Keresés

Menü

Mi az az A Google Adsense, mire jó?

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

adsense


Mi s az a Google Adsense?

Az Adsense a Google hirdetési alkalmazása, aminek segítségével weboldalak tulajdonosai kiadhatják oldaluk felületeit reklámok számára, ezzel pénzt keresve. Az Adwordsben feladott hirdetések a keresési listákon kívül ezeken a felületeken jelennek meg.
 
Google Adsense hirdetés egy portálon

 

A Google Adsense-ről bővebben

Weboldalakon nem csak egyszerűen a reklámok engedélyezése, de azok tartalma is kinézete is változtatható. Ezzel egyrészt a hirdetők olyan környezetben tudják elhelyezni reklámjaikat, melyek illenek hozzájuk, így olyanoknak hirdetve, akik érdekeltek az adott témakörben, tehát valószínűleg a reklám is érdekes lesz számukra.
 
A hirdetések külsejének megszabásával igazíthatjuk azokat az oldal megjelenéséhez. Megadhatjuk hol és mekkora méretű reklámok lehetnek, és azok színvilágát is meghatározhatjuk, hogy ne térjenek el túlzottan az oldal dizájnjától.
 
 

A Google lehetővé teszi a webmesterek számára, hogy tartalomhoz kapcsolódó PPC hirdetéseket jelenítsenek meg a webhelyükön a Google AdWords rendszerből, és hogy bevételt termelhessenek, ha valaki rákattint ezekre. 2004-es indulása óta az AdSense vált az online hirdetők egyik legfőbb bevételforrásává.

 

Az AdSense rendszere megállapítja az adott webhely tartalmát a kulcsszók és a meta címkék alapján, majd kapcsolódó témájú hirdetéseket küld a webhelyre. Amikor egy látogató rákattint az egyik ilyen hirdetésre, a hirdető egy bizonyos összeget fizet a Google-nak, amely összeg egy része a hirdetést megjelenítő oldal tulajdonosát illeti.

 

A webmestereknek regisztrálniuk kell egy AdSense fiókot, amit ez után a Google-nak jóvá kell hagynia. Ha ez is megtörtént, a webmester egy kódot kap a Google-tól, amit el kell helyeznie a webhelye forráskódjában. Ez a kód felel a releváns hirdetések megjelenítéséért, valahányszor egy felhasználó betölti a webhely egyik weboldalát.

 

A webmesterek kizárhatnak bizonyos hirdetéseket webhelyükről (általában a közvetlen versenytársakét). Ezen kívül azonban nem befolyásolható, hogy mely hirdetések kerülnek megjelenítésre. Ezt csak a webhely bizonyos kulcsszavakra való optimalizálásával lehet elérni, hogy az AdSense rendszere biztosan tudja, milyen hirdetéseket küldjön arra.

 

A webmesterek jövedelme a következő szempontoktól függ:

  • Az elsődleges és legfontosabb szempont természetesen az AdSense kóddal ellátott oldalak forgalma. Minél nagyobb a forgalom, annál több látogató kattint majd a hirdetésekre.
     
  • A CPC, azaz a kattintásonkénti ár. Ez az az összeg, amelyet a hirdetők fizetnek a Google-nak, valahányszor egy látogató egy specifikus kulcsszóhoz kapcsolódó hirdetésükre kattint. Ez legfőképp az adott kulcsszóért folyó versenytől függ, azaz hogy hány hirdető licitál rá. A Google nem hozza nyilvánosságra a hirdetést megjelenítő webmesterek részesedési százalékát, az azonban az egyértelmű, hogy a jobban fizető kulcsszavakra optimalizált webhelyek több bevételt hozhatnak ilyen forrásból. Ezt az összeget nagyban befolyásolja a 2006-ban bevezetett intelligens árképzés elnevezésű szolgáltatás is.
     
  • A hirdetések pozíciója azt jelenti, tehát hogy hol helyezkednek el a hirdetések az oldalon a tartalomhoz képest.
     
  • Az elrendezés – a főcím és a hivatkozások színe, betűtípusa, mérete, háttér, stb. A hirdetés nem kell, hogy a hagyományos Google formátumot kövesse – egy webmester észrevétlenül is beépítheti ezeket weboldala designjába. Az átkattintási arány (CTR) akkor a legnagyobb, ha egy hirdetés nehezebben ismerhető fel hirdetésként egy oldalon, és inkább annak részeként szerepel rajta. Habár az AdSense szabályzata szerint tilos rávezetni a látogatókat, hogy a hirdetésekre kattintsanak (nyilak, buzdító feliratok, stb.), az oldal elrendezésének átalakítása egy megengedett módja az átkattintási arány növelésének.
     

A Google Adsense és a konkurencia

Szabályozhatjuk azt is az Adsense kezelő felületén keresztül, milyen hirdetések jelenjenek meg az oldalunkon. A hirdetések lehetnek szöveges linkek, képes bannerek vagy akár videók is. A kezelő felület segítségével kizárhatjuk a konkurenciát is! 
 
címkék: Honlapkészítés
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!