Keresés

Menü

Úgy érzed, nem éred el reklámjaiddal a vevőket? Nem olyan hatékony már egyik marketing eszköz sem, mint régen? Mintha a vevők nem is látnák meg, amit mondani akarsz nekik? A megoldás kulcsa a tartalommarketing!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Vevőfogó szövegek - a mindent vivő tartalommarketing

2014.11.25.

Úgy érzed, nem éred el reklámjaiddal a vevőket? Nem olyan hatékony már egyik marketing eszköz sem, mint régen? Mintha a vevők nem is látnák meg, amit mondani akarsz nekik? A megoldás kulcsa a tartalommarketing!
Úgy érzed, nem éred el reklámjaiddal a vevőket? Nem olyan hatékony már egyik marketing eszköz sem, mint régen? Mintha a vevők nem is látnák meg, amit mondani akarsz nekik? A megoldás kulcsa a tartalommarketing! 

A nagyközönség már-már immunissá vált a hagyományos marketing eszközeire. A tévében DVR-rel könnyedén átugorják a hirdetéseket, a magazinokban átlapozzák a hirdetéseket, és már a neten is reklámvakon szörfölnek. 
Neked, szemfüles marketingeseknek ezért most keresned kell valami újat és működőképesebbet.
Itt jön be a képbe a tartalommarketing.
 

Mit is takar a tartalommarketing kifejezés?

A tartalommarketing egy olyan technika, mellyel hasznos és következetesen releváns tartalmak segítségével hívod fel közönséged figyelmét magadra, azzal a céllal, hogy később megvásárolják termékeidet vagy szolgáltatásaidat.
A tartalommarketing hatékonyságához nem fér kétség, ezért nem hiányozhat a te átfogóbb stratégiádból sem.
Kicsit sarkítva azt mondanám, hogy a tartalommarketing az azonnali üzleti tevékenység nélküli kommunikáció művészete, mely közted és leendő vagy meglévő vásárlóid között bontakozik ki. Ez a fajta marketing belesimul a köztetek folyó természetes információcserébe, ezért jelenléte sokszor fel sem tűnik.  Ennek a tartalomstratégiának a lényege az, hogy ha te, mint vállalkozó folyamatosan értékes információkat bocsátasz közönséged rendelkezésére, ők végül hűségükkel és vásárlással fognak megajándékozni. Jó esetben igazi rajongóddá válnak.
 
Gyakran megesik veled is az, hogy nem mész el egy hipermarketbe, mert egy ismerős zöldséges termékében jobban bízol, még ha talán drágábban is adja azt? Kinek hiszel, amikor információt gyűjtesz a vásárlás előtt? A reklámoknak vagy egy ismerős ajánlásának? Az ismerősben mindenki megbízik.  És ez így is van jól. A tartalommarketing ismerőssé tesz vevőid előtt.. 
 
A tartalommarketinget a kis- és középvállalkozásokon túl már olyan óriás marketing szervezetek is használják a világon, mint a P&G, a Microsoft, vagy a Cisco Systems. Hogy miért? Mert valóban működik.
 

Az örök kérdés, hogyan érd el, hogy a felkínált tartalmak tényleg mindig frissek, relevánsak, és értékesek legyenek? 

 
Mindenek előtt tehát el kell nyerned a közönséged bizalmát. Az olvasóidnak érezniük kell, hogy amit tőled kapnak, megbízható, tiszta forrásból fakad. Ez kell, hogy legyen minden közöttetek folyó kommunikáció alapja. 
Sokan mondják erre - Nekem nincs időm ingyen irkálni, nekem üzlet kell, most, azonnal! Gyakran hallom azt is, hogy írnék én, tudom, fontos, de a munkát is valakinek el kell végeznie. Ha mindig a mindennapok rabja akarsz maradni, ha nem érdekel az, hogy munkádat valóban jól megfizessék, akkor élj a mának, felejtsd el a tartalommarketinget. Ha azonban egy folyamatosan növekvő pályára szeretnéd állítani cégedet, be kell iktatnod napi rutinjaid közé. Ha neked nem megy, akkor valamelyik munkatársadnak, vagy egy alvállalkozónak kell kiadnod ezt a munkát. 16 éve vagyok marketinges, a marketing kommunikációm alapja mindig is a tartalommarketing volt. És köszi, jól megy sorom, és azoknak is, akiknek tanácsot adtam! Azért, hogy neked is könnyebben menjen a tartalommarketing,  alább összegyűjtöttem azt a hat tartalommarketing stratégiát, amelyeket újra és újra beválni láttam a mikrovállakozásoktól a nagyvállalatok világáig mindenütt.
 

1. Ne az átváltási arányon járjon az eszed.

Ha a tartalmaidból kitűnik a türelmetlenséged, az olvasóid bizony faragatlannak fognak tartani. Ám ha elég érdekesek a tartalmaid, olvasóid biztosan újra és újra vissza fognak térni...És biztosra veheted, hogy egyszer vesznek is tőled valamit.  Ne gondolkodj azon, ez a cikk ma mennyi ajánlatkérést vagy megrendelést hoz. Csak írj, a munka meghozza gyümölcsét!
 

2. Csak azért, mert a neten korlátlan mennyiségű hely áll a rendelkezésedre, még nem biztos, hogy be is kell azt töltened.

Van, ami megér ezer szót.  A legtöbb dolog azonban nem ilyen. Mindig törekedj, hogy tartalmaid gördülékeny, feszes, jól megszerkesztett szövegek legyenek. 
 

3. Arról írj, ami foglalkoztat

El sem tudod képzelni, vevőidet mennyi minden érdekli, azon tevékenységek közül, amelyeket te nap mint nap végzel. Azt hiszed, ez unalmas? Nem vagyok benne biztos! Másnak ez információ, segítség sőt talán még szórakozás is! Megoldandó problémák, nehéz ügyfelek esetei, egyszerű praktikák. Nem kell titkokat elárulnod, a kívülállóknak az apróbb dolgok is érdekesek lesznek! 
 

4. Vedd észre a képi tartalmak hatalmát.

 
Valljuk be: Mindannyian szeretjük a szép képeket. Vesd hát be őket bátran, amikor csak tudod.  Ezzel azt is biztosra veheted, hogy tartalmaid például a Pinterestre is el fognak jutni, ami idővel újabb látogatókat fog hozni az oldaladra. A látogatókból pedig vevők lesznek.
 

5. Legyenek rendszeres rovataid - de ne hagyd, hogy ezek túlságosan korlátozzanak. 

A rendszeres rovatokkal könnyebben eléred, hogy:
Olyan típusú tartalmakkal foglalkozz behatóbban, amivel valóban szeretnél, és azt, hogy el tudj kezdeni begyűjteni egy olyan közönséget, akik akkor is rendszeresen visszajárnak hozzád, ha nem küldesz nekik külön hírlevelet.
 
 

6. Tegyél közzé mind szezonális, mind örökzöld tartalmakat.

 
A netre feltett tartalmak mennyisége  egyre csak nő.  Az ilyen ütemben közzétett kontentek mennyisége, könnyen elbátortalaníthatja a tapasztalatlan tartalommarketingest. 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 

Miért is bajlódnál ilyesmivel, ha az írásod úgyis csak néhány olvasót fog lefoglalni, s azt is csak néhány percre?
 
Szerencsére nem minden tartalom kell, hogy feltétlenül kérészéletű legyen. Az örökzöld tartalmak nagy előnye, hogy közzétételük után sok évvel is vonzzák az olvasókat.  Nem kell tehát mindenáron trendi, felkapott, vagy népszerű témákat megcéloznod. Ehelyett választhatsz mindig-hasznos, akár több rétegű, új meglátásokat, megoldásokat kínáló szövegeket is. Itt a Marketing professzorok oldalán is vannak olyan tartalmaink, melyeket évekkel ezelőtt írtunk, de ma is naponta százan olvassák! 
 
Időtlenségüknél fogva, az örökzöld darabok akár tartalommarketing stratégiád alapjává is válhatnak. Mihelyst sikerült ezek köré felépítened egy hűséges csapatot, szabad kezet kapsz más témákkal való kísérletezéshez. Az örökzöld tartalmak olyan hatékonyak, hogy róluk legközelebb külön cikkben is szólok.  
 

Szerző: Máté Balázs, marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
Kinek és mikor érdemes marketing tanácsadó segítségét igénybe venni? Milyen feladatokat old meg és mennyibe kerül a marketing tanácsadás? Marketing tanácsadás árlista.

Ezért érdemes neked is marketing tanácsadót fogadnod...

2017-11-06

Kinek és mikor érdemes marketing tanácsadó segítségét igénybe venni? Milyen feladatokat old meg és mennyibe kerül a marketing tanácsadás? 

A szállodamarketing elemei 2018

A szállodamarketing elemei 2018

2017-11-05

Melyek azok a marketing eszközök és online marketing technológiák, melyeket egy hotelnek 2018-ban alkalmaznia kell? Szállodamarketing tippek a marketing tanácsadótól.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!