Nem megy úgy a Facebook marketing,, mint szeretnéd? Próbáld ki a Pinterestet marketing céljaid eléréséhez! Mi kell ehhez? Segítünk! A marketing tanácsadó válaszol!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A 6 legfontosabb tipp Pinterest marketinghez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A 6 legfontosabb tipp Pinterest marketinghez


2014/04/24
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

Nem megy úgy a Facebook marketing, mint szeretnéd? Próbáld ki a Pinterestet marketing céljaid eléréséhez! Mi kell ehhez? Segítünk!

A 6 legfontosabb tipp Pinterest marketinghez
Ideje beszélnünk kicsit a Pinterestről, mivel ez már nem az egyik közösségi oldal a sok közül, hanem az egyik legjobb közülük! A Facebook és Twitter mögött „kullogó” Pinterest már havi 100 milliós látogatót tudhat magáénak, amelyet talán csak a Tumblr előzi meg. Persze sokan gondolják, hogy a Twitter se népszerű nálunk, a Pinterest miért is lenne az, hiszen a Facebook egyeduralmát nehéz megtörni, azonban regisztrált tagként folyamatosan kapom az e-maileket, hogy újabb és újabb ismerősöm csatlakozott az oldalhoz.
 
A közösségi oldalon nem csak képek, receptek, ruhák között válogathatunk, de üzleti célra is tökéletes platformnak bizonyul. Vizuális tartalmai miatt könnyen fogyasztható, ezért sok embert vonz, ráadásul mi magunk állíthatjuk össze azokat a tartalmakat, amiket látni szeretnénk. 70 milliós közönségét könnyen saját hasznunkra fordíthatjuk, ha tudjuk, hogyan is kell azt csinálni. Ebben próbálunk segíteni a következőkben.
 
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 
 

 

Hogyan is működik a Pinterest

Működési elvét tekintve az oldal olyan, mint hatalmas üzenő táblák gyűjteménye. A felhasználók ezeket a táblákat generálják, ’’kitűzik’’ rá a nekik tetsző tartalmakat és más táblájáról is vesznek át képeket. A felhasználók maguk közt terjesztik az oldal tartalmait, de miért is jó ez nekünk? Az ember szereti a vizuális tartalmakat, szeret szép képeket nézegetni más emberekről, ételekről, tájakról, stb. Saját magunk választhatjuk ki azokat a tartalmakat, amiket látni szeretnénk és mivel egyre több oldal kezdi használni a like és +1 gombok mellett a Pinterest Pin It gombját, ezért még nagyobb az esélye, hogy olyasvalamire bukkanunk egy oldal, ami később nekünk köszönhetően lesz népszerű. Meg kell ragadnunk a Pinterest marketing lényegét: a cél, hogy minél többen pinneljék tartalmaidat.
 
Minden pin hivatkozás a kép eredeti címére, ami a te esetedben saját oldaladra mutató link, így minden egyes kép potenciális látogatókat küldhet weboldaladra. Az ilyen egyszeri látogatókból lesznek jövőbeli vásárlóid és hűséges rajongóid. Ha képeid nem csak a rajtuk szereplő termék miatt érdekesek, de szépek, azokat mások is kitűzhetik tábláikra, így tovább nő az esélye annak, hogy azt más is látni fogja, tehát tartalmaid maguktól fognak terjedni.
 

Mi jó neked a Pinterest marketingben?

Marketing konzultáció és audit
Az elsődleges célod, hogy sok követőt találj magadnak az oldalon, akik hűséges rajongói bázisod alapkövét jelentik majd. Ennek alapfeltétele, hogy létrehozz egy mutatós fiókot saját vagy céged nevében, azonban az emberek mindig jobban szeretnek valós személyeket követni a nem túl ismert márkákkal szemben.
Fontos az is, hogy a beállításokon belül lehetővé tedd, hogy a keresőmotorok indexelni tudják Pinterest profilodat, hogy a keresésekből érkező látogatók száma is emelkedjen. Érdemes Pinterest közösségi gombot is elhelyezni oldaladon és emailed aláírásában, hírleveledben. Ez a két kicsi, de fontos dolog még sokat tud segíteni a jövőben.
 

Hogyan lehetsz népszerű a Pinteresten?

Mivel itt minden a külsőről szól, olyan tartalmakat tegyél közzé, amelyek minősége és felbontása kiváló. A Pinterest nem fogja helyetted eladni termékeidet, azonban tökéletes lehetőséget nyújt számodra. Az, hogy a képek oldaladra mutató linket hordoznak önmagában ütőképes fegyver, azonban azoknak csábítónak is kell lenniük, hogy kattintásra késztessenek. Persze attól, hogy rengeteg képet teszel közzé termékeidről, még nem feltétlenül leszel egy csapásra népszerű, a következő lépéseket sem árt észben tartani.
 

1 –  Készíts egyedi táblákat

Sokan nem kezelik a táblákat elég kreatív módon, sokszor csak ’’képek’’, ’’jó ruhák’’ vagy hasonló nevet adnak nekik. Ha valamilyen figyelemfelkeltő nevet adsz tábláidnak, sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy még többen nézik majd meg. Nem csak termékeidet érdemes táblára gyűjteni, hanem olyan tábla létrehozása is jó ötlet lehet, ahol követőidnek vicces, szép vagy céged arculatához illő képeket gyűjtesz, így lesz még egy ok, amiért érdemes téged követni.

2 –  Minőségi képek

Mivel a Pinterest a képeken alapszik, ezért azok minősége nagyon fontos. A feltöltött képek mérete legyen legalább 800x600-as. Mindig a kép méretét tartsd szem előtt, mivel, ha más helyen jobb minőségben találják meg képeidet a felhasználók, akkor onnan fogják pinnelni.

3 –  Megoszthatóság

Képeid megoszthatóságát több módon is biztosítanod kell. Ne tegyél rájuk vízjelet vagy logót, ne írj a címébe árat vagy cégnevet, mert így kisebb lesz az esélye, hogy tovább osztják. Itt nem az ár adja el a terméket, hanem a róla készült kép, nem promóciós oldalról van szó.

4 –  Leírás

Ha szeretnéd, hogy sokan lássák képeidet, jó leírást kell adnod nekik a megfelelő kulcsszavakkal. Ezzel növeled esélyét a nagyobb elérésnek és weboldaladra történő látogatásoknak.

5 – Jutalmazd követőidet

Ha költségvetésed megengedi, ossz ki díjakat, kedvezményeket, ajándékokat a legtöbbször megosztó követőid között. Nem kell nyereményjátéknak lennie, nem kell előre meghirdetned, elég ritkán megtenned, így az oldal szabályzatát sem sérted, mégis jutalmazod rajongóidat.

6 –  Tartsd a kapcsolatot rajongóiddal

Egy jó kép akár hetekig is körbejárhat a Pinteresten, így rengeteg komment érkezhet rájuk, így fontos, hogy mindig találj időt a válaszadásra. Fontos, hogy ne csak termékeid pinnelésével kezdj, hanem vicces, könnyed tartalmak postolásával is. Próbáld meg te is kitűzni az éppen népszerű tartalmakat, ezáltal többen felfigyelnek majd rád és követőket szerzel majd. Te is visszakövetheted követőidet, így érezhetően közvetlenebb kapcsolatban leszel velük, néha kommentelj képeikre, repinneld az ő képeiket saját személyes megjegyzéseiddel.
 
A Pinterest az egymás között megosztott tartalmakon alapul, ahol minden percben képek millióit osztják meg, de ez téged ne ijesszen meg, hiszen te is könnyedén bekerülhetsz az oldal vérkeringésébe egyedi tartalmaiddal. Használd ki a Pinterest előnyeit és nézd, hogyan válik hasznodra az üzleti életben is.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 138

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
161 721
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

keresztmarketing

A keresztmarketing fogalma A keresztmarketing egy win-win együttműködési forma,...

PageRank

Mi az a PageRank, hogyan működik, mi a definíciója, mire jó és mi...

Linknépszerűség

Egy webhely linknépszerűsége azt jelenti, hogy hány link mutat rá...

Facebook

Mi az a Facebook? A Facebook a világ legnagyobb közösségi...

Egyedi terméktulajdonság

Az egyedi terméktulajdonság (angolul Unique Selling Proposition – USP) az, ami...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.