Erre figyelj 2014-ben az online marketing világában

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Erre figyelj 2014-ben az online marketing világában

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Erre figyelj 2014-ben az online marketing világában


2014/01/08
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

Az elmúlt pár évben valami nagyon megváltozott. Új start vonalat húztak ki, mely olyan lehetőséggel kecsegtet az élelmes, marketinget megfelelően használó mikro-, kis- és középvállalkozásoknak, amelyeket eddig csak a nagyvállalatok érhettek el. A közösségi média olyan játszóteret hozott létre, amelyben a kis cégek ugyanolyan eszközökkel játszhatnak, mint a nagy márkák és cégek. 2013-ban is rengeteg hatásos módszer bukkant fel ezen a területen, melyek egy része idén is megállja majd a helyét, egy részüket azonban el kell majd felejtenünk. Az alapszabályok azonban még mindig változatlanok: kommunikálj és tartsd a kapcsolatot rajongóiddal és ossz meg kiváló tartalmakat. Cikkünkben elmondjuk, mire kell figyelned 2014-ben!

Erre figyelj 2014-ben az online marketing világában
Mindig is mondtuk, egy nem változik, bár még hangsúlyosabb lett: Minden a tartalmakra építkezik. Ez mindig így volt, és mindig így lesz, hiszen ez hasznos az Internet közösségének. 
A következő 11 módszert tartsd szem előtt 2014-ben.
 
Marketing konzultáció és audit

Online marketing trend 2014 No.1. A mobil egyre felkapottabb lesz

Idén már szinte minden weboldalnak kötelező lesz optimalizálnia magát mobil eszközökre is. Azt kell szem előtt tartanod, hogy oldalad hogyan látogatható és használható mobil eszközökről, és az sem árt, ha maga az oldal responzív. Ha kis céget vezetsz, mindenképp gondolkodj el azon, hogy mobil-oldalra válts, és olyan ötleteket is érdemes megfontolni, ami lehetővé teszi látogatóidnak, hogy még könnyebben lépjenek veled kapcsolatba telefonjaikon keresztül. Ebbe tartoznak az applikációk, sms-ek és a hírlevelek is.
 

Online marketing trend 2014 No.2. A Niche oldalak nagy hatással lesznek a közösségi médiára

A Facebook, Twitter és Google Plus egyre nehezebbé teszi, hogy organikusan oldaladra találjanak, azonban a niche oldalak talán most még fontosabbak, mint valaha. Ezek az oldalak is közösségi oldalnak számítanak, csupán valamilyen közösség, vagy téma köré épülnek. Ezek sokkal célozhatóbbak, és a hirdetések terén is jobb megoldásokat tudnak kínálni. Mindenképpen elmondható, hogy nem lehet egy platformra építeni, több lábon kell állni, felkészülve a változásokra. Példának tudnánk hozni a http://www.last.fm/ oldalt, itt zenei érdeklődés alapján csoportosulnak az emberek. A http://ask.fm/ - ezt nagyon sok tini használja, akár Magyarországon is, érdekessége, hogy itt lehet kérdezni a felhasználóktól akár név nélkül is. A http://www.instructables.com/ - oldalon mindenféle otthon elkészíthető „csináldmagad” témákban böngészhetünk. 
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 


 

Online marketing trend 2014 No.3. Egy blog indítása, cikkek írása még mindig az egyik legjobb módja egy új üzlet felfuttatásának. 

Ahogy azt már a cikk elején is említettük, a tartalomírás, generálás a látogató szerzés elsőszámú eszköze. Ez kisvállalkozásként azt jelenti, hogy ha nincs blogod, de tudnál írni rendszeres, minőségi bejegyzéseket, mindenképp indíts egyet.
 

Online marketing trend 2014 No.4. A spammelést mindenhol törölni fogják

Láttunk már hasonló történetet a Google-nek köszönhetően, és most már a Facebook is használni fogja ezt a taktikát. A spammelt tartalmak sehova se vezetnek, ráadásul rengeteg gondot okozhatnak neked, kezdve oldalad felfüggesztésétől a megszüntetéséig. 
 
 

Szeretnél többet tudni az online marketingről? Gyere el közösségi média marketing tanfolyamunkra! Részletek itt! 

 

Online marketing trend 2014 No.5. A Google Plus sokkal népszerűbb lesz, mint valaha

A Google Plus számtalan tulajdonsága miatt kerül most a homályból a reflektorfénybe. Az indulása óta szellemvárosként működő közösségi hálózat most nagyobb figyelmet kap, mint valaha. Ez köszönhető a Google keresőjének számtalan előnye miatt is. Ezt az egyszerű felhasználók még nem érzékelik, de a keresőoptimalizálásban otthonosan mozgó emberek számára egyértelműek a Google Plus előnyei (amelyről korábbi cikkünkben olvashattál már). Ha még nem hoztál létre vállalkozásod számára Google Plus oldalt, ne késlekedj. (Ezért kérlek, nyomj egy +1-et erre a cikkre is, illetve kövesd Google+ oldalunkat a fejlécben lévő ikonra kattintva!)
 
 

Online marketing trend 2014 No.6. Visszaigazoló emailek

A vásárlók, látogatók szeretik fontosnak érezni magukat. Ezt éreztethetjük velük az automatikus visszaigazoló e-mailekkel is, amelyeket például egy vásárlás után küld nekik rendszerünk, hírlevélre való feliratkozás esetén, vagy bármilyen hasonló esemény során.
 

Online marketing trend 2014 No.7. A szakértők kezében lesz a hatalom

Ha szakértőről beszélünk, ma már nem feltétlenül arra kell gondolnunk, hogy az illető elvégzett egy egyetemet, vagy valamilyen szakképzést. Ma már rengeteg olyan személyt találunk az interneten, akik valamilyen jártasságukat internet bloguk írása során szerezték, és cikkeikkel hírnevet szereztek maguknak. Persze egy ilyen személy lehet híresség is, de egy kezdő cégnek nehéz dolga lehet valamilyen ismert személyiséget megfizethető áron reklámalanyként alkalmazni. Az ilyen szakértők rengeteg emberre vannak hatással (gondoljunk csak az egyszerű háziasszonyokból gastrobloggerekké váló szakértőkre).
 

Online marketing trend 2014 No.8. A fotó- és képmegosztáson alapuló oldalak egyre népszerűbbek lesznek

Az Instagramhoz és a Pinteresthez hasonló oldalak felbukkanása várható idén is. Ezek az oldalak az előző évben hatalmas sikereket arattak azzal a ténnyel, hogy nem a szöveges tartalmakon van rajtuk a hangsúly. A szöveges tartalmak persze nem halottak, de egy jó kép sokszor többet ér száz szónál is.
 

Online marketing trend 2014 No.9. A videó fogyasztás mértéke nőni fog

Legyen az egy reklám, valamilyen tanító jellegű videó, vagy bármilyen videó ami márkádhoz kapcsolódik, követőid meg fogják nézni, és ha tetszik nekik, meg is osztják. A videó is egyfajta tartalom, ami ugyebár az első számú cél. Azt is érdemes észben tartani, hogy tavaly a képmegosztó oldalak mellett a videómegosztók, mint a Vine, vagy a videófeltöltéssel bővült Instagram is hatalmas közönséggel rendelkezik.
 

Online marketing trend 2014 No.10. A megosztások többet jelentenek

A közösségi média megosztások fontossága egyre nőni fog, mindenki folytatni fogja ezt a tendenciát. Ez egyrészt egy tökéletes módszer a tartalmak tovább juttatására, másrészt az organikus kereséseken is segíteni fog.
 

Online marketing trend 2014 No.11. A marketing mellett adj értéket is

Már nem csak azt számít, hogy mennyire jó a marketinged, hanem az is, hogy adsz-e mellé valamilyen értéket rajongóidnak. Nem minden a termékeid eladása, a rajongókat, követőket, látogatókat le kell kötnöd. Legyen az egy blog, e-mail marketing, videó, vagy más forma, ami illik cégedhez, ezt a lépést nem érdemes, nem szabad kihagyni. Ha adsz, kapsz, ez az élet és az online marketing alapszabálya 2014-ben is!
 

Kapcsolódó online marketing cikkek:

 

Átverések az online marketing világából

A 10 legfontosabb tipp kisvállalkozásoknak az üzlethozó weboldal megteremtéséhez
 

 
Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Árbővítmény

Bővebb információ, amelyeket a mobilhirdetéseid mellett jeleníthetsz meg. Tartalmazhatnak...

Cselekvés alapú árazás

A CPA egy lépéssel tovább megy a CPC-nél vagy a PPC-nél. A CPC/PPC kampányokban a hirdetőnek...

E-mail kampányrendszer

Az e-mailek (elektronikus levek) az internetes marketing talán legalábecsültebb és...

Bing

Mi az a Bing?   A Bing a Microsoft keresője, ami a live.com-ot váltotta fel 2009-ben....

Kézbesített kattintási arány

Mi is az a kézbesített kattintási arány? A...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.