notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A fizetett linkek vásárlás már nem kifizetődő a keresőoptimalizálásban! Ne manipulálj a linkekkel, mert a Google könyörtelenül büntet!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A fizetett linkek vásárlás már nem kifizetődő a keresőoptimalizálásban! Ne manipulálj a linkekkel, mert a Google könyörtelenül büntet!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A fizetett linkek vásárlás már nem kifizetődő a keresőoptimalizálásban! Ne manipulálj a linkekkel, mert a Google könyörtelenül büntet!


2013/09/24
Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó
Ahogy arról már beszámoltunk korábban, a Google frissítette a linképítéssel kapcsolatos Webmester dokumentumokat, amik főképp a sajtócikkekben megjelenő linkekre, guest postokra és advertorialokra, vagyis PR cikkekre vonatkoznak. Erre azért is volt szükség, mert SEO szempontból sokan visszaéltek az említett technikákkal, és félrevezették olvasóikat.
 
A fizetett linkek vásárlás már nem kifizetődő a keresőoptimalizálásban!  Ne manipulálj a linkekkel, mert a Google könyörtelenül büntet!
Ezekkel a lehetőségekkel gyakorlatilag fizetett hirdetésnek álcázott cikkeket lehet elhelyezni, amelyek rengeteg linket tartalmaznak, így növelve az oldal keresőoptimalizáltságát. Az ilyen technikák az olvasóknak bosszúságot is jelenthetnek, hiszen ha valaki végig olvas egy cikket, aminek a végén derül ki, hogy reklámról volt szó, az kellemetlen lehet sokaknak. Ezen kívül a Google szerint az ilyen cikkek nem természetesen linkeknek minősülnek, amik hamisan módosítják egy-egy oldal pagerankjét. Emiatt döntöttek úgy a Google szakemberei, hogy a sajtócikknek álcázott hirdetéseket ezentúl kivizsgálják, és azok értékét leminősítik, amennyiben félrevezetőnek találják.
 
A Google álláspontja szerint ezeket a technikákat eddig is elítélték, de nem fordítottak rájuk akkor hangsúlyt, mint most.
 

Ha nem igazodsz el az irányelvek között, szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót - akik valóban a vevőid - kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 
 

 

A Google Webmestereszkzözök irányelveinek idevonatkozó része:

 
Az alábbiakban linkekkel elkövetett csalásokra láthatók példák, amelyek negatívan érintik a webhelyek keresési eredmények közötti rangsorolását:
 
PageRank-mutatót befolyásoló linkek vásárlása vagy eladása. Ide tartozik pénz fizetése linkekért vagy linkeket tartalmazó bejegyzésekért cserébe, javak vagy szolgáltatások biztosítása linkekért cserébe és „ingyenes” termék küldése valaki számára azért cserébe, hogy írjon róla, és mellékeljen egy linket;
túl sok linkcsere („Hivatkozz rám, és én is hivatkozom rád!”), vagy olyan partneroldalak létrehozása, melyeknek kizárólagos célja a kereszthivatkozás;
nagy volumenű marketing- és vendégkampány, amely kulcsszavakban gazdag szöveges linkeket tartalmaz;
automatizált programok vagy szolgáltatások használata a webhelyére mutató linkek létrehozásához.
Emellett az olyan linkek létrehozása, melyeket nem a szerkesztés során helyeztek el, vagy nem a webhely tulajdonosa rendelt meg egy oldalon (más szavakkal nem természetes linkek elhelyezése) az irányelveink megsértésének minősülhet. Íme pár gyakori példa olyan természetellenes linkekre, amelyek megsértik irányelveinket:
 

PageRank-mutatót befolyásoló szöveges hirdetések

Pihengetünk?
 
Olyan, cikkeknek tűnő hirdetések vagy tényleges reklámok, amelyek fizetést nyújtanak a PageRank-et továbbító linkeket tartalmazó cikkekért
 
Optimalizált szövegű linkek cikkekben vagy sajtóanyagokban, melyeket más webhelyeken terjesztenek. Például:
Számos jegygyűrű érhető el a piacon. Ha esküvője lesz, akkor érdemes a legjobb gyűrűt megvennie. Emellett vásárolnia kell virágokat és esküvői ruhát is.
 
Rossz minőségű linkek mappás vagy könyvjelzős webhelyekhez
 
Több webhelyen terjesztett, modulokba ágyazott linkek, például:
1472 látogató nézte meg ezt az oldalt
gépjármű-biztosítás
 
Széles körben terjesztett linkek különböző webhelyek láblécében
 
Fórumhozzászólások optimalizált linkekkel a bejegyzésben vagy az aláírásban, például:
Köszönöm, ez hasznos infó!
– Pali
pali pizza budapest pizza legjobb pizza budapest
Vegye figyelembe, hogy a PPC (pay-per-click, kattintásalapú) hirdetéslinkek, amelyek nem befolyásolják a hirdetés vásárlójára vonatkozó PageRank-mutatót, nem sértik irányelveinket. Számos módon gátolhatja meg a PageRank-mutató befolyásolását, például:
 
Hozzáadhatja a rel="nofollow" attribútumot az címkéhez.

Átirányíthatja a linkeket egy közbülső oldalra, amelyet a robots.txt fájlban letilt a keresőmotorok elől
A legegyszerűbben úgy lehet elérni azt, hogy más webhelyek az Ön webhelyére mutató, releváns linkeket hozzanak létre, hogy egyedi, érdekes tartalmat állít elő, amely természetes módon népszerűvé válhat az internetes közösségben. A jó minőségű tartalom létrehozása kifizetődő: a linkek általában választott szerkesztői szavazatoknak tekinthetők, és minél több a hasznos tartalma, annál nagyobb az esély arra, hogy más is értékesnek tartja azt, és ennek következtében a webhelyre vezető linket is megjelenít.
 
A Google-t pozitívan befolyásoló tényezők
1. A weboldal megbízhatósága
a. Szomszédsági faktor (az oldalak milyen hálózaton vagy IP címen találhatók)
b. Az összes tartalom struktúrája
c. Az átfogó kereskedelmi struktúra (ha van)
d. A teljes technikai felépítés
e. A megbízhatóságot összességében befolyásoló tényezők: PR, a domain megbízhatósága, visszamutató linkek, az oldal indexeltsége, stb.
 
2. A tartalom megbízhatósága
a. A tartalommal való kapcsolatba lépés
b. A tartalom kategorizálása
c. A tartalom jóváhagyása (szerzői cikknek, PR cikknek vagy reklámnak minősül)
d. A tartalom típusa (közönség elköteleződése és a kereskedelmi fejlesztés)
3. A link megbízhatósága
a. Tartalmi egyezés a linkelt oldal és a linkelő oldal között
b. Linkszöveg (pontos egyezés, idézet, branded, call to action)
c. A link használatának sűrűsége
d. A partneroldalakon elhelyezett linkek típusa és mennyisége
e. Milyen régi a link
f. A link közzétételének ideje
 

Akkor mi is a helyzet az PR cikkekkel?

A Google nem a PR cikkek ellen van, hiszen tudja, hogy ez része egy márka építésének, az eladások és promóciók sikerét szolgálja. Az új szabályokkal mindössze az a cél, hogy az olvasók tisztán lássák, hogy milyen tartalommal van dolguk, akár sajtócikkről, akár PR cikkről van szó. Ha a következő pontokat betartod, biztosan nem kerülsz hátrányba a Googlenél:
 
1. Az PR cikkeket ne PageRanked növelésére használd, hanem promócióként
2. A nofollow kódok használatával bebiztosíthatod, hogy PR cikkeid linkjeit ne kövesse a Google.
3. Használj annyira biztonságos kulcsszavakat, amennyire lehet
4. Avoid Excessive acquisition 
5. Advertorial acquisition decisions should be made on case by case basis. 
 
Olyan oldalakon helyezz el linkeket, amelyek megbízhatóak, a legjobb tartalmakat és linkeket szolgáltatják, hogy a jövőben se legyen gondod velük, és az oldalad keresőoptimalizáltságát pozitívan befolyásolják.
 
SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
479 583
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Bannolás

Bannolás a keresőoptimalizálás...

Direkt marketing

A direkt marketing, azaz a közvetlen üzletszerzés az általános marketing egy olyan ágazata,...

Digitális Marketing Tölcsér

A Digitális Marketing Tölcsér jelentése Azt a folyamatot jelenti, amely során a cégek...

Intelligens CPC, ECPC

Intelligens CPC-ECPC jelentése   A Google AdWords egyik sajátos licitálási...

Preselling

A preselling egy, a partnermarketingben használt kifejezés. A partner feladata, hogy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.