A
vállalkozó Nagy Bodnár Beatrix, a
BIO termékeket forgalmazó webáruháza pedig a Zöld Malom. Beatrix már üzemeltetett bio termékekkel foglalkozó webáruházat, de eladta azt, mivel úgy volt, külföldre költöznek. Erről a tervről azonban lemondtak, így tavaly egy új áruház nyitása mellett döntött. Az üzlet már ment, működött, amikor felkeresett minket, hogy segítsünk a
keresőoptimalizálás a közösségi média
marketing területén.
Komplett online marketing stratégia
A Zöld Malom esetében is, mint általában minden új ügyfélnél az első hónap az igazi út megtalálásával, az online
marketing stratégia kialakításával telt el. A komplex megoldások híve vagyok. Aki azt mondja, egy-egy eszköz elég a sikerhez, az valószínűleg csak ahhoz ért igazán. Aki nem hisz a
Facebook erejében, valószínűleg nem rendelkezik elég követővel a Facebookon. Aki nem hisz a keresőoptimalizálásban, azt gondolom, nem ért hozzá. Aki azt gondolja, hogy a
PR cikkek nem hoznak eredményt, nem rendelkezik olyan kapcsolatokkal, amelyek segítségével nagy látogatottságú portálokon lehet ilyen cikkeket elhelyezni. Mi mindent bevetünk, egy komplex stratégia mentén.
Közösségi média marketingre támaszkodó értékesítés
Mennyit ér egy lájk? Sokszor teszik fel ezt a kérdést. Önmagában nem sokat. Ha azonban fél millió embert elérünk és tudjuk, ők mire vágynak, akkor konkrét forintokat. Ez bebizonyosodott a Zöld Malom esetében is. A webáruház analitikai rendszere szerint az első 5 legnagyobb forgalmat elérő hivatkozó hely 2013 júniusában a mi munkánkhoz köthető, ezek bonyolítják le a
forgalom 70%-át. Ezek a
Google (keresőoptimalizálás)
Énportál (
PR cikkek egészség és
főzés témában),
Divat és Stílus Portál (
PR cikkek kozmetikai szerekhez)
Facebook, és a linkajánlásaink következtében az áruházat belistázó oldalak. Hogyan jön ide a közösségi média
marketing? Nem csak a Facebookról közvetlenül érkező találatok eredményeképpen! Az áruház termékeit csoportokra bontottuk, és tematikus heteket indítottunk. A tematikus hetekben a termékekhez felhasználásuk előnyeit bemutató
PR cikkeket írtunk, ezekhez akciókat csatoltunk, és az adott termékek oldalait keresőoptimalizáltuk. Az elkészült
PR cikkeket a
Facebook oldalainkon megosztottuk, így ezek különösen nagy látogatottsággal bírtak. Az eredményt a webáruház rendszere közvetlenül mérte (mint minden jó webáruház, kimutatja, hogy az aktuális vásárlók honnan érkeztek, pl. Énportál). Az eredmény, mint említettem a
forgalom drasztikus megugrása volt.
A tulajdonos, Beatrix elmondása szerint a jelenlegi webáruház 2 hónap alatt ért el annyi forgalmat, amennyit a korábban eladott webáruháza 1,5 év kemény munkájával ért el.
Zárszó, ügyfelem, a Zöld Malom webáruház tulajdonosának saját véleménye munkánkról:

"Balázsékat az interneten "találtam" az elsők között... (mire jó a keresőoptimalizált oldal igaz? :-) ) Mivel online marketing szakembert segítségét szerettem volna igénybe venni webáruházam, a Zöld Malom népszerűsítésére, egyértelmű volt, hogy a világhálón keresek hozzáértő csapatot.
Bemutatkozás és helyzet megbeszélés után nekiláttunk a csapatmunkának, mely során nap mint nap új dolgokat tanulok magam is. Fiatal, lendületes, ötletgazdag csapat segíti munkámat, mely már két hónap alatt megmutatta ütőképességét. Örülök hogy megmutatták, van miért dolgoznom, hogy az elképzeléseimet és a terveimet megvalósíthatom. A hozzáértésük kétségtelen, és valós számokban mutatkozik meg."