Online marketing hoteleknek - 2019 legfontosabb turizmusmarketing trendjei

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Milyen turisztikai marketingtrendekre számíthatunk 2019-ben?

CZs

Az online turisztikai marketing egy viszonylag fiatal terület, hiszen egészen néhány évtizeddel ezelőttig az emberek szinte kizárólag csak az utazási irodák ajánlatairól értesültek. Ehhez képes mára egy egész iparág alakult ki az élménycélú utazás köré, és – mint minden iparágnak – ennek is lett saját marketingágazata. 

 

2019 (és az azt követő évek is) olyan időszaknak ígérkezik, amely során a kreativitás és a célközönség megfelelő szegmentálása sokat tehet majd egy turisztikai márka sikereiért. Szerencsére mindez a modern turisztikai marketingeszközöknek köszönhetően egyszerűbb lesz, mint valaha! Nézzük, hogy mi mozgatja a turizmust 2018-ban!
 

Online marketing hoteleknek

A szezonok kiszorítása

A „holtszezon” fogalma drasztikusan meg fog változni, és ha el nem is tűnik teljesen, másképpen tekintünk majd rá, mint eddig. Egyre több helyen igyekeznek kiszorítani a szezonokat, ugyanis egyre több szálloda kínálja szobáit változatlanul egész évben. Gyakran a főszezonban való utazás gyakorlatilag élvezhetetlenné válik a zsúfoltság, és a magas árak miatt. 

 

Mi kell ahhoz, hogy a turizmusmarketingben tevékenykedők feltölthessék az egyébként foglaltságban gyengébb időszakokat? Kreatív, célközönség-specifikus kampányok. Érdemes valamilyen extra szolgáltatást, kedvezményt kínálni az ezekre az időszakokra foglalók számára, így ösztönözve őket arra, hogy akkor látogassák meg a szállodádat, amikor egyébként nem tennék.

 

Úti cél marketing

Az úti cél marketinget nem szabad összekeverni a turisztikai marketinggel, ugyanis azzal ellentétben nem egy konkrét szállodát, hanem egy egész várost, vagy akár országot próbál „eladni” turisztikai célpontként. Habár jó néhány utazó bevett szokása ugyanabba a városba, szállodába, vagy akár konkrét szobába visszatérni minden évben, a fiatalabb korosztály sokkal inkább új, változatos élményekre vágyik, ami sokkal nagyobb versenyt is eredményezett a turizmusban.

 

Éppen ezért különösen fontos, hogy a szállodatulajdonosok ne csak saját termékeiket és szolgáltatásaikat próbálják népszerűsíteni, hanem létesítményük közvetlen környékét is. Ebben sokat segíthet az inbound marketing, amely célja az ügyfelek passzív bevonzása. A sikeres inbound marketinghez olyan kérdéseket kell feltenned magadnak, mint „Milyen célcsoport érdeklődne az úti cél iránt?”, „Milyen információkra keresnének rá az interneten az adott városról vagy környékről?”, „Milyen tevékenységeket végeznek szívesen?” és így tovább – ezeket a kérdéseket kell megválaszolnod, tartalomba öntened, és felkínálni ezeket a tartalmakat webhelyeden. Habár korábban a városok és egyéb úti célok népszerűsítése az önkormányzatok és egyéb nyilvános entitások feladata volt, az internet mindenki számára lehetőséget adott otthona reklámozására. Neked is érdemes élned a lehetőséggel!

 

Hosszú évek óta foglalkozunk turizmusmarketinggel. Számos szálloda és étterem marketing kommunikácjójáért feleltünk, és felelünk ma is. Neked is tudunk segíteni! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

Szegmentálj, hogy egyéni élményeket értékesíthess

Célközönséged kora, neme, és nemzetisége egyre kevésbé lesznek releváns adatok. Tény persze, hogy sokáig csak ezekből az információkból gazdálkodhattak a szállodatulajdonosok és marketingesek, valahányszor szegmentálni szerették volna célközönségüket, azonban ma már sokkal több releváns információ áll a rendelkezésünkre, ami segíthet ebben.

 

A mai összetett adatgyűjtő rendszerek segítenek, hogy előre megjósold az emberek utazási szándékát, illetve hogy melyik lesz a következő lépés, amelyet leendő utazókként készülnek megtenni. Ezek és az ehhez hasonló információk sokkal precízebb, szűkebb szegmentálást tesznek lehetővé. Mindehhez persze egy jó CRM-re és konverzióra kilézett tartalomstratégiára lesz szükség.

 

Online turizmusmarketing

Éppen ezt tartjuk szem előtt mi magunk is, amikor ügyfelünk, a gyermek- és bababarát Oxigén Hotel**** Superior Family & Spa marketing kommunikációja során. Kik alkotják a hotel elsőszámú célcsoportját? Gyermekes, kisgyermekes szülők, nagyszülők. Számukra kínálunk a weboldalon található blogon keresztül hasznos, informatív tippeket és trükköket ahelyett, hogy kizárólag az eladásra fókuszálnánk. Ez persze amellett, hogy a keresőoptimalizálás elmaradhatatlan eszköze, segít a brand erősítésében, a hírnév növelésében, a felhasználók elköteleződésében.

 

A kommunikáció személyre szabása 2019-ben már nem opció, vagy előny, hanem szükség. Az emberek önszántukból kínálják fel személyes adataikat a cégeknek, és konkrétan elvárják, hogy azok kezdjenek is vele valamit – hogy személyre szabott üzeneteket, ajánlatokat küldjenek nekik. Ez különösen fontos ma, amikor gyakorlatilag bárki hirdethet az interneten, és a verseny hevesebb, mint valaha – ki kell tűnni valamivel a tömegből, különben lőttek az előrehaladásnak.

 

Élre tör a growth hacking

A growth hacking nem újdonság ugyan, de ettől függően viszonylag fiatal koncepciónak számít, és nem sokszor emlegetik a marketing kapcsán. Röviden, a growth hacking célja, hogy egy cég minél gyorsabban minél nagyobb növekedést érjen el (a növekedés definíciója persze cégenként változhat). Mivel ez egy nagyobb témakör, azt javasoljuk, hogy ismerkedje meg vele szakszerű leírásunkból IDE kattintva!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!