Szállodai chatbot – milyet válasszak?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Szállodai chatbot – milyet válasszak?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Szállodai chatbot – milyet válasszak?


2018/05/06
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Facebookon kezdődött az egész, aztán elterjedt az egész Internetre. 2017 nagy boomja volt, 2018-ban már elengedhetetlen a hotel online marketingben a szállodai chat bot. De mit tud egy jó robot, milyet érdemes választani? Elemzésünk következik! 
 

A Facebookon kezdődött az egész, aztán elterjedt az egész Internetre. 2017 nagy boomja volt, 2018-ban már elengedhetetlen a hotel online marketingben a szállodai chat bot. De mit tud egy jó robot, milyet érdemes választani? Elemzésünk következik!

Habár még viszonylag újdonságnak számítanak, a chatbotok máris 2018 egyik legfontosabb digitális marketing trendjévé nőtték ki magukat. Népszerűségüket első sorban annak köszönhetik, hogy 24/7-es ügyfélszolgálatot biztosítanak egy-egy cég webhelyén, és ugyan egyelőre a legtöbb helyen még csak kezdetleges funkciókkal vannak ellátva, lényegében minden egyes nap tovább fejlődnek, hogy egyre több felhasználói elvárásnak tehessenek eleget.

 

A chatbotok egy szállodai webhelyről sem hiányozhatnak – ezek a frappáns eszközök a foglalással, az árazással, a csomagokkal, és egyéb gyakran megérdeklődött információkkal kapcsolatban tájékoztathatják a leendő látogatókat, egyszerűbbé, kényelmesebbé téve ezzel a webhely használatát számukra.

 

Amennyiben saját szállodai webhelyeden is működik már chatbot, vagy szeretnél beüzemelni egyet, esetleg a Facebook Messengeren keresztül kínálnál ilyen szolgáltatást, az alábbiakban megtudhatod, hogy mik azok a funkciók, amelyek elengedhetetlenek az érdeklődők elégedettségéhez!

 

Első lépésként mutasd be, hogy mit is kínál chatbotod

Amikor először üzemelsz be egy chatbotot, akkor lehetetlen egyből tudni, hogy mik azok a kulcsszavak és kifejezések, amelyekkel a látogatók megfogalmazzák majd kérdéseiket és kéréseiket. Például egy egyszerű „Szeretnék szobát foglalni” többféleképpen is megfogalmazható.

 

Mivel a természetes nyelvfeldolgozó (NLP) rendszerek még nem elég fejlettek ehhez, a legcélszerűbb megoldás előre megfogalmazott válaszokkal indítani a „beszélgetést”, amelyek figyelmeztetik a felhasználót arra, hogy nem feltétlenül muszáj egész mondatokat begépelnie a válaszokért.

 

A felhasználók így tudni fogják, hogy nem egy valós személlyel beszélnek, és nem számítanak majd tökéletes válaszokra. Később, amint NLP rendszered egyre több „beszélgetést” lát majd, úgy egyre több információt gyűjt majd arról, hogy a felhasználók miként bánnak vele, és egyre okosabban is válaszol majd a leggyakrabban feltett kérdésekre.


A legjobb módszer tehát azonnal felajánlani chatbotod elsődleges funkcióját a felhasználóknak. Például oszd két csoportra őket – az automatikus üdvözlő üzenet után kérdezz rá, hogy szeretnének-e egy rövid összefoglalót az árakról és a szabad szobákról. Ez az egyszerű igen/nem válasz segít eldönteni a chatbotnak, hogy melyik útvonalon vigye végig a felhasználót.

 

Tedd lehetővé, hogy az ügyfélszolgálatod bármikor átvehesse az irányítást

Akármilyen okossá is válnak a chatbotok, nem fognak tudni minden kérdésre válaszolni, és minden problémára megoldást találni. Ez a kezdeti időszakokban különösen igaz, hiszen ilyenkor a chatbot még nem tanult eleget a beszélgetésekből, és csak egy „Erre még nem tudok választ adni” üzenettel reagál majd. Persze vannak olyan kérdések is, amelyekre egy chatbot képtelen válaszolni, mert az adott információhoz lehetetlen digitálisan hozzáférnie.

 

Ezekre az esetekre kell, hogy egy valódi ügyfélszolgálatos munkatárs mindig készen álljon, és átvehesse a beszélgetést, lekapcsolva a chatbot automatikus válaszadó rendszerét. A legfontosabb szempont itt az, hogy a felhasználó kényelmesen, akadálymentesen kérhesse egy munkatárs segítségét, ha a chatbot nem tud választ adni egy kérdésére.

 

A chatbotnak fel kell ismernie, ha egy adott helyzetben képtelen segíteni a felhasználónak. Ilyenkor azonnal lehetőséget kell biztosítani a felhasználónak arra, hogy egy emberi munkatárs segítségét kérje. Ezt a legegyszerűbben úgy teheted meg, hogy felteszel egy kérdést, például „Erre sajnos jelenleg nem tudok választ adni. Szeretné egy munkatársunk segítségét kérni?” majd ez után adni egy „Igen/Nem” lehetőséget.

 

A hangulatjelekről sem szabad megfeledkezni

Egy chatbot akkor „jó” igazán, ha természetes, zökkenőmentes, élvezhető felhasználói élményt nyújt. Ehhez fontos, hogy az összes válaszadás és reakció ugyan azt a stílust kövesse, és hogy a felhívások (CTA-k) mind könnyedén értelmezhetők legyenek.

 

A beszélgetést élvezhetőbbé teheted, ha chatbotod válaszaiban hangulatjeleket is felhasználsz. Hogy milyen mértékben, az kommunikációs stratégiádon múlik, persze egy bizonyos mértéket érdemes tartani, hiszen a hangulatjelek könnyedén a válaszok érthetőségének rovására mehetnek.

 

A hangulatjeleket a felhasználói felületen nem csak biztonságos, de nagyon is ajánlott használni – a különböző gombok például a szöveg mellett egy-egy kisebb, a funkcióra utaló kisképet is feltüntethetnek, tovább megerősítve ezzel a felhasználóban, hogy mire kattintson.

Tekints túl az egyszerű szöveges válaszokon

Az egyszerű szöveges párbeszédek alapvető kérdésekre választ adhatnak ugyan, de számos funkcióhoz már nem elegendők. Hogy nézheti meg például a felhasználó, hogy mely szobák szabadok, hogy hol van a térképen a szálloda?

 

Ezen probléma megoldásához külső webnézetek megnyitása szükséges, méghozzá a Facebook Messengeren belül. Ez nem csak megkönnyíti a felhasználók feladatát, de sokszorosára növeli a felhasználói élményt is.

 

A webnézet többféle helyzetben is jobb megoldás, mint az egyszerű szöveges kommunikáció. Például ha egy felhasználónak több adatot kell megadnia egyszerre (be- és kijelentkezési időpontok, felnőttek és gyerekek száma, stb.), akkor sokkal könnyebb azt egy ehhez kitalált felületen végigcsinálni. Egy másik eshetőség, amikor gazdagabb böngészési élményt kell nyújtani a felhasználónak, például képek és egyéb szolgáltatások megtekintése.

 

Vedd fel a kapcsolatot újra felhasználóiddal

A felhasználók nagy valószínűséggel akkor találkoznak webhelyed chatbotjával, amikor még csak a különböző szállodák között böngészgetnek az interneten, így jó eséllyel még nem fognak azonnal szobát foglalni. Az viszont biztos, hogy chatbotoddal kapcsolatba lépnek majd. Ezt pedig később ki is használhatod arra, hogy néhány órával, vagy nappal a beszélgetést követően újra felkeresd őket.

 

Egy általad megszabott idő után küldj értesítést a felhasználóknak, amelyben emlékezteted őket chatbotodra, és hogy hol tekinthetik meg egyetlen kattintással a rendelkezésre álló szobákat és árakat. Hogy mikor küldöd ezt az emlékeztetőt, az főleg létesítményed jellegén múlik majd. A luxus szállodák akár egy vagy több napot is várhatnak, míg az utazási irodák és boutique szállodák már néhány órán belül is értesíthetik a felhasználókat.
 

Marketing konzultáció és audit
Honlapkészítés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 71

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
209 316
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Cél-URL

Annak az oldalnak az URL-címe, amire a reklámokra kattintva juthatnak el a felhasználók. Ez...

Egyedi terméktulajdonság

Az egyedi terméktulajdonság (angolul Unique Selling Proposition – USP) az, ami...

Permalink

A permalink egy bizonyos blogbejegyzésre vagy fórumtémára mutató...

Feliratkozó

A feliratkozó egy olyan személy, aki önkéntesen adott engedélyt arra, hogy felkerüljön egy...

Bővített szöveges reklám

Bővített szöveges reklám - Expanded Text Ad    Az általános szöveges reklámoknál...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.