Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

2018 legfontosabb keresőoptimalizálási irányelvei

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

2018 legfontosabb keresőoptimalizálási irányelvei

2018.05.19.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

2018 legfontosabb keresőoptimalizálási irányelvei

Az online marketingre és a keresőoptimalizálásra mindig is egyfajta dinamika volt jellemző. Az elmúlt évek során többször is előfordult, hogy bizonyos webhelyek egyetlen éjszaka alatt több pozíciót is csúszhattak az algoritmusfrissítéseknek köszönhetően.
 


A Google algoritmusát ma már lehetetlen átverni az egy évtizeddel ezelőtt használt technikákkal, de valójában nem is kellene, hogy a cél legyen.

 

Ilyenkor vetődik fel persze a jogos kérdés: mihez kezdhet egy online marketinges 2018-ban, ha a szabályos SEO technikák is bármikor elavulttá válhatnak? A válasz egyszerű: ismerni kell azokat a kritériumokat, amelyeknek meg kell felelni. Vannak általános dolgok, mint pl. a gyors weboldal, vagy a folyamatos tartalommarketing, de rengeteg apróság is létezik, mely nélkül nincs tökéletesen keresőoptimalizált weboldal. Nem is beszélve a Google algoritmusának álandó változásáról, melyeket követni és lekövetni kell. 

 

A legutóbbi trendeket elnézve szerencsére megállapíthatunk néhány irányelvet, amelyek garantáltan tartós részét képezik majd a keresőoptimalizálásnak, és amelyek segíthetnek előkelő rangsorolást elérni az elkövetkezendő időkben is.

 

1. Kínálj nagyszerű felhasználói élményt

 

A felhasználói élmény már évek óta az egyik legalapvetőbb SEO szükséglet, amelyet minden valamirevaló keresőmotor elsődleges szempontként kezel.

 

Ennek egyetlen egyszerű oka van: minden jobb keresőmotor (élükön a Google-lal) arra pályázik, hogy minél jobb felhasználói élményt nyújtson az embereknek. Ha webhelyed nehezen navigálható, rendezetlen, lassú, vagy nem kínál semmilyen érdemleges tartalmat, akkor nem emelkedhet előkelő pozícióba a találatok között. Ezen tényezők hiányában semmilyen keresőoptimalizálási mágia nem segítheti majd rangsorolásodat.

 

Ez ne tévesszen meg senkit – a SEO még mindig a legfontosabb webhelyfeladatok közé tartozik. Keresőoptimalizálás nélkül lehet bármilyen kiváló egy webhely tartalma, az emberek egyszerűen nem fognak rátalálni a keresőmotorokon keresztül. A felhasználói élmény valójában a SEO egyik részeként is felfogható, hiszen szerepet játszik a rangsorolásban.

 

Elmondható tehát, hogy a felhasználói élmény és a SEO nem létezhetnek egymás nélkül.

 

2. Próbálj bekerülni a kiemelt találatok közé

 

Egyre több keresőmotor igyekszik azonnali választ adni a felhasználók kérdéseire. Bizonyos kérdésekre már nem csak a potenciális válaszadó webhelyek listája jelenik meg a találatok között, hanem egy kiemelt részlet is, ami általában a legelső találat tartalmából kerül kivágásra.

 

Ez persze kevesebb átkattintást is eredményez, hiszen sok felhasználónak egyszerűen nincs szüksége több információra annál a néhány sornál, amelyet a keresőmotorok kiemelnek a legrelevánsabb találat szövegéből.

 

Az egyetlen kivétel azt a webhelyet érinti, amelyikből a részlet kiemelésre kerül – ezek a találatok ugyanis lényegesen több átkattintást kapnak, mint a kiemelés funkció bevezetése előtt. Ha tehát sikerül elérned, hogy a Google a te tartalmaidból merítsen a kiemelt válaszaihoz, akkor jelentős forgalomnövekedésre számíthatsz.

 

A kérdés persze az, hogy miként lehet bejutni ezekbe az úgynevezett „válaszdobozokba”. A Google állítása szerint nincs semmilyen különleges előfeltétele ennek, azonban sok szakértő úgy véli, hogy a legjobb eséllyel azok a weboldalak indulnak, amelyek alcímei kérdésekként vannak megfogalmazva, a hozzá tartozó bekezdések pedig megválaszolják ezeket a kérdéseket.

 

Ehhez a témához kapcsolódik a hangos segédek szerepe is (Google Assistant, Siri, Cortana, stb.) Amikor ezek a segédek egy kérdést hallanak, akkor általában egy konkrét választ igyekeznek keresni arra, nem pedig egy találati listát olvasnak fel (ez nem kifejezetten lenne gyors megoldás). Ezek a válaszok pedig többnyire a keresőmotorok által kiemelt tartalomrészleteket jelentik. A közeljövőben egyre több hangalapú keresés történik majd az okoseszközökről, így érdemes a fent említett kérdés/válasz formátummal felkészülni ezekre is.

 

3. Alkalmazz profikat

 

A keresőoptimalizálás egy összetett, bonyolult dolog, és ha nem vagy hajlandó elegendő időt és figyelmet fordítani rá (vagy egyszerűen nincs elegendő erőforrásod hozzá), akkor könnyedén elveszhetsz a SEO rengetegében.

 

A minőségi keresőoptimalizálás jóval időigényesebb, mint azt a legtöbben gondolnák, és egy munkahéten akár napi 8-12 órát is felőrölhet egymarketinges idejéből weboldalanként. Ez az idő persze sokkal több is lehet, ha az ember nem tudja, hogy mit csinál. Amikor beindítottad üzletedet, akkor bizonyára nem a számítógép előtt láttad magad, vagy legalább is nem optimalizálás közben.

 

Ezért jött létre rengeteg SEO cég – mert szükség van a minőségi optimalizálásra, az idő pedig pénz. A SEO-ra fordított idődet sokkal hasznosabban eltölthetnéd azzal, amihez értesz is, legyen szó itt bármiről. Egy képzett SEO csapat teljes szolgáltatáscsomagot kínál az audittól kezdve a folyamatos webhelyoptimalizálásig és –karbantartásig, ráadásul mindezt egy olyan stratégia keretein belül, ami minden szempontból a te cégedhez készült, sablonos „megoldások” nélkül.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Minden, amire a helyi keresőoptimalizáláshoz szükséged lehet

Minden, amire a helyi keresőoptimalizáláshoz szükséged lehet

2018-11-05

Titkok, tippek, trükkök a Google helyi keresésről, mely ma már a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb feladata. Érthetően az alapoktól a használható megoldásokig mutatjuk, mit kell tenned!

Mit hoznak 2019 SEO trendjei?

Mit hoznak 2019 SEO trendjei?

2018-11-04

2018 nagy változásokat hozott a keresőoptimalizálás területén. De mit hoz vajon majd 2019? Ha nem akarsz akkorát bukni keresőtalálataiddal, mint sokan idén, érdemes követned az alábbi cikkben leírt trendeket!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!