Magad keresőoptimalizálnod weboldalad, vagy SEO szakembert keresel? Hogyan áll ma a keresőoptimalizáló szakma helyzete?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Magad keresőoptimalizálod weboldalad, vagy SEO szakembert keresel? Hogyan áll ma a keresőoptimalizáló szakma helyzete?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Magad keresőoptimalizálod weboldalad, vagy SEO szakembert keresel? Hogyan áll ma a keresőoptimalizáló szakma helyzete?


2013/08/23
Máté Balázs, marketing tanácsadó és Doszkoty Zsolt online marketing gyakornok
14 éve kezdtem el foglalkozni a keresőoptimalizálással. Ma már nem csak azt mondhatom el, hogy konyítok valamicskét hozzá, vagy azt, hogy egyetemen tanítom, hanem azt is, hogy azok is egyetemi oktatási eredményeikkel büszkélkednek LinkedIn profiljukon, akik tőlem tanulták a SEO-t. Így nagyon tetszett az a cikk, amit az egyik gyakornokom fordított le gyakornoki idejében a keresőoptimalizálás mai helyzetéről. Gondoltam, érdemes lesz elolvasnotok. Íme:
 
Magad keresőoptimalizálod weboldalad, vagy SEO szakembert keresel? Hogyan áll ma a keresőoptimalizáló szakma helyzete?

A nevek változnak, a játék ugyanaz marad

Érdekes, hogy a SEO soha nem áll meg a fejlődésben. Új taktikák születnek, elterjednek, aztán kihalnak, esetleg betiltják őket. A vállalatoknak SEO cégekre van szüksége, hogy segítsenek összehangolódni a változó környezettel, eredményeket érjenek el, és hogy elfogulatlan tanácsokat adjanak. A hagyományos SEO egy bizonyított és stabil alapot nyújt, ahonnan mélyebbre merülhetünk egy vállalat digitális stratégiáiban. 
 

A New School SEO szakember felemelkedése

A profi SEO szakemberek örömmel tekintenek a napjainkban egyre inkább kibontakozó több-készülékes, több-képernyős, egyre több tartalmat fogyasztó digitális világra. A tartalommarketing, GPS, helyi és mobil optimalizálás lehetősége a beruházások nagyarányú megtérülését jelenti a vállalatok számára. 
Ahelyett, hogy a SEO szakemberek kukába dobnák eddig felhalmozott tudásukat, építeniük kell a technikai érzékükre, az eredmény-orientáltságra és az objektív látásmódra, hogy meghatározzák az elkövetkező időszak SEO irányvonalát,
 

Az eredményesség házőrzői

Az ismert brandek SEO szakembereikre támaszkodnak, hogy az online dizájn és fejlesztőpartnerek az üzlet eredményességét produkálják. Ilyenkor a jól végzett SEO jelentős megtérülést eredményez a vállalatnak. 
A külsős SEO cégeknek kevesebb érdekeltségük van a már meglévő belső erőviszonyok, technológiai platformok vagy megközelítések megtartásában. Ez a kívülálló státusz adja meg a SEO-sok hitelességét, és a cselekvés szabadságát. Ők a gyerekek, akik bátran kimondhatják, hogy a király nem visel ruhát, vagy ami még rosszabb, a vadonat új parallax scrolling-os oldal láthatatlan a keresők számára. 
A SEO szakemberek őszintén beszélhetnek a cégvezetőkkel és ténylegesen működő taktikákkal hatást gyakorolhatnak a bevételre.
 

A hagyományos SEO jelentősége

Be kell látnunk, hogy az eddig alkalmazott SEO módszerek jó ideig velünk maradnak, és továbbra is jelentősen növelni fogják vállalatunk értékét. Ezzel nincs is semmi baj, hiszen túl sok a webes technológia és fejlődő szabvány, amik még kiforratlanok a SEO szakemberek számára. 
Annak ellenére, hogy a régi típusú weboldalak száma folyamatosan csökken a találati listákban, ezek jelentik a megoldást. A hagyományos SEO – kódolás, tervezés, indexelés, linkek, on-page tartalom – a változás kulcsa, jobban, mint valaha. 
 
Ezek a technikai SEO elemek a tartalommarketing menedzselés korában is szükségesek maradnak. A vállalatok már túlléptek a készen kapható CMS platformok alkalmazásán, mivel egyre inkább különbözni szeretnének a versenytársaktól, ezért kompetens SEO szakemberekre van szükség, hogy a dolgok mégis a kitűzött irányba haladjanak. 
 
 

Siteok vizsgálatának újfajta megközelítése – a fejlődő területek felismerése

Egy SEO szakembernek technikai beállítottságúnak és tényszerűnek kell lenni, ezért érdemes ismernie a kapcsolódó szakterületeket. Az alábbi listában felsoroltuk a még többnyire érintetlen, a hagyományos értelemben vett SEO által ismeretlen területeket.
 
• Helyi keresés: A helyi találatok reklámozására fordított összeg, 2012-ben 1,2 milliárd USD volt, ez 2017-ben 9 milliárd dollárra nőhet. A reklámra fordított összegeket általában az optimalizálásra fordított összegek követik. Az
oldalak vizsgálata során figyelembe kellene venni a helyi, GPS, és üzleti találatok között való szereplést. 
 
• Mobilra optimalizálás: A helyi kereséssel kéz a kézben járó tevékenység, a kezdőoldal mobilra való optimalizálása napjainkban elengedhetetlen. A SEO vizsgálatoknak tartalmazniuk kell ennek vizsgálatát. 
 
• Közösségei optimalizálás és jogosultság építés: A LinkedIn, Pinterest, Twitter, és a Facebook mind rendelkezik működőképes optimalizálási stratégiával, ami együttesen alkalmazható. Minden SEO szerződésnek tartalmaznia kellene egy számszerűen megadott kategóriákat a közösségi teljesítmény eredményessége és az erre fordítható összeg mennyiségéről. 
 
Tartalom stratégia és kivitelezés: A SEO segíti eldönteni a tartalomépítési és kivitelezési stratégiák irányát. A siteok vizsgálatának ki kellene térnie a felszín alatt található tartalom felépítésére (meta adatok, értékek, tagek csoportjai) , amik támogatják a dinamikus oldalakat és a hatásos keresőoptimalizálást. 
 
• Alkalmazások integrációja: Egy új alkalmazás kifejlesztése talán nem termel sok profitot, viszont garantáltan növeli a vállalat értékláncban elfoglalt helyét. 
 

 

Ha szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót - akik valóban a vevőid - kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 

 

 

SEO 2014: A meglévő kapcsolatokra építeni

Ezeket a szolgáltatásoknak a SEO szakember hasznát veheti, mert értékes, bár ingatag helyet foglalnak el a vállalat működésében. A jó SEO szakemberek magas megtérülést hoznak a vállalatnak, mivel technikában jártas partnerként a vállalat számíthat a kézzelfogható eredményekre. Más eredmény-centrikus területek bevonásával, mint a tartalommarketing vagy helyi keresés, a cég további eredményeket érhet el. 
Ha egy SEO cég alkalmazottja vagy, talán azért vagy itt, hogy fejleszd a vevőszolgálat, sales vagy a szolgáltatást kivitelező területeket. Talán azért, hogy kiterjeszd a teljesítések és az ellenőrzés módjait, ahogy fentebb olvasható volt.
 
Lehet, hogy egy vállalat alkalmazott SEO szakembere vagy, akkor pedig ki lenne alkalmasabb arra, hogy emelje a helyi keresés és közösségi megjelenések színvonalát? 
 
Forrás: http://searchenginewatch.com/
SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Értékesítési levél és értékesítési oldal

Az értékesítési levél általában az online értékesítési folyamat legfontosabb része. Az...

Horgonyszöveg

Mik is pontosan a horgonyszövegek?   Röviden, a horgonyszöveg egy...

SPF

Mi is az a SPF? Az SPF az angol sender policy framework (vagyis kiküldői...

SEO

Mi az a SEO, mi az a keresőoptimalizálás és hogyan viszonyul a...

Apróhirdetés

Ez a hirdetéstípus különösen az offline, pontosabban a nyomtatott médiában (újságok,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.