Milyen SEO trendekre számíthatunk 2019-ben?

Keresés

Menü

Milyen SEO trendekre számíthatunk 2019-ben?

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Milyen SEO trendekre számíthatunk 2019-ben?

2018.07.15.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Milyen SEO trendekre számíthatunk 2019-ben?

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás 2019-ben is a leghatékonyabb eszköze lesz a konverziók, azaz a vevők szerzésének. A Google találati listáján elsőnek lenni egyre nehezebb, a verseny egyre erősebb. Összeszedtük, mivel kell foglalkozz, hogy honlapod sikereid központja legyen.
 


SEO 2019

Ha visszatekintesz az elmúlt 5 év SEO trendjeire, akkor biztosan feltűnik majd néhány igen látványos változás. Ezek többek között a rohamosan fejlődő technológia, és a keresőmotorok (főképpen a Google) egyre kifinomultabb és intelligensebb algoritmusainak köszönhetőek. Az ilyen változások bekövetkezhetnek egyetlen „éjszaka”, vagy több hónap során is – a Te feladatod SEO szakemberként vagy online marketingesként az, hogy felkészülj ezekre, és már ma elkezdj optimalizálni, az új trendekre.

 

A probléma persze az, hogy a SEO-nak egyre több területe van, és nehéz megjósolni, hogy melyik marad releváns, melyik megy ki a divatból és hogy melyek lesznek azok, amelyek csak most kerülnek majd főszerepbe.

 

2017 és 2018 eleje az AMP-ról, a HTTPS-ről, a 301-es átirányításokról (pontosabban azok túlzott használatáról), és a bővített kivonatok hangalapú keresésre való optimalizálásáról szólt. Nem kétség, hogy ezek az irányzatok 2019-ben is helyet kapnak majd a SEO körasztalánál, de már a tavalyi évben is láthattunk olyan kezdeményezéseket, amelyek 2019-ben fognak csak igazán kiteljesülni. 

 

Tény persze az is, hogy a Google egyre bővülő és fejlődő algoritmusa hétpecsétes titok, néhány dolgot azért tudunk róla (amiket maga a keresőóriás osztott meg a nyilvánossággal), és részben ezekből, részben pedig az elmúlt idők trendjeiből kitalálhatjuk, hogy mi mindenre számíthatunk az előttünk álló évben. Kezdjük is!

 

1. Gazdagabb találati oldalak

Minden SEO szakember elsődleges célja, hogy előkelő rangsorolást érjen el a számára releváns keresésekre, és persze hogy ezt a pozíciót stabilan meg is tartsa. A „gond” csak az, hogy a keresőmotorok (főleg a Google) legutóbbi fejlesztéseinek köszönhetően manapság már nem elég „csak” az első néhány találatba bekerülni.

 

A találati oldalak manapság már nem úgy néznek ki, mint néhány évvel ezelőtt. Egyre több keresésre jelennek meg a „klasszikus kék linkek” mellett képek, videók, bővített kivonatok, kiemelt tartalmak és hirdetések is. Megannyi extra elem között még az első rangsorolást élvező hivatkozás is könnyedén elveszhet vizuálisan.

 

Persze ez nem jelenti azt, hogy a rangsorolás nem fontos – rettentően fontos! Csak éppen olyan új „játékszabályok” fogalmazódtak meg, amelyek komoly hangsúlyt felelnek azokra az elemekre is, amelyekhez nem elég csupán kulcsszavakkal optimalizálni. A fent említett elemek mellett érdemes megemlíteni még a tweeteket (a Twitterről származó bejegyzések), illetve a „helyi csomagok”, amikbe egy adott területen elhelyezkedő találatok tartoznak.

 

2. A bővített kivonatok szerkezete

Amikor az ember rákeres valamire a Google keresőjében, akkor többnyire közönséges kivonatokat talál majd. Ezek egy kék, kattintható címből, egy zöld URL-ből és egy egyszerű szöveges meta leírásból állnak. A bővített kivonatokban mindez szintén megtalálható, csak éppen egyéb elemek is tartoznak hozzájuk, például egy kép, értékelések, stb.

 

Elsőre ez nem tűnik lényeges különbségnek, de többszörösen bizonyított tény, hogy a bővített kivonatok lényegesen több kattintást érnek el, mint a közönséges találatok, és ezzel több konverziós lehetőséget is jelentenek.

 

A bővített kivonatokhoz megfelelően strukturált adatokra lesz szükség webhelyeden, ezek alapján tudja ugyanis a Google, hogy milyen adatokat milyen jellegűként kell kezeljen és jelenítsen meg. A strukturált adatok már egy ideje ajánlottak minden webhelyen, hamarosan azonban fontosabbakká válnak majd, mint valaha.

 

3. Sebesség!

Hány másodpercet szoktál várni egy webhelyre, mielőtt visszalépnél a Google találatok közé, hogy egy másikat is megnézz (ami remélhetőleg időben betölt)? A türelmesebb emberek talán kibírják 5 másodpercnél tovább is, de az átlag tűréshatára nagyjából itt húzódik meg.

 

Az emberek pontos válaszokat várnak el a kérdéseikre, méghozzá most. Azonnal. A Google szerint érdemes addig optimalizálgatni a webhely oldalait, amíg azok legfeljebb 3 másodperc alatt nem jelennek meg.

 

Nem, ez nem túlzás – a sebesség már évek óta fontos rangsorolási szempontnak is számít, hiszen közvetlenül kihat a felhasználói élményre. A lassú webhelyek pedig senkinek sem nyújtanak igazán sok élményt.
Webhelyed sebességét te magad is lemérheted, mégpedig a Google eszközeivel. Nem is érdemes mást használni, a számítások lehetnek ugyanis különbözőek, de neked a Google paramétereinek kell megfelelned.  Teszteld le webhelyed sebességét ITT , és ITT . Ha az értékek nem zöldek, akkor itt az ideje, hogy kérj tőlünk egy online marketing auditot. Mi az és mire jó? Kattints ide, mutatjuk! 

4. A relevancia kérdése

A Google a lehető legkiválóbb böngészési élményt igyekszik biztosítani felhasználóinak. Ehhez a kereső felhasználók szándékát próbálja megállapítani, ami gyakran olyan találatokat eredményez, amelyek nem feltétlenül kapcsolódnak közvetlenül a pontos beírt kereséshez.

 

Ez azt jelenti, hogy nem elég csak egy-egy kulcsszóra optimalizálni az oldalakat ahhoz, hogy a Google relevánsnak minősítse azokat a keresésekre. Az úgynevezett LSI kulcsszavak segítenek a keresőóriásnak abban, hogy megállapítsa, miről is szól egy adott oldal tartalma, és hogy elég minőségi-e ahhoz, hogy eleget tegyen egy-egy kereső felhasználó szándékának (ami általában egy kérdés megválaszolása). ITT és ITT már írtunk róla részletesebben.


 

5. Hangalapú keresés

A hangalapú keresés már az előző esztendőben is egyre több teret hódított magának, és 2019-ben csak egyre nagyobb lendületre tesz majd szert. Nem nehéz kitalálni, hogy miért – egy keresést sokkal kényelmesebb és gyorsabb szóban megfogalmazni, mint bepötyögni azt a telefon képernyőjén. A beszédfelismerő technológiák is egyre fejlettebbé válnak, és bizonyos rendszereknél már a párbeszédszerű kereséseket is tesztelgetik.

 

De mit jelent ez neked, mint SEO szakembernek? A hangalapú keresésre való optimalizálás során fontos szem előtt tartani, hogy az emberek másképpen írnak (pontosabban gépelnek) és másképpen beszélnek (szóban). Ha tehát szeretnél megjelenni a hangalapú keresésekre, akkor tartalmaidat nem lesz elég csak a hagyományos kulcsszavas módszerrel optimalizálni (habár fentebb már megemlítettünk néhány egyéb indokot is erre).

 

A hangalapú keresések gyakran kérdésszerűek, ezért tartalmaidat válaszokként kell, hogy prezentáld, ha releváns szeretnél maradni az ilyen lekérdezésekre is.

 

6. Nő az okostelefonok szerepe

Elég csak szétnézni gyakorlatilag bárhol, ahol embereket talál az ember, és megfigyelhető, hogy mindenki kezében ott van az okostelefon – azért mondjuk azt, hogy megfigyelhető, mert egyébként már fel sem tűnnek igazán senkinek, annyira a hétköznapi viselkedés részeivé váltak.

 

Ezt a trendet természetesen az internet is reflektálja – manapság már nem csak „ajánlott”, hogy egy webhely tökéletesen kompatibilis legyen a mobileszközökkel, hanem konkrét elvárás a keresőmotorok részéről. Más szavakkal ez azt jelenti, hogy a mobilbarát design fontos rangsorolási szempont lett.

 

Ha mindehhez hozzáveszed a korábban tárgyalt hangalapú keresést (ami minden újabb okostelefonban alapvető funkció), akkor láthatod, hogy 2019 valóban nagy változásokat hoz majd.

 

7. Visszahivatkozások, csak éppen hivatkozások nélkül

Ha felrázol egy SEO szakembert az álmából, és megkérdezed tőle, hogy mi a legfontosabb a keresőoptimalizálásban, akkor valószínűleg még azelőtt rávágja a visszahivatkozásokat azaz a linkeket, mielőtt kinyitná a szemeit ijedtében.

 

És még csak nem is tévedne. A visszahivatkozások már hosszú évek óta a legfontosabb rangsoroló szempontok közé tartoznak, éppen ezért sokan meg is próbáltak visszaélni velük. Ezekkel a nem éppen tiszta módszerekkel azonban hosszú távon csak azt sikerült elérni, hogy a keresőmotorok egyre inkább csak a hitelesebb, tekintélyesebb webhelyekről származó hivatkozásokat kezdték értékesnek tartani.

 

Manapság azonban már ez is változóban van. Nem csak az számít, hogy melyik domainen található a visszahivatkozás, hanem az is, hogy milyen értékes szövegkörnyezetben helyezkedik az el.

 

A Google robotjai továbbá már képesek felismerni a márkák, intézmények, szervezetek, stb. neveit is a szövegben, és még az ilyen, linkekkel nem rendelkező említéseket is figyelembe veszik a rangsorolás során.

 

8. Személyre szabott találati oldalak

Habár az oldal által biztosított felhasználói élmény, a tartalom relevanciája, az oldal tekintélye, és egyéb szempontok a jövőben is fontosak maradnak majd, a keresőmotorok igyekeznek egyre inkább személyre szabni a találati oldalakat a felhasználók böngészési előzményei, érdeklődési körei és tartózkodási helye alapján. A keresőmotorok már évek óta fejlesztik ezt a technológiát.

 

Ez azt jelenti, hogy amennyiben egy felhasználó rákattint egy hivatkozásra a találati oldalon, akkor a keresőmotor a későbbiekben gyakrabban jeleníti meg majd az adott webhely más aloldalait a keresési találatok között. Ha tehát sikerül minél több felhasználót bevonzanod a keresőmotorokon keresztül, akkor könnyen lehet, hogy a jövőben egyre többször térnek majd hozzád vissza ezek a látogatók.
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Az átkattintási arány és a keresőelégedettség kapcsolata - SEO trendek

Az átkattintási arány és a keresőelégedettség kapcsolata - SEO trendek

2018-08-16

A keresőoptimalizálás eredményessége rengeteg tényezőn múlik. Az átkattintási arány és az oldalon eltöltütt idő is előtérbe került az...

AMP – Tévhitek és tippek a gyorsított mobiloldalakról

AMP – Tévhitek és tippek a gyorsított mobiloldalakról

2018-08-10

Az AMP projekt (Accelerated Mobile Pages, azaz gyorsított mobiloldalak) 2015-ben indult be azzal a céllal, hogy a mobilról böngésző felhasználókat sokkal gyorsabb...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!