már olyan lehetőségek segítik az AMP-ra vágyók munkáját, mint az AMP Live List Component és az AMP Bind Component. Ezek az összetevők új, interaktív, dinamikus elemek használatát teszik lehetővé az AMP környezetben.

 

India legnagyobb online divatkereskedése, a Myntra is fejest ugrott a gyorsított mobiloldalak világába, és az újításoknak köszönhetően mindössze egy hét alatt sikerült „AMP-osítaniuk” teljes terméklistájukat, illetve nagyjából további fél héten belül kezdőlapjuk gyorsított verziója is elkészült. Egészen addig ezek a tartalmak vonzották be organikus forgalmuk nagy részét, így nem kérdés, hogy prioritást kaptak. De mi a helyzet a nem ilyen fontos aloldalakkal?

 

A megoldás a másodlagos oldalakra egy progresszív webalkalmazás volt (PWA). Ebben a PWA-ban egy úgynevezett service worker összetevő is helyet kapott, ami a háttérben tölti elő az oldalakat, mielőtt a felhasználó rákoppintana a rájuk mutató hivatkozásokra. Ez látható sebességugrást eredményez, hiszen az oldalak már részben vagy teljesen betöltődnek, mire a felhasználó egyáltalán átnavigálna rájuk.

 

A Myntra 65%-os javulást ért el betöltési sebességek terén, ami 40%-os csökkenést eredményezett a visszafordulási arányokban.

 

A tanulság tehát az, hogy az AMP igenis sokat segíthet az e-kereskedelmi webhelyeknek, ha megfelelően implementálják azt.

 

Mi kell az AMP sikeres implementálásához?

Íme néhány tipp az AMP megfelelő használatához a legjobb eredmények elérése, illetve a potenciális buktató elkerülése céljából.

 

Figyelj oda a statisztikákra

Ha webhelyed statisztikáit a Google Analytics segítségével méred, akkor tudnod kell a session stiching (munkamenet-összefűzés) problémáról. Röviden arról van szó, hogy azokat a felhasználókat, akik az AMP verziójú (gyorsítótárazott) oldalakról navigálnak át webhelyed szerveren tárolt oldalaira, az Analytics ismeretlen forrásból érkező munkameneteknek tekinti majd. Ez teljesen hibás analitikai adatokat eredményez. A problémára a session stiching módszer kínál megoldást.

 

Mindenképpen teljes implementációt végezz

Ez ugyan nem minden jellegű webhelynél kivitelezhető egyszerűen, de mindenképpen megéri megszenvedni vele. Az AMP által biztosított lehetséges sebességugrás többszörösen megtérítheti a befektetett költségeket és munkaerőt.

 

Némi segítség az interaktív elemekhez és összetevőkhöz 

Ha sok interaktív, dinamikus összetevőt használsz webhelyeden, akkor többféle módszerrel és technikával kell megismerkedned, hogy ezeket megfelelően kezelni tudd az AMP-os verziókban. Az efféle elemek elhelyezéséhez a következő segédleteket érdemes használni:

  • AMP Live List
  • AMP Bind
  • AMP Iframe
  • Placeholders
  • AMP Start
  • CSS Checkbox Hack

 

Validáld oldalaidat

A Google egy saját eszközt készített az AMP oldalak ellenőrzésére. Elég csak rákeresni az „AMP testing toolra”, és bemásolni az oldal URL címét a megjelenő „AMP-oldal tesztelése és előnézete” mezőbe. A teszt befejezése után az eredményt megjelenítő oldalon lehetőséged lesz megtekinteni az oldal előnézetét, illetve közvetlenül elküldeni a hivatkozást a Google-nak (ahelyett hogy megvárnád, hogy magától indexeljék az oldalt).
 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/amptevhitek.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás

Miért nincs meg egymás nélkül a PPC és a keresőoptimalizálás?

2018-12-17

Ha azt hiszed, választanod kell a SEO és a PPC (Google Ads) között, nagyon tévedsz. Ha bármelyiket is magába használod, elesel azoktól a fontos előnyöktől, melyekről következő cikkünkben írtunk!  

Amit a linképítésről egy marketingesnek mindenképpen tudnia kell 2019-ben

2018-12-14

Három dolog biztos az életben: a halál, az adók és az, hogy a visszahivatkozások még mindig a Google legfontosabb keresőrangsorolási szempontjai közé tartoznak. Egyre nehezebb azonban ilyeneket szerezni. De mégis kell. Mit tehetsz tehát 2019-ben a linkmarketingben? Mutatjuk!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!