notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

2018 legfontosabb keresőoptimalizálási irányelvei

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 2018 legfontosabb keresőoptimalizálási irányelvei

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

2018 legfontosabb keresőoptimalizálási irányelvei


2018/05/19
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online marketingre és a keresőoptimalizálásra mindig is egyfajta dinamika volt jellemző. Az elmúlt évek során többször is előfordult, hogy bizonyos webhelyek egyetlen éjszaka alatt több pozíciót is csúszhattak az algoritmusfrissítéseknek köszönhetően.
 

2018 legfontosabb keresőoptimalizálási irányelvei

A Google algoritmusát ma már lehetetlen átverni az egy évtizeddel ezelőtt használt technikákkal, de valójában nem is kellene, hogy a cél legyen.

 

Ilyenkor vetődik fel persze a jogos kérdés: mihez kezdhet egy online marketinges 2018-ban, ha a szabályos SEO technikák is bármikor elavulttá válhatnak? A válasz egyszerű: ismerni kell azokat a kritériumokat, amelyeknek meg kell felelni. Vannak általános dolgok, mint pl. a gyors weboldal, vagy a folyamatos tartalommarketing, de rengeteg apróság is létezik, mely nélkül nincs tökéletesen keresőoptimalizált weboldal. Nem is beszélve a Google algoritmusának álandó változásáról, melyeket követni és lekövetni kell. 

 

A legutóbbi trendeket elnézve szerencsére megállapíthatunk néhány irányelvet, amelyek garantáltan tartós részét képezik majd a keresőoptimalizálásnak, és amelyek segíthetnek előkelő rangsorolást elérni az elkövetkezendő időkben is.

 

1. Kínálj nagyszerű felhasználói élményt

 

A felhasználói élmény már évek óta az egyik legalapvetőbb SEO szükséglet, amelyet minden valamirevaló keresőmotor elsődleges szempontként kezel.

 

Ennek egyetlen egyszerű oka van: minden jobb keresőmotor (élükön a Google-lal) arra pályázik, hogy minél jobb felhasználói élményt nyújtson az embereknek. Ha webhelyed nehezen navigálható, rendezetlen, lassú, vagy nem kínál semmilyen érdemleges tartalmat, akkor nem emelkedhet előkelő pozícióba a találatok között. Ezen tényezők hiányában semmilyen keresőoptimalizálási mágia nem segítheti majd rangsorolásodat.

 

Ez ne tévesszen meg senkit – a SEO még mindig a legfontosabb webhelyfeladatok közé tartozik. Keresőoptimalizálás nélkül lehet bármilyen kiváló egy webhely tartalma, az emberek egyszerűen nem fognak rátalálni a keresőmotorokon keresztül. A felhasználói élmény valójában a SEO egyik részeként is felfogható, hiszen szerepet játszik a rangsorolásban.

 

Elmondható tehát, hogy a felhasználói élmény és a SEO nem létezhetnek egymás nélkül.

 

2. Próbálj bekerülni a kiemelt találatok közé

Pihengetünk?

 

Egyre több keresőmotor igyekszik azonnali választ adni a felhasználók kérdéseire. Bizonyos kérdésekre már nem csak a potenciális válaszadó webhelyek listája jelenik meg a találatok között, hanem egy kiemelt részlet is, ami általában a legelső találat tartalmából kerül kivágásra.

 

Ez persze kevesebb átkattintást is eredményez, hiszen sok felhasználónak egyszerűen nincs szüksége több információra annál a néhány sornál, amelyet a keresőmotorok kiemelnek a legrelevánsabb találat szövegéből.

 

Az egyetlen kivétel azt a webhelyet érinti, amelyikből a részlet kiemelésre kerül – ezek a találatok ugyanis lényegesen több átkattintást kapnak, mint a kiemelés funkció bevezetése előtt. Ha tehát sikerül elérned, hogy a Google a te tartalmaidból merítsen a kiemelt válaszaihoz, akkor jelentős forgalomnövekedésre számíthatsz.

 

A kérdés persze az, hogy miként lehet bejutni ezekbe az úgynevezett „válaszdobozokba”. A Google állítása szerint nincs semmilyen különleges előfeltétele ennek, azonban sok szakértő úgy véli, hogy a legjobb eséllyel azok a weboldalak indulnak, amelyek alcímei kérdésekként vannak megfogalmazva, a hozzá tartozó bekezdések pedig megválaszolják ezeket a kérdéseket.

 

Ehhez a témához kapcsolódik a hangos segédek szerepe is (Google Assistant, Siri, Cortana, stb.) Amikor ezek a segédek egy kérdést hallanak, akkor általában egy konkrét választ igyekeznek keresni arra, nem pedig egy találati listát olvasnak fel (ez nem kifejezetten lenne gyors megoldás). Ezek a válaszok pedig többnyire a keresőmotorok által kiemelt tartalomrészleteket jelentik. A közeljövőben egyre több hangalapú keresés történik majd az okoseszközökről, így érdemes a fent említett kérdés/válasz formátummal felkészülni ezekre is.

 

3. Alkalmazz profikat

 

A keresőoptimalizálás egy összetett, bonyolult dolog, és ha nem vagy hajlandó elegendő időt és figyelmet fordítani rá (vagy egyszerűen nincs elegendő erőforrásod hozzá), akkor könnyedén elveszhetsz a SEO rengetegében.

 

A minőségi keresőoptimalizálás jóval időigényesebb, mint azt a legtöbben gondolnák, és egy munkahéten akár napi 8-12 órát is felőrölhet egymarketinges idejéből weboldalanként. Ez az idő persze sokkal több is lehet, ha az ember nem tudja, hogy mit csinál. Amikor beindítottad üzletedet, akkor bizonyára nem a számítógép előtt láttad magad, vagy legalább is nem optimalizálás közben.

 

Ezért jött létre rengeteg SEO cég – mert szükség van a minőségi optimalizálásra, az idő pedig pénz. A SEO-ra fordított idődet sokkal hasznosabban eltölthetnéd azzal, amihez értesz is, legyen szó itt bármiről. Egy képzett SEO csapat teljes szolgáltatáscsomagot kínál az audittól kezdve a folyamatos webhelyoptimalizálásig és –karbantartásig, ráadásul mindezt egy olyan stratégia keretein belül, ami minden szempontból a te cégedhez készült, sablonos „megoldások” nélkül.

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 124

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
424 287
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Directory

Egy olyan keresőszolgáltatás, ahol különböző jellegű weboldalak (például bizonyos...

Direkt marketing

A direkt marketing, azaz a közvetlen üzletszerzés az általános marketing egy olyan ágazata,...

linkcsere

Linkcsere Akkor beszélünk linkcseréről, amikor két weboldal tulajdonos közös megegyezés...

Partner hivatkozás

A partner hivatkozás, vagy partner link egy egyéni hivatkozás, amely két...

Email CPM

Mi az az email CPM? Az email CPM (cot per mille) azt mutatja meg, hogy mennyibe kerül 1000...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.