notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mit hoznak 2019 SEO trendjei?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Mit hoznak 2019 SEO trendjei?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mit hoznak 2019 SEO trendjei?


2018/11/04
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

2018 nagy változásokat hozott a keresőoptimalizálás területén. De mit hoz vajon majd 2019? Ha nem akarsz akkorát bukni keresőtalálataiddal, mint sokan idén, érdemes követned az alábbi cikkben leírt trendeket!

Mit hoznak 2019 SEO trendjei?

Egy SEO szakember szemszögéből nézve 2019 már a nyakunkon van. Sokan már ilyenkor elkezdik tanulmányozni az elmúlt időszakok irányzatait, hogy megállapíthassák belőlük az elkövetkezendő hónapok legfontosabb SEO trendjeit. 

 

Persze nem mindenkinek van ideje órákig kutatgatni, hogy kilogikázza, mire lesz érdemes optimalizálni a következő esztendőben, éppen ezért gyűjtöttünk most össze néhányat a legfontosabbak közül, hogy megspóroljuk neked ezt a feladatot. Lássuk!

 

Érdemes lesz minél többet használni a Google termékeit

Bizonyára senkit nem lep meg, hogy bizonyos Google termékek/szolgáltatások használata előnyt jelenthet a Google rangsorolásban. Első sorban a Google Cégemre és a YouTube-ra gondolunk itt, hiszen ezek is olyan felületek, amelyek segítenek kereshetőbbé tenni a márkádhoz kapcsolódó dolgokat (legyen szó szolgáltatásokról, termékekről, vagy bármi másról).

 

 

Szeretnéd tudni, megfelelő online marketing stratégiát követsz-e? Kérd ajánlatunkat online marketing auditra itt!

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


 

Folytatódik a videók kora

Pihengetünk?

2018-ban minden SEO jelentésben ott szerepelt a videó, aminek persze jó oka van. A videó a legnépszerűbb tartalomtípus, és a legtöbb közösségi platformon több aktivitást lehet vele kiváltani a közönségből, mint bármi mással. Csak a YouTube-on több milliárd órányi videót tekintünk meg, amihez még hozzá sem számoltuk a Facebookot, az Instagramot és egyéb platformokat.

 

A videó organikus kapcsolatteremtést tesz lehetővé ügyfeleiddel, ráadásul – ahogy azt már fentebb is említettük – a Google-nak is imponál, ha használod a YouTube-ot. Ne félj belekezdeni – valójában sokkal kevesebb dolog kell hozzá, mint hinnéd! 

 

Tovább hallatja a hangját a hangalapú keresés

A hangalapú keresés 2017-18-ban kezdett el igazán terjedni, de már most 2019 egyik legjelentősebb keresőoptimalizálási trendjének ígérkezik. Habár az olyan termékek, mint az Amazon Alexa vagy a Google Home még csak külföldön népszerűek, csak idő kérdése, hogy hozzánk is megérkezzen ez a technológia.

 

Persze addig sem hagyhatod figyelmen kívül azokat az ügyfeleket, akik már hazánkban is használják okoskészülékeiket hangalapú keresésre. Rájuk úgy optimalizálhatsz, ha tartalmaidat úgy építed fel, hogy különböző kérdésekre adjanak válaszokat. Erre azért lesz szükség, mert hangos kereséskor az emberek nem kulcsszavakat írnak be a keresőbe, hanem általában egy kérdést tesznek fel készüléküknek, ami aztán egy ehhez passzoló választ igyekszik találni. Ha tehát meg szeretnéd célozni ezeket a keresőket, akkor hosszabb (long tail) keresésekre kell optimalizálnod.

 

A közösségi média fontosabbá válik

Évek óta vitatott kérdés, hogy a Google mennyire is veszi „komolyan” az emberek és márkák közösségi jelenlétét és aktivitását. Ugyan erről konkrét információ sosem látott napvilágot, ahogy a közösségi média egyre alapvetőbb funkciójává válik hétköznapjainknak, jó eséllyel a Google is figyelembe veszi majd ezt.

 

Töltsd ki pontos információkkal közösségi profiljaidat, és igyekezz olyan érdekes, értékes, hasznos tartalmakat megosztani, amelyek aktivitásra ösztönzik közönségedet. Ha valaha kiderül, hogy a Google ezt is figyelembe veszi, akkor nyert ügyed lesz, de nem mellesleg mindez egyébként is elvárás, ha szeretnéd a legtöbbet kihozni a közösségi médiából, akár érdekel a Google, akár nem!

 

Jön a fizetett találatok forradalma?

Ahogy az emberek egyre jobban kiismerik az internet rejtelmeit, úgy szándékosan egyre kevésbé figyelnek oda a fizetett hirdetéstalálatokra, amelyek a Google találati oldalak felső részében jelennek meg. Egyre jobban terjednek a hirdetésblokkolók is, arról, hogy ezekkel szemben mit tehetsz, ITT írtunk. 

 

Mivel a Google első sorban a hirdetésekkel keresi a kenyerét (méghozzá jó sokat), így nincs kétség, hogy erre a problémára a keresőóriás is éjt nappallá téve keresi a megoldást. Habár semmi biztosat nem tudunk mondani, könnyen lehet, hogy ennek a levét azok a marketingesek isszák majd meg, akik eddig első sorban az organikus találatokra támaszkodtak a keresőforgalom bevonzása céljából.

 

Tartsd szemmel a legújabb keresőtrendeket mind organikus, mind pedig fizetett szempontból, mert könnyen lehet, hogy a Google olyasmire készül, ami a pénzért hirdetőknek kedvez majd! Iratkozz fel hírlevelünkre ITT, push üzeneteinkre, mi mindig a legfrissebb SEO hírekkel szolgálunk neked! 

 

Verseny a „nulladik” pozícióért

Sokan még mindig azt hiszik, hogy az első pozíció a legértékesebb a Google találati oldalain. Azonban, ahogy a keresőóriás egyre bővíti funkcióit, úgy más és más helyekre is be lehet jutni a találatok között – ott van például a Tudáspanel, a Google Térképen elhelyezett találatok, és a hőn áhított nulladik pozíció.

 

A nulladik pozíció értelemszerűen az első pozíció felett (tehát előtt) helyezkedik el, és választ ad arra a kérdésre, amit a kereső felhasználó begépelt a Google-nak. Nem is feltétlenül kell kérdésként megfogalmazni a keresést – ha a Google tud megfelelő információt találni hozzá, akkor is megjeleníti azt a nulladik pozícióban.

 

A nulladik pozíció egyre gyakrabban jelenik meg (egyre több keresésre), és lényegében feleslegessé teszi a felhasználó számára, hogy bármelyik találatra rákattintson. Ez komoly dilemma a marketingeseknek, de remek lehetőség is egyben – aki a legjobb választ tudja megfogalmazni tartalmában egy kérdésre, az bekerülhet a nulladik helyre, és ha a felhasználó többet szeretne megtudni az adott témáról, akkor a nulladik találathoz mellékelt hivatkozáson továbbmehet az igazi oldalra.

 

A minőség továbbra is a legfontosabb szempont marad

Végezetül – még mindig nem szabad megfeledkezni róla, hogy a Google a lehető legjobb találatokat szeretné felkínálni keresőinek. A kulcsszavak, az oldal felépítése és más szempontok mind eltörpülnek a legfontosabb mögött, ami nem más, mint a minőség. Itt nincsenek kiskapuk, rövidebb utak, és trükkök – a minőségi tartalomhoz idő, szakértelem és igényes munka szükséges, és így lesz ez 2019-ben, és a későbbiekben is!
 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 101

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
377 321
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Előrejelzés

Mit jelent az előrejelzés a marketingben? Az előrejelzés, vagy marketing...

Aldomain

Mi az az aldomain? Az aldomain (más néven altartomány, angolul subdomain) a...

SEM

 Mi az a SEM? Miben különbözik a SEM a SEO-tól? A SEM...

Landing oldal

Mi az a Landing Page? Az az oldal a weboldaladon, amire egy látogató egy...

Értéknövelt tartalom

Olyan internetes hirdetések vagy oldalak, amik animációkat tartalmaznak, illetve...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.