A SEO és a közösségi média szoros kapcsolata, egymásra hatása

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A SEO és a közösségi média szoros kapcsolata

Máté Balázs, online marketing tanácsadó, SEO tanácsadó

Nem titok, hiszen sokat publikálunk róla, PHD munkám és marketing kutatási terültem egyik eredménye az online marketing eszközök kölcsönhatásait bemutató modell. Ezen modellben 25 éves tapasztalatainkat, fókuszcsoportos, mélyinterjús és kérdőíves kutatásainkat, analitikai programok eredményeit elemeztük. Ebből a modelből egy fontos kapcsolat, a SEO és a SMM kapcsolata. A SEO, azaz a keresőoptimalizálás és a közösségi média az online marketing legfontosabb eszközei közé tartoznak. Habár ezzel sokan tisztában vannak, a legtöbben két egymástól teljesen különálló területként tekintenek rájuk.
Az igazság az, hogy a közösségi média és a SEO közös használatával nem csak közönségednek kívánhatsz több értéket, hanem webhelyed forgalmát és látványosan fellendítheted.
 

A SEO és a közösségi média szoros kapcsolata, egymásra hatása

Mi köze van egymáshoz a SEO-nak és a közösségi médiának?

Azt senki sem vitatja, hogy a SEO és a közösségi média két élesen különböző dolog. A keresőoptimalizálás célja, hogy egy cég vagy márka magasabb pozíciókat és ezzel fokozott láthatóságot érjen el a Google és más keresőmotorok találatai között.


A közösségi média marketing ezzel szemben a képes, videós vagy szöveges bejegyzések megosztásáról szól a különböző közösségi platformokon (Facebook, Instagram stb.), célja pedig egy aktív követőtábor összegyűjtése.

 

Tehát hol találkoznak egymással? A keresőoptimalizálási munkák nagy része a webhelyen kívül történik -ezt nevezik off-site (vagy off-page) SEO-nak. Az off-site javarészt az értékes visszahivatkozások megszerzéséről szól, amelyek hitelesebbé teszik webhelyedet a Google szemében.

 

A CognitiveSEO-nál 23 millió közösségi megosztást vizsgáltak meg, hogy kiderítsék, van-e valami összefüggés a közösségi jelenlét és a SEO rangsorolások között. Az eredmények szerint a legtöbb közösségi platformon kiépített erősebb jelenlét magasabb rangsorolással is társult.

 

Habár ez nem feltétlenül egy ok-okozati kapcsolat a SEO és a közösségi média között, a közösségi bejegyzések lehetővé teszik, hogy temérdek webhelyedre mutató linket helyezz el ezeken a felületeken. Ez persze jóval több webhelyforgalmat eredményez, és a további megosztásokkal márkád is megbízhatóbbá válik az emberek szemében. Ezek a tényezők pedig hozzájárulhatnak a magasabb keresőpozíciókhoz.

 

E mellett nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az online marketingben azok a stratégiák a leghatékonyabbak, amelyek több csatornát is lefednek. Egy jó közösségi és SEO stratégia együttes közösen erősítik az átfogó online jelenlétet.

 

A közösségi média és a SEO kapcsolatának fontosabb tényezői

1. A közösségi megosztások és a visszahivatkozások

A Google algoritmusa a webhelyekre mutató visszahivatkozásokat is figyelembe veszi a rangsoroláshoz, azonban nem minden link hordoz azonos rangsoroló értéket. Egy kevésbé megbízható, kérdéses minőségű webhelytől kapott linkek messze nem érnek annyit, mint egy elismert, sokak által kedvelt, köztudottan megbízható domain visszahivakozásai.

Habár a Google-ról az az általános vélemény alakult ki, hogy nem veszi figyelembe közvetlenül a Facebookra és más platformokra elhelyezett linkeket, ezek a közösségi visszahivatkozások más értelemben értékesek márkád számára. Minél többen fedezik fel ugyanis webhelyedet, annál nagyobb az esélye, hogy ők maguk is linkelnek majd tartalmaidra saját webhelyükről, ami viszont már közvetlenül befolyásolja majd rangsorolásodat.

 

 

2. A tekintély megerősítése a közösségi médián

A Google magasabbra rangsorolja tartalmaidat, ha úgy véli, hogy kellő tekintélyt értél el az online világban. A keresőóriás továbbá azt is figyelembe veszi, hogy közösségi tartalmaid hány felhasználót érnek el és milyen mértékű aktivitást váltanak ki belőlük. Minél többen foglalkoznak tehát bejegyzéseiddel a népszerűbb közösségi platformokon, annál jobb SEO teljesítményre is számíthatsz.

 

3. Google Cégprofil

A Google számára persze az is fontos, hogy mennyire használod ki a Cégprofil platformját. Egy teljesen kitöltött, naprakész, jól optimalizált Cégprofil adatlap létrehozásával sokkal jobb rangsorolásokat érhetsz el, főleg a helyi keresések esetében.
Adatlapodon rövid bejegyzéseket is megoszthatsz, amelyekben értesítheted az érdeklődőket a legfontosabb cégeddel kapcsolatos hírekről (akciók, bejelentések, nyitvatartás változásai stb.)

 

A SEO alapjai

A keresőoptimalizálás talán legfontosabb része a tartalommarketing. A tartalommarketing értékes, hasznos, érdekes tartalmak (képek, videók, blogbejegyzések stb.) létrehozásáról és terjesztéséről szól, általában egy konkrét érdeklődésű célközönség számára. Sok tehát az átfedés a közösségi média marketinggel, ahol lényegében ugyan ezt csinálod, csak éppen egy-egy platform keretei között.

 

Tartalmak nélkül nincs mit keresőoptimalizálni, SEO nélkül pedig a legjobb minőségű tartalmak sem érnek szinte semmit.

 

A minőségi tartalmak:

  • ügyfélközpontúak
  • értéket, útmutatást kínálnak
  • nem promóciós célúak
  • mentesek a felesleges szakkifejezésektől (pontosabban a célközönség „nyelvén” készülnek el)
  • könnyedén megoszthatók

 

A magas SEO rangsoroláshoz ilyen tartalmakra lesz szükség. Minden ilyen tartalom elkészítésével és publikálásával növeled az esélyeit annak, hogy saját márkád jelenjen meg a kapcsolódó keresések találatai között – méghozzá előkelő pozíciókban.

 

A közösségi média és a SEO találkozása a gyakorlatban

1. Közösségi megosztási gombok

 

Mindenképpen helyezz el közösségi megosztási gombokat blogbejegyzéseidben. Így, ha az olvasóknak tetszik, amit látnak, akkor néhány kattintással könnyedén megoszthatják tartalmaidat kedvenc platformjaikon is.
Ne feledd, hogy ezek a megosztások még több felhasználóhoz juttatják el tartalmaidat, ami több forgalmat és lehetséges visszahivatkozást jelent majd.

 

2. Kulcsszavak a közösségi médián

A kulcsszavakat nem csak webhelyeden, hanem közösségi bejegyzéseidben is megéri használni. Egyes platformok bejegyzéseit a Google is indexeli, arról nem is beszélve, hogy a platformok beépített keresőjére is optimalizálhatsz velük. Persze a kulcsszóhalmozást ilyenkor is kerülni kell.

 

3. Használj linkeket közösségi bejegyzéseidben

Egyes platformok saját blogok kialakítására is alkalmasak, azonban ne feledd, hogy közösségi bejegyzéseid célja gyakran az, hogy látogatókat szerezzenek webhelyed számára. Ne felejts el tehát linkeket mellékelni saját tartalmaidra ezekben a posztokban, ha lehetséges.

 

4. Optimalizáld közösségi profiljaidat

Válaszd ki legfontosabb kulcsszóidat és helyezd el őket közösségi profiljaid bemutatkozás/bio/stb. mezőiben. Akárcsak bejegyzéseidet, profiljaidat is könnyebben kereshetővé teheted ezzel, és még a keresőmotorokban is megjelenhetsz a releváns kifejezésekre.

Gyakori kérdések

Hogyan hat a közösségi média marketing a SEO-ra?

Cikkünk részletesen tárgyalja a SEO és az SMM kapcsolatát.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!