Keresés

Menü

2018 legfontosabb keresőoptimalizálási irányelvei

Marketing Professzorok

2018 legfontosabb keresőoptimalizálási irányelvei

2018.05.19.

2018 legfontosabb keresőoptimalizálási irányelvei

Az online marketingre és a keresőoptimalizálásra mindig is egyfajta dinamika volt jellemző. Az elmúlt évek során többször is előfordult, hogy bizonyos webhelyek egyetlen éjszaka alatt több pozíciót is csúszhattak az algoritmusfrissítéseknek köszönhetően.
 


A Google algoritmusát ma már lehetetlen átverni az egy évtizeddel ezelőtt használt technikákkal, de valójában nem is kellene, hogy a cél legyen.

 

Ilyenkor vetődik fel persze a jogos kérdés: mihez kezdhet egy online marketinges 2018-ban, ha a szabályos SEO technikák is bármikor elavulttá válhatnak? A válasz egyszerű: ismerni kell azokat a kritériumokat, amelyeknek meg kell felelni. Vannak általános dolgok, mint pl. a gyors weboldal, vagy a folyamatos tartalommarketing, de rengeteg apróság is létezik, mely nélkül nincs tökéletesen keresőoptimalizált weboldal. Nem is beszélve a Google algoritmusának álandó változásáról, melyeket követni és lekövetni kell. 

 

A legutóbbi trendeket elnézve szerencsére megállapíthatunk néhány irányelvet, amelyek garantáltan tartós részét képezik majd a keresőoptimalizálásnak, és amelyek segíthetnek előkelő rangsorolást elérni az elkövetkezendő időkben is.

 

1. Kínálj nagyszerű felhasználói élményt

 

A felhasználói élmény már évek óta az egyik legalapvetőbb SEO szükséglet, amelyet minden valamirevaló keresőmotor elsődleges szempontként kezel.

 

Ennek egyetlen egyszerű oka van: minden jobb keresőmotor (élükön a Google-lal) arra pályázik, hogy minél jobb felhasználói élményt nyújtson az embereknek. Ha webhelyed nehezen navigálható, rendezetlen, lassú, vagy nem kínál semmilyen érdemleges tartalmat, akkor nem emelkedhet előkelő pozícióba a találatok között. Ezen tényezők hiányában semmilyen keresőoptimalizálási mágia nem segítheti majd rangsorolásodat.

 

Ez ne tévesszen meg senkit – a SEO még mindig a legfontosabb webhelyfeladatok közé tartozik. Keresőoptimalizálás nélkül lehet bármilyen kiváló egy webhely tartalma, az emberek egyszerűen nem fognak rátalálni a keresőmotorokon keresztül. A felhasználói élmény valójában a SEO egyik részeként is felfogható, hiszen szerepet játszik a rangsorolásban.

 

Elmondható tehát, hogy a felhasználói élmény és a SEO nem létezhetnek egymás nélkül.

 

2. Próbálj bekerülni a kiemelt találatok közé

 

Egyre több keresőmotor igyekszik azonnali választ adni a felhasználók kérdéseire. Bizonyos kérdésekre már nem csak a potenciális válaszadó webhelyek listája jelenik meg a találatok között, hanem egy kiemelt részlet is, ami általában a legelső találat tartalmából kerül kivágásra.

 

Ez persze kevesebb átkattintást is eredményez, hiszen sok felhasználónak egyszerűen nincs szüksége több információra annál a néhány sornál, amelyet a keresőmotorok kiemelnek a legrelevánsabb találat szövegéből.

 

Az egyetlen kivétel azt a webhelyet érinti, amelyikből a részlet kiemelésre kerül – ezek a találatok ugyanis lényegesen több átkattintást kapnak, mint a kiemelés funkció bevezetése előtt. Ha tehát sikerül elérned, hogy a Google a te tartalmaidból merítsen a kiemelt válaszaihoz, akkor jelentős forgalomnövekedésre számíthatsz.

 

A kérdés persze az, hogy miként lehet bejutni ezekbe az úgynevezett „válaszdobozokba”. A Google állítása szerint nincs semmilyen különleges előfeltétele ennek, azonban sok szakértő úgy véli, hogy a legjobb eséllyel azok a weboldalak indulnak, amelyek alcímei kérdésekként vannak megfogalmazva, a hozzá tartozó bekezdések pedig megválaszolják ezeket a kérdéseket.

 

Ehhez a témához kapcsolódik a hangos segédek szerepe is (Google Assistant, Siri, Cortana, stb.) Amikor ezek a segédek egy kérdést hallanak, akkor általában egy konkrét választ igyekeznek keresni arra, nem pedig egy találati listát olvasnak fel (ez nem kifejezetten lenne gyors megoldás). Ezek a válaszok pedig többnyire a keresőmotorok által kiemelt tartalomrészleteket jelentik. A közeljövőben egyre több hangalapú keresés történik majd az okoseszközökről, így érdemes a fent említett kérdés/válasz formátummal felkészülni ezekre is.

 

3. Alkalmazz profikat

 

A keresőoptimalizálás egy összetett, bonyolult dolog, és ha nem vagy hajlandó elegendő időt és figyelmet fordítani rá (vagy egyszerűen nincs elegendő erőforrásod hozzá), akkor könnyedén elveszhetsz a SEO rengetegében.

 

A minőségi keresőoptimalizálás jóval időigényesebb, mint azt a legtöbben gondolnák, és egy munkahéten akár napi 8-12 órát is felőrölhet egymarketinges idejéből weboldalanként. Ez az idő persze sokkal több is lehet, ha az ember nem tudja, hogy mit csinál. Amikor beindítottad üzletedet, akkor bizonyára nem a számítógép előtt láttad magad, vagy legalább is nem optimalizálás közben.

 

Ezért jött létre rengeteg SEO cég – mert szükség van a minőségi optimalizálásra, az idő pedig pénz. A SEO-ra fordított idődet sokkal hasznosabban eltölthetnéd azzal, amihez értesz is, legyen szó itt bármiről. Egy képzett SEO csapat teljes szolgáltatáscsomagot kínál az audittól kezdve a folyamatos webhelyoptimalizálásig és –karbantartásig, ráadásul mindezt egy olyan stratégia keretein belül, ami minden szempontból a te cégedhez készült, sablonos „megoldások” nélkül.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Minden, amit egy marketingesnek a Google büntetéseiről tudnia kell

Minden, amit egy marketingesnek a Google büntetéseiről tudnia kell

2018-05-17

A Google büntetései már évek óta rettegésben tartják a webmestereket, sokan pedig igazi pánikba esnek, ha valamilyen okból a keresőóriás...

SEO eszközök a visszahivatkozások figyelésére

SEO eszközök a visszahivatkozások figyelésére

2018-05-17

A SEO létrejötte óta hihetetlenül sokat változott, azonban egy valami továbbra is a legfontosabb oszlopai közé tartozik: a visszahivatkozások. Azonban ezek sem...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!