Úgy érzed, nem éred el reklámjaiddal a vevőket? Nem olyan hatékony már egyik marketing eszköz sem, mint régen? Mintha a vevők nem is látnák meg, amit mondani akarsz nekik? A megoldás kulcsa a tartalommarketing!

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Vevőfogó szövegek - a mindent vivő tartalommarketing

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vevőfogó szövegek - a mindent vivő tartalommarketing


2014/11/25
Máté Balázs, marketing tanácsadó
Úgy érzed, nem éred el reklámjaiddal a vevőket? Nem olyan hatékony már egyik marketing eszköz sem, mint régen? Mintha a vevők nem is látnák meg, amit mondani akarsz nekik? A megoldás kulcsa a tartalommarketing! 
Úgy érzed, nem éred el reklámjaiddal a vevőket? Nem olyan hatékony már egyik marketing eszköz sem, mint régen? Mintha a vevők nem is látnák meg, amit mondani akarsz nekik? A megoldás kulcsa a tartalommarketing!
A nagyközönség már-már immunissá vált a hagyományos marketing eszközeire. A tévében DVR-rel könnyedén átugorják a hirdetéseket, a magazinokban átlapozzák a hirdetéseket, és már a neten is reklámvakon szörfölnek. 
Neked, szemfüles marketingeseknek ezért most keresned kell valami újat és működőképesebbet.
Itt jön be a képbe a tartalommarketing.
 Marketing konzultáció és audit>

Mit is takar a tartalommarketing kifejezés?

A tartalommarketing egy olyan technika, mellyel hasznos és következetesen releváns tartalmak segítségével hívod fel közönséged figyelmét magadra, azzal a céllal, hogy később megvásárolják termékeidet vagy szolgáltatásaidat.
A tartalommarketing hatékonyságához nem fér kétség, ezért nem hiányozhat a te átfogóbb stratégiádból sem.
Kicsit sarkítva azt mondanám, hogy a tartalommarketing az azonnali üzleti tevékenység nélküli kommunikáció művészete, mely közted és leendő vagy meglévő vásárlóid között bontakozik ki. Ez a fajta marketing belesimul a köztetek folyó természetes információcserébe, ezért jelenléte sokszor fel sem tűnik.  Ennek a tartalomstratégiának a lényege az, hogy ha te, mint vállalkozó folyamatosan értékes információkat bocsátasz közönséged rendelkezésére, ők végül hűségükkel és vásárlással fognak megajándékozni. Jó esetben igazi rajongóddá válnak.
 
Gyakran megesik veled is az, hogy nem mész el egy hipermarketbe, mert egy ismerős zöldséges termékében jobban bízol, még ha talán drágábban is adja azt? Kinek hiszel, amikor információt gyűjtesz a vásárlás előtt? A reklámoknak vagy egy ismerős ajánlásának? Az ismerősben mindenki megbízik.  És ez így is van jól. A tartalommarketing ismerőssé tesz vevőid előtt.. 
 
A tartalommarketinget a kis- és középvállalkozásokon túl már olyan óriás marketing szervezetek is használják a világon, mint a P&G, a Microsoft, vagy a Cisco Systems. Hogy miért? Mert valóban működik.
 

Az örök kérdés, hogyan érd el, hogy a felkínált tartalmak tényleg mindig frissek, relevánsak, és értékesek legyenek? 

 
Mindenek előtt tehát el kell nyerned a közönséged bizalmát. Az olvasóidnak érezniük kell, hogy amit tőled kapnak, megbízható, tiszta forrásból fakad. Ez kell, hogy legyen minden közöttetek folyó kommunikáció alapja. 
Sokan mondják erre - Nekem nincs időm ingyen irkálni, nekem üzlet kell, most, azonnal! Gyakran hallom azt is, hogy írnék én, tudom, fontos, de a munkát is valakinek el kell végeznie. Ha mindig a mindennapok rabja akarsz maradni, ha nem érdekel az, hogy munkádat valóban jól megfizessék, akkor élj a mának, felejtsd el a tartalommarketinget. Ha azonban egy folyamatosan növekvő pályára szeretnéd állítani cégedet, be kell iktatnod napi rutinjaid közé. Ha neked nem megy, akkor valamelyik munkatársadnak, vagy egy alvállalkozónak kell kiadnod ezt a munkát. 16 éve vagyok marketinges, a marketing kommunikációm alapja mindig is a tartalommarketing volt. És köszi, jól megy sorom, és azoknak is, akiknek tanácsot adtam! Azért, hogy neked is könnyebben menjen a tartalommarketing,  alább összegyűjtöttem azt a hat tartalommarketing stratégiát, amelyeket újra és újra beválni láttam a mikrovállakozásoktól a nagyvállalatok világáig mindenütt.
 

1. Ne az átváltási arányon járjon az eszed.

Ha a tartalmaidból kitűnik a türelmetlenséged, az olvasóid bizony faragatlannak fognak tartani. Ám ha elég érdekesek a tartalmaid, olvasóid biztosan újra és újra vissza fognak térni...És biztosra veheted, hogy egyszer vesznek is tőled valamit.  Ne gondolkodj azon, ez a cikk ma mennyi ajánlatkérést vagy megrendelést hoz. Csak írj, a munka meghozza gyümölcsét!
 

2. Csak azért, mert a neten korlátlan mennyiségű hely áll a rendelkezésedre, még nem biztos, hogy be is kell azt töltened.

Van, ami megér ezer szót.  A legtöbb dolog azonban nem ilyen. Mindig törekedj, hogy tartalmaid gördülékeny, feszes, jól megszerkesztett szövegek legyenek. 
 

3. Arról írj, ami foglalkoztat

El sem tudod képzelni, vevőidet mennyi minden érdekli, azon tevékenységek közül, amelyeket te nap mint nap végzel. Azt hiszed, ez unalmas? Nem vagyok benne biztos! Másnak ez információ, segítség sőt talán még szórakozás is! Megoldandó problémák, nehéz ügyfelek esetei, egyszerű praktikák. Nem kell titkokat elárulnod, a kívülállóknak az apróbb dolgok is érdekesek lesznek! 
 

4. Vedd észre a képi tartalmak hatalmát.

 
Valljuk be: Mindannyian szeretjük a szép képeket. Vesd hát be őket bátran, amikor csak tudod.  Ezzel azt is biztosra veheted, hogy tartalmaid például a Pinterestre is el fognak jutni, ami idővel újabb látogatókat fog hozni az oldaladra. A látogatókból pedig vevők lesznek.
 

5. Legyenek rendszeres rovataid - de ne hagyd, hogy ezek túlságosan korlátozzanak. 

A rendszeres rovatokkal könnyebben eléred, hogy:
Olyan típusú tartalmakkal foglalkozz behatóbban, amivel valóban szeretnél, és azt, hogy el tudj kezdeni begyűjteni egy olyan közönséget, akik akkor is rendszeresen visszajárnak hozzád, ha nem küldesz nekik külön hírlevelet.
 
 

6. Tegyél közzé mind szezonális, mind örökzöld tartalmakat.

 
A netre feltett tartalmak mennyisége  egyre csak nő.  Az ilyen ütemben közzétett kontentek mennyisége, könnyen elbátortalaníthatja a tapasztalatlan tartalommarketingest. 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 

Miért is bajlódnál ilyesmivel, ha az írásod úgyis csak néhány olvasót fog lefoglalni, s azt is csak néhány percre?
 
Szerencsére nem minden tartalom kell, hogy feltétlenül kérészéletű legyen. Az örökzöld tartalmak nagy előnye, hogy közzétételük után sok évvel is vonzzák az olvasókat.  Nem kell tehát mindenáron trendi, felkapott, vagy népszerű témákat megcéloznod. Ehelyett választhatsz mindig-hasznos, akár több rétegű, új meglátásokat, megoldásokat kínáló szövegeket is. Itt a Marketing professzorok oldalán is vannak olyan tartalmaink, melyeket évekkel ezelőtt írtunk, de ma is naponta százan olvassák! 
 
Időtlenségüknél fogva, az örökzöld darabok akár tartalommarketing stratégiád alapjává is válhatnak. Mihelyst sikerült ezek köré felépítened egy hűséges csapatot, szabad kezet kapsz más témákkal való kísérletezéshez. Az örökzöld tartalmak olyan hatékonyak, hogy róluk legközelebb külön cikkben is szólok.  
 
Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

TrueView hirdetés

A Google AdWords-ön belül készített videóhirdetés. A TrueView...

Befejezett lehetőségek

Mit is jelent a befejezett lehetőségek kifejezés?   A befejezett lehetőségek a sikeres...

ATL

Az ATL kommunikáció magyarázata jelentése, értelme Az angol Above The Line (vonal fölött)...

Teljesítményterv

Mi is az a teljesítményterv? Teljesítményterv akkor...

CTR

Kattintások száma/megjelenések száma. Az Click through Rate -  CTR egy gyakori net...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.