notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Politikai választási marketing előrejelzés 2018-2019

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Politikai választási marketing előrejelzés 2018-2019

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Politikai választási marketing előrejelzés 2018-2019


2017/07/04
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Politikai választási marketing számára az online marketing rengeteg új eszköz tartogat. Mutatjuk, mit javaslunk használni a kampány szereplőinek a 2018-as országgyűlési és a 2019-es önkormányzati választások során. 

Politikai választási marketing előrejelzés 2018-2019

Magyarországon már most, 2017 elején elkezdődött a választási kampány és ehhez kapcsolódó politikai marketing. A plakátcsata és a hagyományos médiumokban folyó harc azonban nem jut el mindenkihez. Aki az Origót olvassa soha nem fog elhinni semmit a 444-nek és fordítva. Az online marketingnek azonban rengeteg olyan szabad és kreatív lehetősége van minden politikai párt számra, mely akár kevés pénzből is hatékonyan eljuthat a választókig. Online marketing tanácsadóként és felelős választóként érdekelnek ezek a lehetőségek, bár semelyik párnak nem dolgozunk. Mutatjuk, mi miket tartunk jónak.

 

1. Chatbotok

A chatbotok hasznosságuknak köszönhetően váltak egyre népszerűbbé az elmúlt időben, elterjedésük és fejlesztésük pedig jelen pillanatban is folyamatosan zajlik. A chatbotok különleges tulajdonsága, hogy képesek (bizonyos korlátok mellett) „beszélgetést” folytatni az ügyfelekkel, és ezzel a nap 24 órájában gyakorlatilag fáradhatatlanul készek információt szolgáltatni az érdeklődőknek.

 

A botok folyamatosan alakítják a cégek és fogyasztók közötti kapcsolatot, és ezt a kapcsolatteremtést a politikában is igyekeznek egyre többet és többen alkalmazni. Több olyan kifejezetten politikai célokra fejlesztett chatbotot is készítettek már, amelyek segítenek:

 

 

  • A politikusok és a közönségük közötti kapcsolatfelvételben
  • A megragadó történetek elmesélésében
  • A követők 24/7-es folyamatos ellátásában
  • A Szavazók regisztrálásában
  • A kampányok kibővítésében

 

A chatbotok egy másik nagy előnye, hogy az emberekkel azok preferált eszközein és alkalmazásain keresztül kommunikálnak, és személyre szabott híreket közölhetnek az érdeklődőkkel.


2. Az információ elérhetőbb mint valaha

Pihengetünk?

A politikai pártok és jelöltek korábban beszédek, rádió, nyomtatott média és televíziós közvetítések segítségével vehették fel a kapcsolatot a követőikkel. Ennek az az oka, mert ezek a csatornák képesek:

 

  • Nagyobb célközönségeket elérni
  • Akkor képesek információt közölni, amikor az emberek a leginkább figyelmesek arra
  • Könnyedén növelhetik egy párt vagy személy hitelességét

 

Az okoskészülékek elterjedésével azonban az információ elérhetőbbé vált, mint bármikor a történelem során. Ez a politikusok számára azt jelenti, hogy egy olyan felületen kampányolhatnak, ahol a választók biztosan látni fogják az üzenetüket.

 

Az információ egyszerű elérése lehetővé teszi az új stratégiák, részletek és célok azonnali közvetítését a tömegek számára. Az interneten közölt releváns információk gyorsabban éri el a választókat, mint bármely más csatornán keresztül.

 

A fentiek mellett a pártok és jelöltek szöveges üzeneteiket különböző médiaelemekkel (képek, videók, stb.) egészíthetik ki, továbbá interaktív elemeket is elhelyezhetnek weboldalaikon, további interakcióra ösztönözve az érdeklődőket.

 

3. Aprólékosan célzott kampányok

A politikusok egyik legfontosabb (és legnehezebb) feladata a megfelelő célközönség kiválasztása. A támogatók figyelmének megtartása elengedhetetlen, de ugyan ennyire fontos az új választók megszerzése azonban sikeres szavazásokhoz és választásokhoz vezethet majd. A webes adatgyűjtő technológiák lehetővé teszik a politikai egységek számára, hogy olyan közönségcsoportokat célozzanak meg, akik még nem hozták meg a döntésüket, és akiket a kampányok a legnagyobb valószínűséggel ösztönözhetnek. Néhány példa ezekre:

 

  • Személyre szabott email kampányok
  • Reszponzív webdesign, ami a visszatérő látogatókra másképpen reagál, mint az újonnan érkezettekre
  • Célzott fizetett hirdetések a Facebook vagy a Google hirdetési rendszerein keresztül 

 

A politikai pártoknak lehetőségük van a különböző szegmenseket egyéni marketing kampányokkal megcélozniuk. A támogatók és a még döntés előtt álló választók személyre szabott hírekről és információkról értesülhetnek az érdeklődési köreik alapján.

 

Donald Trump megválasztásában nagy szerepet játszottak az ilyen típusú, maximálisan kifinomult, célzott kampányok. Gondoljuk csak el, a hirdetési rendszereket földrajzilag, érdeklődési körre, vallásra, munkára és rengeteg minden másra is lehet szűkíteni. Így mindenkinek személyre szabott üzenetet tudunk adni. Mindenkinek azt tudjuk ígérni, amire a legjobban vágyik…

4. A biztonság kérdése és új problémák megjelenése

A technológia fejlődése gyakran újabb és újabb problémalehetőségeket eredményez. A politikai pártoknak tisztában kell lenniük ezekkel az akadályokkal és korlátokkal, hogy kiküszöbölhessék vagy időben orvosolhassák azokat, illetve hogy az információ biztonságát is megőrizhessék. Továbbá felkészültnek kell lenniük, hiszen az információ biztonságának kérdése egyre gyakrabban jelenik meg a sajtótájékoztatókon és nyilvános beszédek alkalmával is.

 

A digitális felkészültség a politikában rendkívül fontos szerepet játszik, hiszen az érzékeny információk biztonságáról gyakran az egész országon belül, vagy a nemzetközi továbbítás esetén is gondoskodni kell. Ennek elhanyagolása többek között az alábbi következményekhez vezethet:

 

  • A választópolgárok bizalmának elvesztése
  • A média általi lejáratás
  • A kötelező törvények betartásának elmulasztása
  • A nemzet biztonságának veszélyeztetése

 

5. Közösségi befolyás és kapcsolatfelvétel

A politikai kampányok sikere erősen függ a közösségi befolyástól, illetve a politikusok és a polgárok közötti kapcsolatfelvétel jellegétől. A technológia ma már lehetővé teszi, hogy a politikusok közvetlenül kommunikálhassanak a közönséggel, megválaszolhatják kérdéseiket és véleményt nyilváníthatnak az aktualitásokról és egyéb témákról.

 

Egy remek példa erre Barack Obama, volt amerikai elnök legelső kampányának sikere, amelyet többek között a technológiai eszközök megfelelő alkalmazása is elősegített:
2008-ban az Obama-kampány felelősei a Facebookot, Twitert és YouTube-ot is felhasználták, mint kampányeszközöket – valójában ezek a platformok voltak a kampány legjelentősebb és legeredményesebb húzóeszközei. A politikai szakértők szerint Obama ezen csatornák alkalmazásának köszönhette megválasztását.

 

6. A keresőoptimalizálás és a tartalommarketing mindenkit elér

Bár az olvasó politikai hovatartozásának megfelelően megválogatja, melyik hírportált nyitja meg (a Magyarorszagom.hu portálon kívül nem is nagyon ismerünk valódi, független hírportált ma…),a Google keresésekben mindent elérhet hozzá. Ha pl. rákeres arra, hogy nyugdíjemelés ígéretek, és erre a kifejezésre optimalizálnának a különböző pártok, az erre kereső emberhez az az információ juthatna el, amelyik hamarabb jön a Google találati listáján. A magyar pártok, hírportálok azonban magasról tesznek a keresőoptimalizálás minden formájára, és az ehhez kapcsolódó tartalommarketing sem jelenik meg sehol, így aki ezt először bevezeti, nagyot szakíthat…

 

Végezetül

A politika a modern társadalom egyik legfontosabb elemét képezi, és a technológia már most nagy mértékben befolyásolja annak működését. A technológiai felkészültség egyre fontosabbá válik majd a politikai pártok és személyek számára a siker eléréséhez. Magyarország ebben a tekintetben el van maradva más országoktól, aki először ébred, az nagyot szakíthat 2018-ban vagy 2019-ben… 
 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 99

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
337 715
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Lead minősítés

Mi az a lead minősítés? A lead minősítés célja...

Growth Hacking

Mi az a „growth hacking” és hogyan segítheti cégedet? A growth...

Mi az az általános egyezés (Broad Match)?

Mi az az általános egyezés (Broad Match)? Ez az alapvető egyezési beállítás PPC...

AIDA

Az AIDA jelentése Az AIDA egy mozaikszó, amely az Attention (figyelem), Interest...

Directory

Egy olyan keresőszolgáltatás, ahol különböző jellegű weboldalak (például bizonyos...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.