Tartalommarketing témaválasztás: így válassz jól teljesítő témákat

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így válaszd ki a legjobb témákat tartalommarketingedhez – II. rész

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A sikeres tartalommarketinghez rendszeresen új témákkal kell előállnod, ráadásul egy bizonyos színvonalat is meg kell tartanod, ha nem szeretnéd elveszíteni közönségedet. Útmutatónk elősző részében bevált taktikákat osztottunk meg arról, hogy honnan meríts magadnak témákat új tartalmaid elkészítéséhez.

tartalommarketing témaválasztás

Ma néhány konkrét ötletet sorolunk fel, amiket bátran felhasználhatsz saját tartalomstratégiádban is!

 

Általános tippek a tartalommarketinghez

Ha szeretnél új tartalomötletekkel előállni, akkor íme néhány jó tanács, amik lendületet adhatnak kreativitásodnak.

 

Készíts diavetítéseket legjobb tartalmaidból

Gyűjtsd össze webhelyed vagy blogod legjobban teljesítő cikkeit, és oszd meg azokat diavetítésként a SlideShare platformján.

 

Írd össze, hogy miket jobb elkerülni

Bizonyára többféle hasznos listacikket írtál már közönségednek arról, hogy miket érdemes kipróbálniuk vagy csinálniuk bizonyos helyzetekben. Csavarj egyet ezen a formátumon, és gyűjtsd össze azokat a dolgokat, amiket jobb, ha nem csinálnak vagy elkerülnek.

 

Emeld ki a hét kérdését

Nézd át azokat a kérdéseket, amelyeket ügyfeleidtől az előző hét folyamán kaptál, mert biztosan találsz majd köztük ötleteket új tartalmak elkészítéséhez. Ha látsz egy nagyon jó kérdést, vagy egy olyat, amit mostanában többen is feltettek neked, akkor válaszold meg azt részletesen egy új posztban.

 

Beszélgess szakértőkkel

A szakértőkkel készített interjúk nem csak egyszerűen elkészíthető tartalmak, hanem nagyon értékesek is. A beszélgetést szöveges cikként, illetve akár videó vagy hang formájában is publikálhatod a megfelelő platformokon.

 

Videós tartalomötletek

A videó népszerű és hatékony tartalomtípus a közönség figyelmének megragadására és megtartására. Nem mindenkinek van ideje végigolvasni egy blogbejegyzést, azonban már egy néhány perces videóban is rengeteg információt átadhatsz nézőidnek.

 

Dobj fel valami egyébként unalmasat

Egy termék minőségét ugyan könnyű szavakba önteni, de humoros, szórakoztató stílusban ábrázolni már egészen más kérdés. A videómarketing erre is lehetőséget nyújt. Persze ehhez némi kreativitásra lesz szükség, de ha sikerül megtalálni az egyensúlyt az informatív és szórakoztató jellegek között, akkor nyert ügyed van.

 

Vidd be ügyfeleidet a kulisszák mögé

Mutasd meg ügyfeleidnek céged azon arcát, amit ritkán láthatnak. Hol készülnek termékeid? Hogy dolgoznak munkatársaid? Természetesen ne ossz meg céges titkokat a nagyvilággal, de közönséged biztosan értékelni fogja, ha néhány videó vagy kép erejéig veled tarthatnak a színfalak mögé.

 

Vond be közönségedet

A média (legyen bármilyen formátumú is) akkor a leghatékonyabb, ha közönséged képes elmerülni enne. A cél az, hogy követőid is márkád részének érezhessék magukat, ezért olyan tartalmakat kell kínálnod nekik, amik vonzzák őket. Nem, nem feltétlenül kell virtuális vagy kiterjesztett valósággal foglalkoznod ehhez. A jól összeállított videós tartalmak, amelyek aktivitásra ösztönzik az ügyfeleket sokat segíthetnek közönséged megőrzésében.

 

Közösségi médiás tartalomötletek

A közösségi média szintén nagyszerű csatorna a tartalmak megosztására. Ne feledd, hogy a különböző platformokon más formátumú és jellegű tartalmakra számítanak a felhasználók, amikhez minden esetben igaznodnod kell majd.

 

Ismerd meg közönséged gondolkodását és nyelvezetét

A közönségek sokkal pozitívabban reagálnak a márkakommunikációkra, ha azt érzik, hogy az adott márka a saját nyelvükön szólítja meg őket. Mutasd meg, hogy tisztában vagy az érzelmeikkel, a gondolkodásmódjukkal, hogy személyesebb, közvetlenebb üzenetekkel célozhasd meg őket.

 

Hass az érzelmekre

Közönséged közvetlen megcélzásához nem elég a kiváló minőségű termékeidről beszélni. Ha szeretnéd megtartani a figyelmüket, akkor valamilyen érzelmet kell kiváltanod belőlük. Hogyan tudnád felvidítani őket? Hogyan tudnád emlékeztetni őket egy olyan problémára, amivel már rég óta küzdenek (és milyen megoldást kínálsz erre nekik)?

 

Lehelj életet márkádba

A cégek már rég óta használnak kabalákat marketingjükhöz, méghozzá nem véletlenül – ezek a figurák emlékezetessé, szerethetőbbé teszik a márkákat, és saját életre keltik azokat a kabalák személyében. Állj elő te is egy olyan figurával, amivel közönséged azonosulni tud, és amin keresztül még közvetlenebb módon kommunikálhatsz velük.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!