Keresés

Menü

Webáruházat szeretnék! Bérelt vagy saját a jó választás? A marketing tanácsadó válaszol!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Webáruházat szeretnék! Bérelt vagy saját a jó választás?

2013.06.16.

Webáruházat szeretnék! Bérelt vagy saját a jó választás? A marketing tanácsadó válaszol!
Kétségtelen, hogy eljött a webáruházak ideje. Az Internetes vásárlások száma drasztikusan növekszik, az emberek egyre jobban bíznak az internetes vásárlásban, és egyre jobban hozzászoknak ahhoz, hogy webáruházban vásároljanak. Rengeteg olyan ügyfelem van, aki webáruházat üzemeltet, ezek hatékonyságait összehasonlítva írom le tapasztalataimat, milyen webáruház a jó webáruház, ha a kérdés az, bérelt vagy saját webáruház nyitásába kezdjünk. 
 

 

 

Milyen lehetőségeink vannak ha  webáruházat tervezünk nyitni?

Ahogy a címben is írtam, bérelhetünk webáruházat vagy vehetünk magunknak egy saját webáruház motort. A bérelt webáruházak között is van különbség abban a tekintetben, hogy a bérleményt saját domainünkön futtatjuk, esetleg egy nagy portálon belül bérelünk helyet.  Az alábbi táblázatban foglaltam össze tapasztalataim eredményét: 
 
 
Webshop lehetőségek összehasonlítása
 

Saját webáruház,

saját domainen

Bérelt webáruház,

saját domainen

Bérelt webáruház

egy portálrendszeren belül

Kezdeti beindítási költség magasabb kicsi kicsi
Kezdeti látogatottság kicsi kicsi nagy
Keresőoptimalizálhatóság kíváló elégséges
Egyedi megoldások alkalmazhatósága kíváló nulla szerződésfüggő
Tulajdon értékének növekedése nagy kicsi szerződésfüggő

 

 
A webáruházak ideje valóban itt van, kétségtelenül jó üzlet lehet egy internetes kereskedelem, de azért ne gondoljuk azt, hogy egy ilyen üzlet is sikeresen elindítható pár ezer forinttal. Miért mondom ezt, amikor a bérelt webáruházak csak pár tízezer forintba kerülnek havonta? 
 

A bérelt webáruházak előnyei, hátrányai

Bérelt webáruház saját domainen

Nézzük azt a bérelt webáruházat, amit saját domainünkön  futtatunk. Mit is jelent ez? Vásárolunk egy domainnevet, mondjuk enwebaruhazzam.hu és ezt csatlakoztatjuk egy olyan webáruház rendszerhez, melynek központi adminisztrációs rendszere van. Ennek segítségével pillanatokon belül felkerülhet az új webáruházunk a saját domainünkre, kiválaszthatunk egy grafikai sablont és már működik is az áruház. Kétségtelenül sok felhasználó tapasztalata gyűlik össze ezekben a webáruház rendszerekben, hihetetlen mennyiségű beállítási lehetőség van bennük, még akár mongol tugrikkal is fizethet a vevő, ha ezt akarjuk megadni.  Sokak kezdenek hát ezzel az olcsó és jónak tűnő megoldással internetes áruház működtetésébe, miért nem ajánljuk ezt mégsem!? Az Interneten már nagy a konkurencia harc. Mindig jobbnak kell lennünk a konkurenciánál. Hogyan tehetnénk ezt valami olyasmivel, ami egy sablon? Rengeteg példát mondhatnék, de vegyük csak a keresőoptimalizálást. Ha az ember kutat, kísérletez, bizony rengeteg olyan dologra rájöhet, amivel előrébb kerülhet a konkurensekkel szemben a Google találati listájában.  De hogyan tehetném meg mindezt, ha egy bérleményben vagyok a konkurensemmel? Megkérem a webáruház fejlesztőjét, tegye bele a szoftverbe a kis újításomat. Vajon mi az ő érdeke? Az, hogy a másik 1000 felhasználója is használja a fejlesztéseit, ezért ezt mindenki számára elérhetővé teszi. Máris ott vagyok, ahonnan elindultam…. És ez csak egy példa, rengeteg hasonlót láttam, tapasztaltam, korlátokat, amelyekbe a bérlemények szorítanak. 
 
Jó-jó - gondolod Te - elkezdem egy bérleménnyel, most erre van pénzem, és majd ha megy, veszek magamnak egy saját rendszert.  Azám, de a korlátok nagyon sokáig rajtad maradnak. Például azok az URL-ek, amiket beállítasz a bérleményben, amikre linkek képződnek, mind megváltoznak majd, ha saját, keresőoptimalizált webáruház motorod lesz. Elvesztesz egy csomó munkát, egy csomó látogatót. Véleményem szerint, áthidaló megoldásnak sem jó az ilyen bérlemény. Mit javaslok helyette, akkor ha kis pénzzel szeretnél webáruházat indítani? Az egyik a bérlemény egy nagy portálon belül, de erről mindjárt beszélek, a másik a hitel felvétele. Kis pénz, kis foci, mondja a mondás ugye. Nem vagyok a hitelek híve, de üzleti célra mindenképpen jól jöhet! Nem olyan nagy összegről van szó, ennyit biztos kapsz bármelyik banktól, inkább fektess bele az elején, mint szenvedj valami pótmegoldással éveken át…
 

Bérelt webáruház egy nagy portálon belül

Ha mégis kevés pénzzel akarsz internetes üzletbe kezdeni, javaslom inkább keress egy tematikus portált, és nézd meg, adnak-e bérbe ott webáruház helyet. Itt nem online plázákra, webáruházak gyűjtő oldalira gondolok, hanem olyan szakportálokra, ahol cikkek, információk, szolgáltatások futnak, nagy a látogatottsága, kedvelt a látogatók körében, de nincsen telenyomva konkurenciáid webáruházaival. Ilyen lehet egészség és életmód témakörben pl. az Énportál, Divat témakörben a Divat és Stílus, építőipar és lakberendezés témában az Álmaim otthona,  mezőgazdasági körben az Agrároldal, luxus életmód irányban pedig a Vitorlázás.hu. Ezek az oldalak hatalmas látogatottsággal rendelkeznek, így bár a bérlemények negatív hatásainak egy része ugyan úgy megmarad, olyan hatalmas tömegű ember láthatja az eladandó portékákat, amelyek azonnal vásárlóvá válhatnak, ha nekik megfelelő terméket kínálsz! Egy webáruháznak, melyet magad kezdesz el, nagyon nehezen, de inkább soha nem lesz havonta 600.000 egyedi látogatója, mint ezen portálok némelyikének. De még 6.000 is nehezen, ha nem kapsz segítséget, információkat az üzemeletetéshez.  Mindenképpen jó vagy jobb megoldás ez a verzió, főleg akkor, ha hosszú távú szerződést tudsz kötni az üzemeletetővel. 
 

Saját webáruház előnyei, hátrányai

A saját webáruház hátránya a nagyobb kezdeti bekerülési költség. Ha valóban minőségi szoftvert szeretnénk, amiben a keresőptimalizálás is túlmutat azon, hogy a meta tageket be lehet írni és esetleg egyedi URL megadására van lehetőség, akkor egy ilyen áruház már többe fog kerülni, mint 200.000 forint . De ezt a költséget csak egyszer kell megfizetnünk és miénk az áruház! Azt módosítunk benne, olyan egyedi dolgokat kérhetünk, amit csak akarunk. Sőt, ha akarjuk, el is adhatjuk! Láttam már egy éves webáruházat több millió forintért gazdát cserélni!  Lehet kezdeni játszogatni bérleményekkel, de ha valódi üzletet akarsz, akkor másnak kell lenned, mint a másik 100 konkurenciád, és ezt csak egyedi megoldásokkal érheted el! Ha szeretnéd, hogy segítsek webáruházad elindításában, és sikereid elérésében, kattints ide
 

Szerző: Máté Balázs marketing tanácsadó

címkék: Honlapkészítés, Online marketing
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

A hotel és szállodamarketing egy különleges kommunikációt jelent. Különösen az online marketing területén. Mutatjuk, mi kell a sikerhez egy komplex, 10 oldalas tanulmányban!

15 online marketing tipp szállodáknak és hoteleknek

2017-08-19

A hotel és szállodamarketing egy különleges kommunikációt jelent. Különösen az online marketing területén. Mutatjuk, mi kell a sikerhez egy komplex, 10 oldalas tanulmányban! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!