A downline jelentése, jellemzése és magyarázata a Máté Balázs online marketing szaktanácsadó által összeállított szakszótárban.

EN

Downline



A downline definíciója

A downline megértéséhez a többszintű marketing, más néven hálózati marketing alapismerete szükséges. Ehhez javasolt a megfelelő magyarázat elolvasása a lexikonban.

 

 

Példa a downline-ra

Amikor „A partner” felkéri „B személyt”, a cég független partnerének, azzal „B” szponzorává válik. „A” nem csak saját közvetlen értékesítéseiért kap közvetítői díjat, hanem „B” értékesítéseiért, illetve minden más általa szponzorált személy értékesítéseiért is. Ez további lenti szintekre is kiterjed (innen a többszintű marketing elnevezés) – tehát „A” azokért az értékesítésekért is közvetítői díjat kap, amelyeket a „B” által felbérelt partnerek (ők a „C” partnerek) közvetítettek.

 

A downline példa magyarázata

 

A fenti példa alapján az „A parnterhez” tartozó downline tartalmazza „B”-t, „C”-t és minden lejjebb található szinten elhelyezkedő partnert is. Ezen partnerek mind ugyan annak a cégnek dolgoznak független vállalkozóiként, de „A” jogosult az összes „alárendelt” személy közvetítői díjának egy bizonyos részére.

 

A különböző szintek (A, B, C, stb.) részesedési százalékai mind attól az adott cégtől függenek, amelyet szponzorálnak.

 

Sok ember számára a downline-nal szerezhető közvetítői díjak teszik olyan vonzóvá a többszintű marketinget. A hálózati marketinggel foglalkozók kifejezetten hatékonyak egy mély downline kiépítésében, és érdekük továbbá, hogy a downline összes tagja rendelkezzen a megfelelő jártassággal és motivációval a siker eléréséhez. Még a leghosszabb downline sem ér semmit, ha a tagjai nem képesek a termékek értékesítésére vagy új, szponzorálható partnerek beszerzésére.

 

A downline (MLM) marketing kritikái
 

A downline marketing számos kritikát vonz maga körül, mivel az üzleti modell több problémát is felvet. Például szokott vitatott lenni a rendszer piramisszerű jellege, valamint az, hogy csak néhány kevés értékesítő érhet el tényleges jövedelmet a rendszeren belül. Az üzleti siker azonban a termék vagy szolgáltatás minőségétől, az értékesítők elkötelezettségétől és a hálózat méretétől függ.

Downline marketing jellemzői




Gyakori kérdések


Mi az a downline?

A többszintű (MLM) marketingben a downline egy partner alá tartozó partnereket (és azok alá tartozó partnereket, stb.) tartalmazza. Lényegében azt jelenti, hogy egy adott szinthez több alsóbb szint tartozhat.



Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!