Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Mi az az A Google Adsense, mire jó?

Marketing Professzorok

adsense


Mi s az a Google Adsense?

Az Adsense a Google hirdetési alkalmazása, aminek segítségével weboldalak tulajdonosai kiadhatják oldaluk felületeit reklámok számára, ezzel pénzt keresve. Az Adwordsben feladott hirdetések a keresési listákon kívül ezeken a felületeken jelennek meg.
 
Google Adsense hirdetés egy portálon

 

A Google Adsense-ről bővebben

Weboldalakon nem csak egyszerűen a reklámok engedélyezése, de azok tartalma is kinézete is változtatható. Ezzel egyrészt a hirdetők olyan környezetben tudják elhelyezni reklámjaikat, melyek illenek hozzájuk, így olyanoknak hirdetve, akik érdekeltek az adott témakörben, tehát valószínűleg a reklám is érdekes lesz számukra.
 
A hirdetések külsejének megszabásával igazíthatjuk azokat az oldal megjelenéséhez. Megadhatjuk hol és mekkora méretű reklámok lehetnek, és azok színvilágát is meghatározhatjuk, hogy ne térjenek el túlzottan az oldal dizájnjától.
 
 

A Google lehetővé teszi a webmesterek számára, hogy tartalomhoz kapcsolódó PPC hirdetéseket jelenítsenek meg a webhelyükön a Google AdWords rendszerből, és hogy bevételt termelhessenek, ha valaki rákattint ezekre. 2004-es indulása óta az AdSense vált az online hirdetők egyik legfőbb bevételforrásává.

 

Az AdSense rendszere megállapítja az adott webhely tartalmát a kulcsszók és a meta címkék alapján, majd kapcsolódó témájú hirdetéseket küld a webhelyre. Amikor egy látogató rákattint az egyik ilyen hirdetésre, a hirdető egy bizonyos összeget fizet a Google-nak, amely összeg egy része a hirdetést megjelenítő oldal tulajdonosát illeti.

 

A webmestereknek regisztrálniuk kell egy AdSense fiókot, amit ez után a Google-nak jóvá kell hagynia. Ha ez is megtörtént, a webmester egy kódot kap a Google-tól, amit el kell helyeznie a webhelye forráskódjában. Ez a kód felel a releváns hirdetések megjelenítéséért, valahányszor egy felhasználó betölti a webhely egyik weboldalát.

 

A webmesterek kizárhatnak bizonyos hirdetéseket webhelyükről (általában a közvetlen versenytársakét). Ezen kívül azonban nem befolyásolható, hogy mely hirdetések kerülnek megjelenítésre. Ezt csak a webhely bizonyos kulcsszavakra való optimalizálásával lehet elérni, hogy az AdSense rendszere biztosan tudja, milyen hirdetéseket küldjön arra.

 

A webmesterek jövedelme a következő szempontoktól függ:

  • Az elsődleges és legfontosabb szempont természetesen az AdSense kóddal ellátott oldalak forgalma. Minél nagyobb a forgalom, annál több látogató kattint majd a hirdetésekre.
     
  • A CPC, azaz a kattintásonkénti ár. Ez az az összeg, amelyet a hirdetők fizetnek a Google-nak, valahányszor egy látogató egy specifikus kulcsszóhoz kapcsolódó hirdetésükre kattint. Ez legfőképp az adott kulcsszóért folyó versenytől függ, azaz hogy hány hirdető licitál rá. A Google nem hozza nyilvánosságra a hirdetést megjelenítő webmesterek részesedési százalékát, az azonban az egyértelmű, hogy a jobban fizető kulcsszavakra optimalizált webhelyek több bevételt hozhatnak ilyen forrásból. Ezt az összeget nagyban befolyásolja a 2006-ban bevezetett intelligens árképzés elnevezésű szolgáltatás is.
     
  • A hirdetések pozíciója azt jelenti, tehát hogy hol helyezkednek el a hirdetések az oldalon a tartalomhoz képest.
     
  • Az elrendezés – a főcím és a hivatkozások színe, betűtípusa, mérete, háttér, stb. A hirdetés nem kell, hogy a hagyományos Google formátumot kövesse – egy webmester észrevétlenül is beépítheti ezeket weboldala designjába. Az átkattintási arány (CTR) akkor a legnagyobb, ha egy hirdetés nehezebben ismerhető fel hirdetésként egy oldalon, és inkább annak részeként szerepel rajta. Habár az AdSense szabályzata szerint tilos rávezetni a látogatókat, hogy a hirdetésekre kattintsanak (nyilak, buzdító feliratok, stb.), az oldal elrendezésének átalakítása egy megengedett módja az átkattintási arány növelésének.
     

A Google Adsense és a konkurencia

Szabályozhatjuk azt is az Adsense kezelő felületén keresztül, milyen hirdetések jelenjenek meg az oldalunkon. A hirdetések lehetnek szöveges linkek, képes bannerek vagy akár videók is. A kezelő felület segítségével kizárhatjuk a konkurenciát is! 
 
címkék: Honlapkészítés

4 growth hacking technika, amikkel a rangsorolás élére juthatsz

2018-12-13

A Growth Hacking leghatékonyabb technikája a keresőoptimalizálás. Ugyanakkor a szimpla SEO nem elég ahhoz, hogy elérd azt a szintet, amit Growth Hackingnek hívunk. Mi kell ehhez? Mutatjuk!

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!