notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi az az USP, mit jelent a Unique Selling Proposition? Online marketing sezmpontból hogyan használd az USP-ket? Az online marketing tanácsadó válaszol!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > usp

usp


Mi az az USP, mit jelent a Unique Selling Proposition?

 

Az USP az angol „unique selling proposition” kifejezés rövidítése, ami magyarul egyedi terméktulajdonságot jelent. Az USP az, ami segít kitűnni a tömegből, és ami bemutatja ügyfeleidnek, hogy mi is olyan különleges benned. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy a lehető legjobban eltaláld. Ebben segít az alábbi rövid útmutató.

 

Gyakran halljuk, hogy a fogyasztókat milyen sok üzenettel bombázzák nap, mint nap. Nem mérhetik össze azonban az összes terméket vagy szolgáltatást valahányszor vásárolniuk kell valamit. Saját dolguk megkönnyítése érdekében az emberek a termékeket és szolgáltatásokat általában sajátos kategóriákba sorolják be – például a legbiztonságosabb autó, a leggyorsabb autó, a legjobb ár/érték arányú autó stb.

 

A célközönség megértése – az USP kialakítása

USP-d kialakítása célközönséged megértésével kezdődik. Mit tudsz célközönséged tagjairól? Miért vásárolják meg azon piac termékeit, amiben te is dolgozol? Milyen igényeiket elégíti ki az a piac? Másképpen megfogalmazva: egy olyan szolgáltatót keresnek, ami segít időt megspórolni nekik, aki bizonyított szakértelmet kínál, aki megbízhatónak számít, vagy valaki/valami egészen mást? Ügyfeleid, ismerőseid és munkatársaid mind remek forrásai azoknak az információknak, amelyek segítnek felállítani egy képet arról, hogy az emberek miért vásárolnák meg pont a te termékeidet vagy szolgáltatásaidat.

 

Milyen versenyelőnnyel rendelkezel?

Jobb esetben szervezeted rendelkezik valamivel, amiben kiváló teljesítményt mutat, amiben nagyon jó. Írd össze versenytársaidat, és jegyezd fel, hogy melyikük milyen igényeket elégít ki. Ez után értékeld egy 1-5-ig terjedő skálán, hogy mennyire hatékonyan végzik ezen igények kielégítését. Csak azért, mert jelenleg előnyös pozícióban szerepelnek a piacon még nem jelenti azt, hogy ezt teljesítményük is mindig tükrözi. Ha van valami, amit te, azaz céged jobban tud csinálni, akkor az egy remek kiindulási alap lehet, amivel betörhetsz a piacra.

Szélesítsd ki gondolatkörödet

A ki nem elégített igények vizsgálata mellett figyelemmel kell követned iparágad legjelentősebb trendjeit is. Könyvelőként, vagy egy könyvelőiroda vezetőjeként például fontos, hogy tisztában légy a jogszabályok módosításaival, és mindig naprakész maradj szakterületed újdonságaival kapcsolatban.

 

Egyedi terméktulajdonságod tesztelése és finomítása

Minden USP-hez ki kell találnod egy erőteljes állítást, ami a legjobban leírja azt. Minden ötlethez hozzárendelhetsz egy image-et is, ami segíthet elképzelésedet életre kelteni. Beszélgess el 5-10 lehetséges ügyféllel és jegyezd fel véleményeiket márkád elhelyezésével kapcsolatban. Ezen interjúk segíthetnek abban, hogy a lehető legjobb állítást válaszd márkád számára.

 

USP-d kommunikálása

USP-d céged fejlesztésének és marketinged stratégiájának alapját kell képezze, akár egy webhelyet, egy logót, vagy egy online hirdetési kampányt tervezel készíteni. Mindig kérdezd meg magadtól, hogy tevékenységed és image-ed tisztán közvetítik-e az általad kínált előnyöket.

 

Az USP-t nem érdemes gyakran megváltoztatni, de ugyan ilyen fontos, hogy mindig frissként hasson. Figyelj oda iparágad trendjeinek változásaira és a versenytársak mozzanataira, amelyek megváltoztathatják célközönséged egyedi terméktulajdonságodról alkotott véleményét.

 

USP lépésről lépésre

  1. Készíts egy listát azokról a dolgokról, amiket már tudsz célközönségedről.
  2. Készíts egy listát azokról a szükségletekről, amelyeknek terméked vagy szolgáltatásod eleget tehet – ezen pontok mind lehetséges USP-k céged számára.
  3. Hasonlítsd össze ezeket a lehetséges USP-ket versenytársaiddal és a jelenlegi trendekkel, majd vesd el azokat, amiket a többiek már kiszolgálnak. Ne feledkezz meg az egyedi terméktulajdonságok egyedi részéről – az USP olyasvalami, amivel egy piacon belüli rést tölthetsz ki.
  4. Vesd össze ezeket az USP-ket azokkal a dolgokkal, amikben céged remekül teljesít. Gondolj arra, is, hogy miként szeretnéd, hogy az emberek lássanak téged és cégedet. Ne hirdesd magad mindig elérhetőként, ha nem dolgozol heti 60 óránál többet!
  5. Minden azonosított USP-re készíts egy külön oldalt olyan szavakkal és vizuális elemekkel, amelyek segítenek életre kelteni az adott ötletet.
  6. Készíts rövid interjúkat nagyjából 10 emberrel, hogy könnyebben kiválaszthasd a legmegfelelőbb USP-t céged számára.
  7. Másodjára is ellenőrizd le, hogy a lehető legjobb USP-t választottad-e. Képes hatékonyan kommunikálni egy jelentős előnyt az embereknek? Emlékezetes? Tiszta-e, hogy a márka kit céloz meg az USP-ből? Képes vagy betartani az USP-ben tett ígéreteket? Eredeti, vagy egy versenytárs is állíthatná ugyan ezeket?
  8. Használd ezt az USP-t céged fejlesztésére és marketing stratégiád alakítására. Tevékenységeid hatékonyságát úgy mérheted, ha összehasonlítod őket választott USP-ddel.
  9. Figyeld a trendeket és az új versenytársakat, akik kihathatnak célközönséged USD-dről alkotott képére.
     
Hatékony honlapüzemeltetés

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 95

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
284 678
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Linkfarm

A linkfarmok lekezelő kifejezések olyan linkgyűjtő webhelyekre, amelyek számos,...

Kereső újracélzás

Az újracélzás egy egyedi típusa, ami lehetővé teszi a hirdetők...

Beszorított videó

A squeeze, azaz beszorított videók azok a videók, amik a leadfogó oldalakon jelennek meg. Ezek a...

Taguchi tesztelés

A Taguchi tesztelés a japán mérnök és statisztikus, Genichi Taguchi...

SPF

Mi is az a SPF? Az SPF az angol sender policy framework (vagyis kiküldői...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.