A Domain Authority (DA) jelentése

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Domain Authority

Domain Authority


Mi az a Domain Authority?

A Domain Authority, („domain tekintély”, röviden DA) egy keresőmotor rangsorolási pontszám, amelyet a Moz fejlesztett ki a webhelyek keresőrangsorolásának megítélésére. A Domain Authority skála egytől százig terjed, ahol a nagyobb értékek jobb rangsorolási potenciálra utalnak.

 

A DA-t többféle szempont alapján számítja ki a Moz rendszere, fontos például a hivatkozó domainek és a visszahivatkozások száma (amit a keresőmotorok is köztudottan figyelembe vesznek). A pont segítségével könnyedén össze lehet hasonlítani két webhelyet, ami hasznos lehet például azoknak, akik linképítési célokra keresnek jól rangsoroló, nagy tekintélyű domaineket.

 

Fontos megjegyezni, hogy a Domain Authority a Moz saját fejlesztésű mutatója, és semmi köze a Google-hoz, vagy más keresőmotorokhoz. Minden keresőmotor egy sajátos algoritmus alapján rangsorolja a webhelyeket, ami teljesen eltérhet a Moz pontozásától. Attól tehát, hogy egy webhely Domain Authority értéke magas, még nem biztos, hogy jobban is rangsorol majd, mint más, alacsonyabb értékű webhelyek.

 

A Domain Authority nem lineáris, hanem logaritmikus skála. Ez azt jelenti, hogy sokkal egyszerűbb 10-ről 20-ra feljutni, mint 80-ról 90-re.

 

Hogyan számítja ki a Moz a Domain Authority pontszámot?

A DA pontszámért felelős rendszer a Moz Link Explorer indexéből dolgozik, és számos szempontot vesz figyelembe számítás közben. A rendszer gépi tanulást használ, ami azt jelenti, hogy dinamikusan módosítja az algoritmust, hogy az a lehető legprecízebben össze tudja hasonlítani az adott domaint az adatbázisban szereplő többi adattal.

 

Mivel nem egy fix algoritmusról van szó, egy webhely DA pontszáma gyakran változhat pozitív vagy negatív irányba, mert meglehet, hogy a rendszer más szempontokat vesz figyelembe.

 

A DA pontszám tehát nem szentírás – szó szerint „nincs kőbe vésve”, és nem azt mutatja meg, hogy mennyire jó webhelyed keresőoptimalizálása, hanem hogy milyen esélyekkel indul a rangsorolásban más webhelyekkel szemben.

 

Mi számít jó Domain Authority értéknek?

Azok a webhelyek kaphatnak magas pontszámokat, amelyekre sok jó minőségű külső hivatkozás mutat (például a Wikipédiáról vagy a Google-ról). A kisebb webhelyek, amelyek kevésbé „népszerűek” az interneten, és ezért kevesebb visszahivatkozásuk van alacsonyabb pontszámot kapnak a DA rendszerben. A teljesen új domainek és webhelyek mindig 1-es pontszámmal kezdenek.

 

Mivel a Domain Authority csupán megbecsülni segít egy webhely rangsorolását, így webmesterként, vagy SEO szakemberként első sorban nem egy nagyon magas DA pontszámot kell megcéloznod – de érdemes arra törekedni, hogy közvetlen versenytársaidnál magasabb értéket érj el. A DA első sorban egy összehasonlító mutató, nem pedig konkrét, abszolút érték, ami – ahogy arról már szó esett – főleg azoknak hasznos, akik linképítéshez keresnek jó minőségű domaineket.

 

Ebből következik, hogy valójában nincs olyan, hogy „jó” vagy „rossz” Domain Authority pontszám – vagy jobb a webhelyed egy versenytársénál, vagy nem.

 

Hol ellenőrizhető a Domain Authority?

Ha szeretnéd megtudni webhelyed DA pontszámát, akkor a Moz Link Explorer eszközét, vagy az ingyenes MozBar eszköztárat kell használnod – mindkettőhöz egy ingyenes Moz fiókra lesz szükséged.

 

Hogyan befolyásolható a Domain Authority?

A Domain Authority pontszámra nehezen lehet közvetlenül hatni, hiszen számos titkos tényező, és temérdek webhelyadat figyelembevételével számolja ki a Moz rendszere. A Moz szerint ez szándékos, hogy minél pontosabban meg tudják becsülni, mennyi esélye lehet egy webhelynek a helyezésre a Google találatai között, elvégre a Google is rengeteg szempontot vesz figyelembe a rangsoroláskor.

 

Minél jobb tehát egy webhely keresőoptimalizálása, annál jobb esélye van rangsorolni a Google-ban, tehát annál magasabb is lesz a DA pontszám.

Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 103

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
108 008
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Említés

Amikor márkád említésre kerül egy weboldalon. Az ilyen említések remek alkalmat biztosítanak...

Algoritmus

Mi az az algoritmus? Az algoritmus egy olyan parancskészlet, amely célja egy...

AMP

Az AMP definíciója Az AMP az angol „Accelerated Mobile Pages”...

Mézes csupor

Mi is az a mézes csupor?   A mézes csupor olyan csali email...

Fehérlista

Mi is az a fehérlista? A fehérlista elemei azok az IP címek, amelyek jogosultak arra, hogy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.