Keresés

Menü

A keresőoptimalizálás irodalma széleskörű, de gyakran azt érzed, mindig csak ugyan azt ismételgetik a tanácsadók. Most összeszedtünk 10 olyan SEO hibát saját 15 éves praxisunkból, melyet nem szabad elkövetni, de kevesen tudnak ezekről. Oszd meg te is máso

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

10 eddig nem hallott keresőoptimalizálási hiba és azok elkerülésének módjai. Első rész.

2014.05.06.

A keresőoptimalizálás irodalma széleskörű, de gyakran azt érzed, mindig csak ugyan azt ismételgetik a tanácsadók. Most összeszedtünk 10 olyan SEO hibát saját 15 éves praxisunkból, melyet nem szabad elkövetni, de kevesen tudnak ezekről. Oszd meg te is máso
A keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb dolog, amelyet weboldal tulajdonosként szem előtt kell tartanod. A Google változtatásai miatt minden évben más és más módszert kell választanunk, így nem mindig könnyű követni a helyes utat. Ma már nem elegendő a meta tag-ek kitöltése és egy kis linkmarketing. Ha valóban eredményes akarsz lenni, ennél sokkal professzionálisabb keresőoptimalizálási stratégiára van szükséged. 15 éve végezzük ezt a munkát napi szinten, olyan gyakorlati praktikákat fejlesztettünk ki, melyek hatékonnyá teszik SEO rendszerünket. Most megmutatjuk neked a keresőoptimalizálás során elkövetett 10 legnagyobb hibát, és azt, hogyan kerüld el őket.
 

Keresőoptimalizálás hiba No. 1.:  – Célok felállítása a kezdetektől

Sokan nem hiszik el, amíg nem próbálták, mennyire fontos a tervszerű működés a marketingben is. Célokat kell felállítanunk és egy meghatározott és dokumentált tervet követni.  Felesleges munka, nyomjuk már inkább a metákat, meg toljuk a linkeket, ne tököljünk. Ez a leggyakoribb válasz erre. A Google válasza pedig a letiltás az ilyen hozzáállásra…  A keresőoptimalizálás a minél jobb helyezés eléréséről szól, de ez nem lehet célod a kezdetektől. Ezt a hibát követik el a legtöbben.
Persze nem tagadjuk, hogy fontos a jó helyezés elérése a keresőkben, de ha sikeres üzletet szeretnél, ne a helyezésekre, hanem a látogatások számának növelésére összpontosíts. Megkülönböztetünk vertikális és horizontális SEO-t, erről részletesebben a keresőoptimalizálás szócikkünkben írtunk. 
 

Keresőoptimalizálás hiba No. 2.:  – Kulcsszó kutatás

Gyakran az ügyfelek maguk választják meg kulcsszavaikat. Ennek oka az, hogy a marketinget mindenki „ért”, illetve ennél valósabb indok az is, hogy náluk jobban senki sem ismeri saját cégüket és munkájukat. Azonban aki a keresőoptimalizáláshoz is ért, tudja, hogy ez kevés esetben sikeres hozzáállás. Sok problémára és eshetőségre kell odafigyelni, és nem eladóként, hanem a cég szolgáltatásira kereső potenciális vásárlóként kell gondolkodni. Amikor egy ügyfélnél a SEO-ról beszélünk, mindig elképzeljük közösen azt, mit is gondolhat, kereshet a leendő vevő. 
Egy SEO szakértő olyan kulcsszavakat ajánl ügyfelének, amelyből a legtöbb haszna származik és amik képesek felvenni a versenyt a hasonló kaliberű szolgáltatókkal. A megfelelő kulcsszavak nem pottyannak csak úgy ölünkbe, kutatásokat kell végezni, mind saját weboldalunkon, mind a keresési szokások alapján éppen felkapott kulcsszavak után, akár kulcsszó ajánló szoftverekkel. A konkurencia kulcsszavainak kiderítése is jó ötlet lehet.

 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céget marketingét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 

Keresőoptimalizálás hiba No.3.: – Technikai optimalizáció kihagyása

Észben kell tartanod, hogy a keresőoptimalizálást nem csak kulcsszavak és meták oldaláról kell végezni. Mivel a weboldalak indexelését robotok végzik, ezért szükséges technikailag is optimalizálnod oldalad, hogy ők is ’’el tudják olvasni’’ a rajta található tartalmakat.
Számos bakit követhetsz el, amelyek neked nem is tűnhetnek nagy dolognak – vagy fel se tűnnek. Előfordul, hogy oldalad nem indexelik a robotok, vagy csak nem minden aloldalt, domained blokkolva van, duplikált tartalmak szerepelnek oldaladon. Ez mind mind-mind olyan hiba, amelyek miatt nagy hátrányba is kerülhetsz.
Oldalad érdemes mélyrehatóan megvizsgálni, hogy megtaláld az ehhez hasonló hibákat, így növelve oldalad látogatottságát és interneten való láthatóságát – te sem szeretnél olyan oldalt, amelynek létezéséről senki sem tud, senki sem találja meg.
 

Keresőoptimalizálás hiba No. 4.: – SEO folyamatok ellenőrzése

Miért kell minden történést nyomonkövetni? A SEO nem a helyezésekről szól?
Ahogy azt az első pontban is írtuk, nem teljesen.
Az az egyik legtöbbször elkövetett hiba a SEO folyamatok során. Sokszor nincs az embernek ideje nyomonkövetni vagy koordinálni a keresőoptimalizálás minden lépését cégén belül, mégis erősen ajánljuk egy olyan dokumentum bevezetését, amely jegyzi a SEO folyamatokat, rögzíti, hogy melyik milyen céllal járt.
A keresőoptimalizálás hatékonyságának ellenőrzése fontos dolog, hiszen honnan is tudnánk, hogy működik a dolog, ha nem figyelünk az eredményekre. Főképp ajánlatos akár egy kisebb dokumentáció vezetése, ha a projekten több ember is dolgozik, akiknek egy meghatározott tervet érdemes követniük a kívánatos eredmények eléréséért.
 

Keresőoptimalizálás hiba No. 5.: – SEO tesztelés

Egy keresőoptimalizálása stratégia kidolgozásánál, tartalmak feltöltésénél, linképítéstől a technikai optimalizációig minden esetben fontos, hogy a végbement változásokat előzetesen tesztelni kell. Ha az eddigi sikerese taktikákat cseréled, esetleg csak módosítod, előtte mindenképp teszteld azok eredményességét. Ezzel minimalizálhatod a bekövetkező hibák előfordulásának lehetőségét, mivel ha elszúrsz valamit, azért hatalmas árat is fizethetsz.
Érdemes az ilyen esetekben zárt környezetben tesztelni a hasonló változtatásokat, hogy a felmerülő hiányosságokat vagy hibákat könnyedén és főképp következményektől mentesen tudd javítani.
 
 

 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Google Ranking: mennyi idő alatt kerül oldalad a Google találati lista élére?

Google Ranking: mennyi idő alatt kerül oldalad a Google találati lista élére?

2017-11-14

Ha van weboldalad, és foglalkozol (vagy a jövőben szeretnél) az online marketinggel és a keresőoptimalizálással (SEO-val), biztosan felmerült már benned is a kérdés, hogy mikor lesz annak eredménye. Talán hallottad...

Több kulcsszóra szeretnéd keresőoptimalizálni landing oldaladat? SEO tanácsok Máté Balázs online marketing tanácsadótól

Hogyan optimalizáld webhelyedet több kulcsszóra. SEO tanácsok.

2017-10-23

Több kulcsszóra szeretnéd keresőoptimalizálni landing oldaladat? SEO tanácsok Máté Balázs online marketing tanácsadótól.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!