Keresés

Menü

A célzott forgalom, azaz a targeted traffic jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Marketing Professzorok

Célzott forgalom


A célzott forgalom olyan előre kiválasztott, a webhelyre érkező látogatókból tevődik össze, akik már korábban érdeklődést mutattak a webhely témája iránt. Ezek ellentétei például azok a látogatók, akik véletlenszerűen vagy nem szándékosan érkeznek a webhelyre, miközben valami teljesen más után kutatnak.

 

Nem kizárólag csak „célzott” és „nem célzott” látogatók léteznek, hanem a két végleg között egy egész „célzottsági” skála helyezkedik el.

 

Célzott forgalom – különbség a célzott és nem célzott látogatók között

 

  • Egy olcsó nemzetközi repülőjáratokra kereső látogató, aki véletlenül egy vegetáriánus kutyatápot kínáló webhelyre téved, az egyáltalán nem számít célzottnak. Annak az esélye, hogy ez a repülni kívánó személy tápot vásárol a webhelyről szinte mindig 0%.
  • Egy forgalomcserére kialakított webhelyről érkező látogató szintén a legkevésbé célzott személyek közé tartozik. Még ha szándékosan is kattintott a „vegetáriánus kutyatáp” hivatkozásra, nagy valószínűséggel csak azért tette, hogy a forgalomcsere rendszer jóváírja neki a linkre való kattintást. Valójában egyáltalán nem érdeklik a kutyatápok.
     
  • Akik állateledelek után kutatnak, azok valamivel nagyobb érdeklődést mutathatnak a vegetáriánus kutyatáp iránt, így célzottabbnak tekinthetők, de nem feltétlenül lesznek konvertáló látogatók.
     
  • Ha egy kutyatulajdonos szeretne egészségesebb tápot adni kedvencének, akkor már lényegesen célzottabbnak számít, de még mindig előfordulhat, hogy egy másik opciót választ.
     
  • A legcélzottabb forgalom az ilyen esetben, ha egy olyan látogató érkezik a webhelyre, aki már hallott a vegetáriánus kutyatáp előnyeiről, vagy már korábban is vásárolt belőle, és jelenleg is ez a célja.

 

Célzott forgalom bevonzása

 

A célzott forgalom bevonzásának számos módja van, amelyek közül néhány ingyenes (például SEO), néhány pedig valamivel költségesebb (például PPC hirdetés).

Fontos szem előtt tartani, hogy minél többet fizetsz a forgalmadért, annál célzottabb kell legyen, hogy jövedelmező lehessen. Ha például jó rangsorolást érnél el az „állateledel” kifejezésre a keresőkben, akkor nem számítana, ha a látogatók kutyatáp helyett másféle állateledelt keresnek – például akváriumokba – mert ilyen esetben nem kell minden egyes látogatóért külön fizetned.

Ezzel szemben hatalmas hiba lenne PPC kampányt létrehozni az „állateledel” kifejezésre anélkül, hogy egyértelműen részleteznéd hirdetésed szövegében, hogy pontosan milyen állateledelről is van szó. Ha például 100 forintot kell fizetned minden egyes látogatóért, akkor súlyos pénzek mennek majd rá az akváriumos, macskás és egyéb állatos keresésekre.
 

címkék: Online marketing
Internetes biztonság

Nem is hinnéd mennyi mindent tud rólad az internet!

2018-10-18

Az internetezők számára különösen kényes témává vált a magánélet kérdése az elmúlt évek során. A közösségi média sokakat megoszt azzal kapcsolatban, hogy megéri-e annyi személyes adatot nyilvánosságra hozni magunkról a „teljes közösségi élményért” cserébe.

Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt

Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt (1. rész)

2018-10-14

Az Instagram népszerűség-hulláma már évekkel ezelőtt elkezdődött, és a mai napig is tart. Sokan azonban nem tudják, hogyan szerezzenek cégüknek vagy akár személyesen maguknak több Instagram követőt. Mutatjuk!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!