Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Mit hoznak 2019 SEO trendjei?

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Mit hoznak 2019 SEO trendjei?

2018.11.04.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mit hoznak 2019 SEO trendjei?

2018 nagy változásokat hozott a keresőoptimalizálás területén. De mit hoz vajon majd 2019? Ha nem akarsz akkorát bukni keresőtalálataiddal, mint sokan idén, érdemes követned az alábbi cikkben leírt trendeket!


Egy SEO szakember szemszögéből nézve 2019 már a nyakunkon van. Sokan már ilyenkor elkezdik tanulmányozni az elmúlt időszakok irányzatait, hogy megállapíthassák belőlük az elkövetkezendő hónapok legfontosabb SEO trendjeit. 

 

Persze nem mindenkinek van ideje órákig kutatgatni, hogy kilogikázza, mire lesz érdemes optimalizálni a következő esztendőben, éppen ezért gyűjtöttünk most össze néhányat a legfontosabbak közül, hogy megspóroljuk neked ezt a feladatot. Lássuk!

 

Érdemes lesz minél többet használni a Google termékeit

Bizonyára senkit nem lep meg, hogy bizonyos Google termékek/szolgáltatások használata előnyt jelenthet a Google rangsorolásban. Első sorban a Google Cégemre és a YouTube-ra gondolunk itt, hiszen ezek is olyan felületek, amelyek segítenek kereshetőbbé tenni a márkádhoz kapcsolódó dolgokat (legyen szó szolgáltatásokról, termékekről, vagy bármi másról).

 

 

Szeretnéd tudni, megfelelő online marketing stratégiát követsz-e? Kérd ajánlatunkat online marketing auditra itt!

Ajánlatkérés



 

Folytatódik a videók kora

2018-ban minden SEO jelentésben ott szerepelt a videó, aminek persze jó oka van. A videó a legnépszerűbb tartalomtípus, és a legtöbb közösségi platformon több aktivitást lehet vele kiváltani a közönségből, mint bármi mással. Csak a YouTube-on több milliárd órányi videót tekintünk meg, amihez még hozzá sem számoltuk a Facebookot, az Instagramot és egyéb platformokat.

 

A videó organikus kapcsolatteremtést tesz lehetővé ügyfeleiddel, ráadásul – ahogy azt már fentebb is említettük – a Google-nak is imponál, ha használod a YouTube-ot. Ne félj belekezdeni – valójában sokkal kevesebb dolog kell hozzá, mint hinnéd! 

 

Tovább hallatja a hangját a hangalapú keresés

A hangalapú keresés 2017-18-ban kezdett el igazán terjedni, de már most 2019 egyik legjelentősebb keresőoptimalizálási trendjének ígérkezik. Habár az olyan termékek, mint az Amazon Alexa vagy a Google Home még csak külföldön népszerűek, csak idő kérdése, hogy hozzánk is megérkezzen ez a technológia.

 

Persze addig sem hagyhatod figyelmen kívül azokat az ügyfeleket, akik már hazánkban is használják okoskészülékeiket hangalapú keresésre. Rájuk úgy optimalizálhatsz, ha tartalmaidat úgy építed fel, hogy különböző kérdésekre adjanak válaszokat. Erre azért lesz szükség, mert hangos kereséskor az emberek nem kulcsszavakat írnak be a keresőbe, hanem általában egy kérdést tesznek fel készüléküknek, ami aztán egy ehhez passzoló választ igyekszik találni. Ha tehát meg szeretnéd célozni ezeket a keresőket, akkor hosszabb (long tail) keresésekre kell optimalizálnod.

 

A közösségi média fontosabbá válik

Évek óta vitatott kérdés, hogy a Google mennyire is veszi „komolyan” az emberek és márkák közösségi jelenlétét és aktivitását. Ugyan erről konkrét információ sosem látott napvilágot, ahogy a közösségi média egyre alapvetőbb funkciójává válik hétköznapjainknak, jó eséllyel a Google is figyelembe veszi majd ezt.

 

Töltsd ki pontos információkkal közösségi profiljaidat, és igyekezz olyan érdekes, értékes, hasznos tartalmakat megosztani, amelyek aktivitásra ösztönzik közönségedet. Ha valaha kiderül, hogy a Google ezt is figyelembe veszi, akkor nyert ügyed lesz, de nem mellesleg mindez egyébként is elvárás, ha szeretnéd a legtöbbet kihozni a közösségi médiából, akár érdekel a Google, akár nem!

 

Jön a fizetett találatok forradalma?

Ahogy az emberek egyre jobban kiismerik az internet rejtelmeit, úgy szándékosan egyre kevésbé figyelnek oda a fizetett hirdetéstalálatokra, amelyek a Google találati oldalak felső részében jelennek meg. Egyre jobban terjednek a hirdetésblokkolók is, arról, hogy ezekkel szemben mit tehetsz, ITT írtunk. 

 

Mivel a Google első sorban a hirdetésekkel keresi a kenyerét (méghozzá jó sokat), így nincs kétség, hogy erre a problémára a keresőóriás is éjt nappallá téve keresi a megoldást. Habár semmi biztosat nem tudunk mondani, könnyen lehet, hogy ennek a levét azok a marketingesek isszák majd meg, akik eddig első sorban az organikus találatokra támaszkodtak a keresőforgalom bevonzása céljából.

 

Tartsd szemmel a legújabb keresőtrendeket mind organikus, mind pedig fizetett szempontból, mert könnyen lehet, hogy a Google olyasmire készül, ami a pénzért hirdetőknek kedvez majd! Iratkozz fel hírlevelünkre ITT, push üzeneteinkre, mi mindig a legfrissebb SEO hírekkel szolgálunk neked! 

 

Verseny a „nulladik” pozícióért

Sokan még mindig azt hiszik, hogy az első pozíció a legértékesebb a Google találati oldalain. Azonban, ahogy a keresőóriás egyre bővíti funkcióit, úgy más és más helyekre is be lehet jutni a találatok között – ott van például a Tudáspanel, a Google Térképen elhelyezett találatok, és a hőn áhított nulladik pozíció.

 

A nulladik pozíció értelemszerűen az első pozíció felett (tehát előtt) helyezkedik el, és választ ad arra a kérdésre, amit a kereső felhasználó begépelt a Google-nak. Nem is feltétlenül kell kérdésként megfogalmazni a keresést – ha a Google tud megfelelő információt találni hozzá, akkor is megjeleníti azt a nulladik pozícióban.

 

A nulladik pozíció egyre gyakrabban jelenik meg (egyre több keresésre), és lényegében feleslegessé teszi a felhasználó számára, hogy bármelyik találatra rákattintson. Ez komoly dilemma a marketingeseknek, de remek lehetőség is egyben – aki a legjobb választ tudja megfogalmazni tartalmában egy kérdésre, az bekerülhet a nulladik helyre, és ha a felhasználó többet szeretne megtudni az adott témáról, akkor a nulladik találathoz mellékelt hivatkozáson továbbmehet az igazi oldalra.

 

A minőség továbbra is a legfontosabb szempont marad

Végezetül – még mindig nem szabad megfeledkezni róla, hogy a Google a lehető legjobb találatokat szeretné felkínálni keresőinek. A kulcsszavak, az oldal felépítése és más szempontok mind eltörpülnek a legfontosabb mögött, ami nem más, mint a minőség. Itt nincsenek kiskapuk, rövidebb utak, és trükkök – a minőségi tartalomhoz idő, szakértelem és igényes munka szükséges, és így lesz ez 2019-ben, és a későbbiekben is!
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Minden, amire a helyi keresőoptimalizáláshoz szükséged lehet

Minden, amire a helyi keresőoptimalizáláshoz szükséged lehet

2018-11-05

Titkok, tippek, trükkök a Google helyi keresésről, mely ma már a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb feladata. Érthetően az alapoktól a használható megoldásokig mutatjuk, mit kell tenned!

SEO trendek a 2019-es karácsonyi ünnepekre

SEO trendek a 2019-es karácsonyi ünnepekre

2018-10-24

Lassan itt van 2018 Karácsonya, egy jó keresőoptimalizáló számára már befejeződtek az ünnepi előkészületek téli ünnepi időszakra, nem fizet hirdetésekért feleslegesen, az organikus találatok hozzák vevői nagy részét. Ha te nem így vagy ezzel, akkor ne halogasd tovább a felkészülést a 2019-es karácsonyra, mert azt bizony most kell...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!