notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A célzott forgalom, azaz a targeted traffic jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Célzott forgalom

Célzott forgalom


A célzott forgalom olyan előre kiválasztott, a webhelyre érkező látogatókból tevődik össze, akik már korábban érdeklődést mutattak a webhely témája iránt. Ezek ellentétei például azok a látogatók, akik véletlenszerűen vagy nem szándékosan érkeznek a webhelyre, miközben valami teljesen más után kutatnak.

 

Nem kizárólag csak „célzott” és „nem célzott” látogatók léteznek, hanem a két végleg között egy egész „célzottsági” skála helyezkedik el.

 

Célzott forgalom – különbség a célzott és nem célzott látogatók között

 

  • Egy olcsó nemzetközi repülőjáratokra kereső látogató, aki véletlenül egy vegetáriánus kutyatápot kínáló webhelyre téved, az egyáltalán nem számít célzottnak. Annak az esélye, hogy ez a repülni kívánó személy tápot vásárol a webhelyről szinte mindig 0%.
  • Egy forgalomcserére kialakított webhelyről érkező látogató szintén a legkevésbé célzott személyek közé tartozik. Még ha szándékosan is kattintott a „vegetáriánus kutyatáp” hivatkozásra, nagy valószínűséggel csak azért tette, hogy a forgalomcsere rendszer jóváírja neki a linkre való kattintást. Valójában egyáltalán nem érdeklik a kutyatápok.
     
  • Akik állateledelek után kutatnak, azok valamivel nagyobb érdeklődést mutathatnak a vegetáriánus kutyatáp iránt, így célzottabbnak tekinthetők, de nem feltétlenül lesznek konvertáló látogatók.
     
  • Ha egy kutyatulajdonos szeretne egészségesebb tápot adni kedvencének, akkor már lényegesen célzottabbnak számít, de még mindig előfordulhat, hogy egy másik opciót választ.
     
  • A legcélzottabb forgalom az ilyen esetben, ha egy olyan látogató érkezik a webhelyre, aki már hallott a vegetáriánus kutyatáp előnyeiről, vagy már korábban is vásárolt belőle, és jelenleg is ez a célja.

 

Célzott forgalom bevonzása

 

A célzott forgalom bevonzásának számos módja van, amelyek közül néhány ingyenes (például SEO), néhány pedig valamivel költségesebb (például PPC hirdetés).

Fontos szem előtt tartani, hogy minél többet fizetsz a forgalmadért, annál célzottabb kell legyen, hogy jövedelmező lehessen. Ha például jó rangsorolást érnél el az „állateledel” kifejezésre a keresőkben, akkor nem számítana, ha a látogatók kutyatáp helyett másféle állateledelt keresnek – például akváriumokba – mert ilyen esetben nem kell minden egyes látogatóért külön fizetned.

Ezzel szemben hatalmas hiba lenne PPC kampányt létrehozni az „állateledel” kifejezésre anélkül, hogy egyértelműen részleteznéd hirdetésed szövegében, hogy pontosan milyen állateledelről is van szó. Ha például 100 forintot kell fizetned minden egyes látogatóért, akkor súlyos pénzek mennek majd rá az akváriumos, macskás és egyéb állatos keresésekre.
 

Online marketing

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 71

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
283 060
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Takeover hirdetés

Olyan vizuális hirdetés, amelyet általában nagyobb cégek...

LinkedIn

Mi az a LinkedIn? A LinkedIn egy kifejezetten szakemberek számára...

Automata tartalomgyártó

Mi az az automata tartalomgyártó? Az automata tartalomgyártó egy...

Dedikált IP

Mi az a dedikált IP? Az IP az Internet Protokoll rövidítése – az...

Google Plus

  Mi is az a Google Plus? A Google közösségi oldala, mely nem titkoltan a Facebook...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.