Webáruház online marketing audit

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Miért nem vettem online sí bukósisakot?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online kereskedelem brutálisan fejlődik, sokan mégis kudarcnak élik meg a webáruház indítását. Meg is értem, hatékony online marketing nélkül nem lesz eredmény. Az alábbiakban leelemeztem azokat a webáruházakat, melyek elém kerültek sí bukósisak vásárlás közben. 

Webáruház online marketing audit

Vásárlási szokásaimról pár dolgot meg kell osszak veletek, mielőtt belemennék a részletekbe. Azt gondolom átlagos és egyben jó online vásárló vagyok. Átlagos azért, mert mobilról használom a webáruházakat, ahogy ma a vásárlók 60%-a ezt teszi, jó pedig azért, mert nem a legolcsóbb termékeket keresem. Na, nem is a legdrágábbat, de a minőség fontos számomra. 

 

Online vásárlás menete – kezdjük a Google-lel!

Ahogy a vásárlók általában, én is a Google-lel kezdtem a keresést. Beírtam: sí bukósisak. Nem volt szükségem long tail kulcsszavakra, rögtön hozta a releváns találatokat. Örömmel konstatáltam, hogy sokan használják az AdWords hirdetési rendszert ebben a szegmensben. Én a magam részéről általában átugrom ugyan a fizetett hirdetéseket és az organikus találatok között kezdek keresni, de ebben nyilván nem vagyok tipikus vásárló.

 

A Google találati lista optimalizálása

 


Kíváncsiság képpen kipróbáltam asztali gépen is a keresést. Megdöbbentem: egyetlen fizetett hirdetést sem kaptam.

A Google találati lista mobil verzió optimalizálása

Oké, ez örömhír, valószínűleg mindenki tudja, hogy ma már inkább mobilon vásárolnak a webáruházakban, így az AdWords hirdetést is csak mobilra optimalizálják. Megnéztem azért pár hirdetett webáruházat is, pl. az első volt a Rokonsport. Íme ez a kép fogadott:

Mobilra optimalizált webáruház - na az nem ilyen!

 


Azonnal elkattintottam. Ez nem mobilra optimalizált webáruház, nem fogom tudni TV nézés közben kikeresni, kiválasztani a nekem tetsző sisakot. De akkor miért hirdetnek a mobil hírfolyamban? Az optimalizálatlan AdWords hirdetésnél nagyobb pénztemető nincs…. 

 

Mobilra optimalizált webáruház – a siker alapja

Az Insportline webáruházába benéztem még, de itt megint csak meggyőződtem, hogy csak az organikus találatokat érdemes keresni. Ami nem jó organikusban annak oka van…. Fel is adtam a fizetett hirdetések böngészését, nézzük az organikus találatokat! Skiing.hu. Jó kis domain! Nyilván a domain maga is sokat segített abban, hogy jó helyen állnak az organikus találatok között. Amint a weboldalt megnyitottam, azonban nagyon elcsodálkoztam, ezzel a technológiával hogyan lehet ilyen jó helyen ez az oldal. Bár a betöltődési sebessége szuper, a SEO elemző programok rendkívül leértékelték. Rosszul kitöltött meta tagek, hiba-hiba hátán. De mindegy, most nem SEO elemzést jöttem készíteni. Nézzük a használhatóságot.

 

Skiing.hu webáruház elemzése


Kicsit gyanús volt a belépés/regisztráció felirat hangsúlyozása az oldal tetején. Nem vagyok az ellen, hogy egy webáruház bizonyos juttatásokért cserébe (pl. jutalompont rendszer) felajánlja a lehetőségét a regisztrációnak, de az a konverzió halála, ha csak regisztrált tagok vásárolhatnak. A kereső azonban nagyon tetszett, jól használható, részletes. 

 

Webáruház használhatósági feltételek

 

A usability fontossága webáruházaknál a konverzió szempontjából

Kiválasztottam a nekem tetsző sisakot, vegyük meg! Mindig nagyon fontosnak tartom azt, hogy minél gyorsabban túl legyek a vásárláson, ne keljen sokat kattintgatnom. Nos, ez most nem sikerült. Íme a lépések:

Webáruház usability

 

Hogyan legyen jó a webáruházam?


És ekkor jött, amitől féltem. Regisztrálnom kell. Nehezen vettem észre, mit akar a weblap tőlem, mivel egyszerűen csak az üres, regisztrációs és belépő formot mutatta. Jó, egye fene, gyorsan legyünk túl rajta. Az Aliexpressen is regisztrálni kell, mégis imádom. Gyors, egyszerű, hatékony webáruház. Nos a Skiing.hu nem az. Íme a regisztrációs felület.:

 

Webáruház regisztráció - nem szükséges


Épp az Anyukám nevét nem kellett háromszor beírnom. Itt ment el a kedvem az egésztől. Facebookos regisztráció? Google accountos belépés? Semmi. És ráadásul még ezek a feltételek is:

 

Webáruház felhasználási feltételek


Nos, itt döntöttem úgy, hogy máshova megyek sisakot venni. De mivel a sí webáruházak nagy részénél hasonló hibákat találtam, jövő héten nyakamba veszem a várost, és offline bevásárlok. Pedig én aztán valóban online vásárló vagyok…. 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!